שירלי לוי: "לא חייבת כל הזמן להיות מצחיקה". ניצן דרור

שירלי לוי: "לא חייבת כל הזמן להיות מצחיקה"

כוכבת הנוער מגיעה לענות על הכל: על חיי האהבה שלא צלחו, הדייט שניסה לנצל אותה, על דימוי הגוף שלה, הציפייה שהיא תהיה כל הזמן על תקן 'המצחיקה' וגם: על איך כמעט השתלבה בתוכנית "מועדון לילה" • פרק סיום העונה של א' עד ת'!

שירלי לוי היא אחת מכוכבות הרשת הבולטות, המצחיקות והאהובות בישראל. היא בנתה את עצמה באמצעו תסרטונים משעשעים למדי והפכה לסטורי חובה מדי יום. עם הזמן הפכה לכוכבת נוער, מנחה ובימים אלו היא גם מתנסה כשחקנית בסדרת נוער חדשה. עכשיו הגיעה תורה של שירלי לסובב את גלגל האותיות שלנו בתוכנית א' עד ת' (המשודרת גם בערוץ KIDZ) ולסיים את העונה בגדול. היכונו להכיר שירלי אחרת לגמרי!

 

עוד פרקי א' עד ת':

בחודשי הקיץ שירלי לוי עשתה את הצעד ועברה לראשונה לגור בעיר הגדולה - תל אביב. עניין של כמה חודשים והיא כבר הספיקה לחזור אל בית ההורים ברחובות לצד אחיה ואחותה. "חזרתי לגור עם ההורים אחרי גיחה לתל אביב… אמרתי שכל מה שקורה הוא לטובה, אולי אני רגע צריכה לעשות 'פאוז', אולי מישהו למעלה חשב שמספיק לי שם ושאני צריכה לחזור להורים או שצריכים אותי בבית. הכל בסדר".

לוי סיפרה כי המעבר לימד אותה דבר או שניים על עצמה: "היה מפחיד לעזוב את ההורים, הייתי בלחץ אבל היה לי כיף. גיליתי על עצמי שאני יכולה לסתום את הפה יום שלם, לשבת בספה ולראות טלוויזיה, גיליתי שאני עצמאית ברמות ושיש לי סידור כלכלי נכון". 

בשנה שעברה לוי הייתה מזוהה ברשת עם תוכנית יוטיוב מיוחדת משלה, במסגרתה ניסתה למצוא אהבה לעצמה. בכללי, לוי מתבטאת לא פעם ברשתות בנושאי האהבה ומשתעשעת עם העוקבים בנושא, מפלרטטת לא מעט עם הכוכבים אותם פוגשת ומתעדת את זה לרשתות. אך המציאות הרומנטית של הכוכבת שונה לגמרי.

"עד היום החלום שלי היה להתפוצץ ברשת החברתית, ללמוד משחק, לקבל תפקידים, לכתוב קומדיה משלי, להעמיד מופע משלי ןלהגשים את החלומות שלי כשאני במרכז. לא יצאתי להרבה דייטים בחיי וגם לא מצאתי את הבן אדם שהרגשתי איתו את ה'קליק' הזה. זה תמיד נגמר בדייט הראשון או עד השלישי. תמיד הבחורים שאני רוצה לא רוצים אותי והפוך. לא הייתה לי זוגיות כי השקעתי את כל האנרגיה במקום אחד - שזה אני. אף פעם לא הייתה לי זוגיות", הצהירה לוי.

אושיית הרשת מספרת שההשקעה שלה בעצמה תמיד הייתה על חשבון משהו אחר, עוד מימיה כתלמידה. "גם בבית הספר היה לי מאוד קשה לשלב גם חברות וגם לימודים, הייתי מוותרת על החברות כי היה לי מאוד קשה בלימודים. השתדלתי לא לקחת ריטלין וקונצרטה, ניסיתי להתמודד עם בעיות הקשב והריכוז שלי לבד ועם ההורים. תמיד כשאני משקיעה במשהו זה עד הסוף, פספסתי קצת חיי חברה, לא יותר מדי, אבל הייתי עושה ויתורים כי היה לי יותר קשה ללמוד מאחרים. בדיוק ככה אני גם בזוגיות. אני מרגישה שאני צריכה להקדיש את כל האנרגיה שלי בבן אדם וזה גם מה שבא לי לעשות. עוד לא מצאתי איך לשלב ביניהם, מאמינה שעוד אצליח".

המעמד שלך ברשת לא עזר בפן הרומנטי?

"בגלל שאני דמות קומית תמיד באים אליי כאל חברה או כ'אחות'", מתוודה. "תחשוב - אנשים לפני שהם הולכים לישון - מסתכלים בסטורי שלי, כשהם יושבים באסלה בשירותים - הם צופים בסטורי שלי! אני מדברת מאוד בגובה העיניים, אז כשאנשים פוגשים אותי הם מרגישים מאוד בנוח, כאילו אנחנו חברים. יוצא שהאינטראקציה הראשונית עם בחורים זה 'איזו מצחיקה ומגניבה את', כאילו אני ידידה שלהם מבית הספר. בודדים אלו שממשיכים איתי לשיחה אחרי. כרגע לא יצא יותר מזה. אולי זאת גם בעיה שנמצאת אצלי".

© אינסטגרם

והיו כאלו שכן התחילו מעבר אבל כדי להשתמש במי שאת?

"היו שלושה בחורים שהתחילו איתי כי אני 'שירלי עם העוקבים', ויצאתי איתם לדייטים. קלטתי את זה רק בפגישה. למשל היה אחד מהם שמשהו היה קצת מסריח, לא ייתכן שהוא אשכרה כל מה שאני מחפשת בגבר - הוא הטעם שלי, מה שאני מחפשת, יש לי חיבור איתו… אבל הבנתי שהוא מחפש אותי בשביל אינטרס אישי שלו. אחרי כמה דייטים הוא התחיל לשלב דיבור על עסקים וזורק לי ש'אני יכולה לעשות יותר ממה שאני חושבת', 'יש לך כוח תממשי אותו' וגם אומר בפירוש: 'יש לי חברה של מוצרים, למה שלא נשתף פעולה ביחד?'. תמיד התשובה שלי היא אותו הדבר, קודם כל בראש אני אומרת לעצמי: 'איזה נצלן אתה, למה בזבזת לי את הזמן? אני רוצה ללכת הביתה. ביי'. בפועל - אני מבליגה בקלות, אני לוקחת את זה מאוד קליל, כנראה שאני לא ראיתי את זה ובעיה שלי וזהו - סע לי מהחיים. אני גם אומרת להם: 'תקשיב נשמה, אם אני עושה עסקים זה מהראש, ואם אנחנו מנסים לנהל מערכת זוגיות זה אך ורק מהלב ואי אפשר לשלב ביניהם. אני לא מעוניינת לעשות איתך עסקים, אני מעוניינת לצאת איתך'. אם אחרי שאני אומרת את המשפט הזה הם לא נשארים, אני מבינה שהיה כאן אינטרס".

מה צריך לקרות בשביל ששירלי לוי תתאהב בך?

"אני מחפשת מישהו עם ערכים ג'נטלמנים של פעם, כמו שיש לאבא שלי. לא אחד שיבזבז עליי כסף ויקנה אותי ברכוש, אלא מישהו שפשוט מזמין לי משהו בעצמו במסעדה מבלי שאבחר, מתה על זה שמציבים לי עובדות! או מישהו שמגיע לאסוף אותי ברכב, קודם כל יוצא להביא לי חיבוק ולהגיד שלום ואז נכנסים לאוטו. אני נסיכה, אני רוצה שיתייחסו אליי כמו נסיכה".

© צילום: באדיבות יחסי ציבור teenk

ברשתות את לפעמים מפלרטטת בפומבי בעצמך בצחוק. אבל במציאות - יש לך בעיה להתחיל בעצמך עם מי שמוצא חן בעינייך?

"אין לי בעיה להתחיל עם בחורים", מכריזה. "אם אני רואה מישהו שמוצא חן בעיניי אז אני הולכת על זה, אבל יש גברים שזה מלחיץ אותם, יש כאלה שזה 'מוריד' להם ואני לא מבינה למה". לוי מספרת כי ייתכן שהם פשוט חושבים שהיא לא באמת רצינית איתם. "יש גם כאלו שחושבים שאני צוחקת. יש קטע לגברים שהם אוהבים ליזום והם מפחדים לאבד שליטה, זה מה שהרגשתי לפחות אצל הבנים שאני התחלתי איתם. אני גם ישירה מדי".

להיות מוכרת ובעלת חשבון עם מאות אלפי עוקבים, גם הופך אותך לדמות מסויימת שמסתכלים עליה, בין היתר היה בולט העניין שאת מתייחסת לדימוי הגוף שלך בסרטונים - אך פעם את צוחקת על זה ופעם את באמת עושה תהליך של ירידה במשקל ומתעדת.

"אני מאוד אוהבת את איך שאני נראית, ככה נולדתי ואני חייבת לחיות עם העובדה הזאת ולא להילחם בה. אם יש משהו שאנחנו לא שלמים איתו תמיד אפשר לשנות. הייתי מלאה והרגשתי שזה פחות מתאים לי - אז עשיתי שינוי… לא כי 'החברה אמרה' ולא כי זה טרנד. אני מאוד אוהבת את הגוף שלי, גם כשעשיתי תהליך של ירידה במשקל לא הגזמתי, רציתי קצת בשביל הכושר והכיף שלי".

כשהיית ילדה ונערה, זה היה טריגר להקנטות כלפייך?

"תמיד ניסו לרדת עליי על הנראות החיצונית. בבית הספר הייתי 'שירלי השמנה', בתיכון הייתי 'שירלי הקציצה', גם תמיד אמרו לי בבית הספר 'אם תרזי תהיי יפה'. באותה התקופה הייתי לובשת שמלות כי לא היה נוח לי מכנס וחולצה. בספר מחזור הייתי מצטלמת ליד המורות ואני ליד המורה כי הייתי הכי גבוהה בכיתה והתפץחתי מוקדם. אני חושבת שקיבלתי אהבה כל כך גדולה מההורים שלי שזה היה החיזוק הפנימי שלי ולא עניין אותי מה אומרים בחוץ". 

ובכל זאת, מה היית רוצה להעביר הלאה לעוקבות ולעוקבים שלך בנושא?

"בא לי לעשות טיפים לבנות איך לחזק את הביטחון העצמי שלהן בסטורי שלי. הטיפ הראשון זה לא להשתמש בפילטרים של האינסטגרם. אני לא נראית ככה וזה רק מבאס אותי שאני לא נראית ככה, לא צריך להשתמש בזה, זה סתם מערער, זה גם מטומטם בעיני. כל הבנות שמצטלמות עם פילטרים ואחר כך נפגשות עם בחור, זה גם קצת יבאס אותו שהיא לא נראית אותו הדבר. בואי תראי את האמת, בעיניי כל הבחורות יפות, תהיי מי שאת, את לא צריכה לעוות את עצמך בשביל עוד לייקים ועוקבים".

את חושבת שאם תשני את הנראות החיצונית שלך זה ייאבד את הייחודיות של שירלי?

"אני זאת אני בכל מצב, עם או בלי 15 קילו לכאן או לכאן. אני מעודדת אצל הקהל שלי אורח חיים בריא ותזונה נכונה. אני משתפת כל מה שאני עושה. אני גם לא קיצונית בתהליכים האלו ובלי אוכל קיצוני. אם בנות יאמצו את זה - אני אשמח מאוד. אני לא מעודדת הרזיה או שמנופוביה, אני זה מי שאני וזה מה יש". 

לוי מזוהה אוטומטית עם ההומור. בכל הזדמנות שיש היא משחילה בדיחה או שוברת את הקרח בעזרת איזו שליפה משעשעת. 

"אני מגדירה את עצמי כבחורה רצינית, אבל אני חושבת שכל מי שמתעסק בקומדיה הוא גאון. הפה שלי מדבר יותר מהר מהמוח. לפעמים אני מצלמת סטורי ומדברת כל כך מהר והמוח רק אחר כך מגלה מה אמרתי שאני צוחקת מעצמי".

כוכבת הנוער מספרת כי היא מנסה לאחרונה להתמתן ולהתחבר לכולם בעוד זווית. "אני גם בחורה רצינית, ונכון, עד היום בסטורי שלי הכל היה הומור, אבל כיום אני משתדלת להראות עוד צדדים שלי. אם זה לכתוב דברים שאני חווה או מרגישה, משתדלת להראות את כל העולמות שבי כדי לעורר חיבור אצל עוד אנשים". 

גם בתקשורת וגם מול הקהל, יש ציפייה משירלי להיות 'המצחיקה' של הסיטואציה. בראיון אצלנו בעבר הבהירה כי נמאס לה שרק מצפים ממנה להיות הדמות הקומית וכי היא רוצה שיבינו שיש בה עוד צדדים שחשוב לה להראות.

"אני יודעת שמצפים ממני להצחיק כל הזמן, אני באה ממקום של הומור. אבל זה גם פחד קטן כזה שיש הציפייה הזאת. אני לא חייבת כל הזמן להיות מצחיקה, אני גם בחורה רגישה, אני עמוקה, אני מעניינת. ברוב הראיונות שמזמינים אותי זה בדרך כלל מטעמי הומור, אבל אני כן מחפשת להראות גם את הצד האחר שבי. יכול להיות שאני זאת שגרמה לזה שאני בלופ שרק מצפים ממני לצחוק, אבל שוב, בזמן האחרון קצת מיתנתי את זה". 

אבל במקביל את ממשיכה גם עם קו ההומור, לא מכניסה את עצמך ללופ?

"בעבר הייתי לוקחת את העבודה הביתה ומשתמשת ב'לופ' הזה שהסטורי שלי חייב רק להיות מצחיק. הייתי בטוחה שאם אני אעלה משהו משעמם אז אנשים כבר לא יעקבו אחרי. נכנסתי לפרנויה כזאת מהנתונים של האינסטגרם. בואתה התקופה חשבתי לעצמי - 'וואלה יש לי אחלה נתונים, אני צריכה לשמור על הרף', שזה משהו טוב, כן? אבל מצד שני, רגע איפה הזמן שלי עם עצמי? הכנות שלי עם העצמי?. נכון, ההומור שלי אמיתי אבל הוא כל הזמן רק הומור. כשאינסטגרם קצת שינו משהו באלגוריתם, אני חושבת שזה מאוד הקל עליי. חשבתי לעצמי: 'בואנ'ה שירלי, אפשר להוריד את הרגל מהגז - לא חייב כל הזמן רק להצחיק, אפשר גם לשתף בחוויות אחרות שקורות לך במהלך היום ואנשים עדיין יתחברו לזה כי את עדיין עושה את זה בדרך שלך'".

יש אולי פחד שזה יסתיים יום אחד, אולי משם זה נובע?

"אני לא מפחדת שכל זה ייגמר יום אחד - אם זה ייגמר, כך יהיה. אני התחלתי בפלטפורמה הזאת כריפוי ועיסוק עם עצמי. התחלתי בפייסבוק בסרטונים לחברים שלי...פתאום צברתי תאוצה ואמרתי 'אוקיי, הריפוי ועיסוק שלי הוא גם משהו חיובי לעולם, אנשים אוהבים את מה שאני עושה. בואי נמשיך!'".

© צילום מאינסטגרם

בשנתיים האחרונות שירלי קטפה בטקס הנוער של פרוגי את פרס "כוכבת הרשת של השנה". גם השנה היא מועמדת על התואר והיא מקווה לעשות זאת בפעם השלישית. עם זאת, היא לא ציפתה שהיא תעשה זאת בגדול.

"לא האמנתי שאגיע לכאלו הישגים, שאהיה מפורסמת. אין לי דחיפה לזה מההורים בבית. כשהתחלתי עם זה ההורים שלי לא התחברו לזה, אבא אמר לי להפסיק לעשות שטויות, אמא חשבה שזה מביך. עוד הייתי עושה עליה סרטוני 'סתלבט' והיא הייתה מתבאסת עליי. אמרתי 'כולה סרטונים מי ישמע, זה קצת כיף'. פתאום הגעתי ל-50K אלף עוקבים באינסטגרם, 80K בפייסבוק, הכל ממשיך לעלות ואנשים צצים מסביבי בז'אנר. אני זוכרת שאמרתי לעצמי - 'רגע, מה זה כוכב רשת? זאת עבודה? מה כולם עושים?'. הבנתי שיש פה משהו שיכול להיות טוב".

נבחרי השנה 2019 © מתוך האינסטגרם של שירלי

"עזבתי את העבודה ותכננתי לעצמי תוכניות בבית עם עצמי ובלי אף אחד, חשבתי איך להיות יותר טובה במה שאני עושה. כולם התחילו לעשות סרטונים, אם זה בן זיני, רז ספני, ליאל אלי שהייתה עושה עם עידן כהן. כולם היו על טייטל 'הסרטונים המצחיקים' ועוד לא הכרתי אף אחד בפן האישי. כולם צצו אחד אחרי השני. התחלתי לכתוב סרטונים על דברים שקרו לי במהלך היום, מצלמת ומעלה באותו הרגע. לא הייתי מתייעצת עם אף אחד, לא שואלת אף אחד. בתחילת הדרך שלי אולי הייתי קצת יותר בוטה ו-ווקאליות ובלי חשיבה קדימה, כשהצטבר הקהל, הבנתי שגם צריך להתחשב בו ולהיות יותר אחראית. בזמנו קצת חציתי את הקו האדום עם ההומור, אבל היום הכל מאוד ברור לי. כל אחד ואחת תפסו את הנישה שלהם". 

עניין התחרות ברשת עושה לך טוב?

"התחרותיות היום מוציאה ממני דברים טובים, בכלל תחרות היא דבר טוב. המוח עובד על להשתפר ולהיות חזקים וטובים יותר, יש בזה איזה משהו שממריץ". וגם כשאני מקבלת את הפסלון והתגובות מהקהל - זה ממש כיף שאוהבים אותי, מרגיש שכולם חברים שלי, שמבינים אותי ושמדברים איתי בגובה העיניים כמו שאני אוהבת. גם כשפוגשים אותי ברחוב אני אוהבת לעצור ולספר איזו בדיחה קטנה שעלתה לי באותו הרגע לראש, להתחבק עוד כשהיה מותר. אני אוהבת אנשים וחברה". 

יש ציפייה תמידית לקבל מלוי גם מופע סטנדאפ שלם כיאה למי שעוסקת בתחום ההומור. הכוכבת מעידה על כך שזה לא קרה עד כה בגלל הלחץ לאבד מומנטום ברשת.

"זה לשגר כל היום בדיחות בסטורי ולעשות כל היום פוסטים מצחיקים, כי יש גם תחרות, קשה לפקס את המוח, להיעלם, לכתוב משהו ולהוציא אותו. אנחנו בתקופה בחיים האלה שהכל קורה כאן, עכשיו ובקצב. אני חושבת שהגעתי לנקודה שאני מבוססת ברשת, מכירים אותי, יודעים שאני מצחיקה, יש גם ימים שאני לא מעלה סטורי בכלל. שיתגעגעו אליי קצת. אני עובדת בשביל הכיף שלי אבל באיזשהו שלב הרגשתי שאני גם עובדת קצת בשבילם. אמרתי רגע 'ווהו' אני בן אדם ויש לי גם חיים אישיים, אם מתאים לי לפרסם סטורי אעשה - אם לא אז לא. קודם כל אני אחר כך אתם".

עכשיו את גם שחקנית.

"תמיד הייתי ילדה של במה, אבל רציתי לקחת את הבמה הזאת לחינוך וספורט בהתחלה. עם החשיפה באינסטגרם וההבנה שאני יכולה לכתוב וליצור סרטונים בעמוד האינסטגרם שלי - אני גם יכולה להיות שחקנית של כותב אחר כי אני טובה בזה. אני מאוד מרגישה את האימרה הזאת שמי שמצחיק הוא שחקן דרמה טוב. אני מרגישה שאני יכולה לעשות הכל. גם אם יהיו לי אתגרים אני אצליח לעמוד בהם כי זה כיף לי. קיבלתי כמעט כל הזמן 'לא' באודישנים, אבל הקטע הוא לצאת מאודישן ולשכוח ממנו. אם יתקשרו - יאללה סבבה, אחרת אתה נכנס ללופ ביקורתי עם עצמך שמערער אותך".

בשנה שעברה לוי הייתה מרחק נגיעה מתוכנית בפריים טיים. הכוכבת הייתה בשלבים האחרונים להצטרפות לפאנל הקורע של "מועדון לילה" (קשת 12), דבר שלא קרה בסוף, אבל זה לא עצר בעדה.

"ב'מועדון לילה' זאת הייתה הפעם הראשונה בחיי שישבתי עם כותב שיעזור לי לכתוב ולתמצת את הצוחקים שלי, כי הם יותר מותאמים לאינסטגרם הם קליל וכיף. שם הייתי צריכה לבוא עם פאנצ'ים חדורים ולדעת מתי אני עולה ויורדת עם הבדיחה, הכל על הדף. עשיתי את האודישן מצולם בפאנל עם כולם, אני, ארז טל, אורי חזקיה, אבי נוסבאום, קטורזה - כולם שם! ואני יורה את הבדיחות והיה משעשע, מאוד התרגשתי מהכל. זאת הייתה חוויה מדהימה והרגשתי באופוריה מוזרה לגמרי. למרות שקיבלתי 'לא' בסוף הרגשתי שממש זכיתי לקבל את ההזדמנות הזאת לשבת בפאנל הזה ולהתנסות במשהו שלא ניסיתי בחיים. מה ששלי - שלי, אולי לא הייתי צריכה להיות בתוכנית, לך תדע? אני בטוחה שעוד אהיה בפריים טיים, זה החלום שלי".

© shirlilevi1234@ אינסטגרם

אילו עוד חלומות יש לך?

"בא לי להוביל איזו תוכנית גם כמנחה ולשלב את ההומור והכיף שלי. שיהיה מקום לטקסטים וגם לכתוב, אבל שיתנו מקום לראש שלי. אולי עוד אזום בעצמי".

הגשה: משה אבוטבול | עורכת האתר: אורטל לוי | עורכת: רז רפאל | הפקה: אורן טוב | סושיאל: רון הלימי | במאי וניתוב: אלי סגל | סאונד: ניסו עזרן | צילום: ניצן דרור | איפור: נוי תנעמי  | ארט אולפן: MINISO | הלבשת מגיש: American Eagle Outfitters | מנכ"ל פרוגי: אלכס נסטר | צילומי תמונות סטילס וולים: מתוך האינסטגרם של שירלי | כתוביות: קבוצת יפעת | מוזיקת פתיחה: Boost by Joakim Karud | צולם באולפני ynet | ייצוג שירלי: ADD |

א' עד ת' משודרת בימי חמישי בשעה 14:10 בפרוגי ובערוץ KIDZ (ב-HOT וב-yes וגם ב-VOD).

תגובות