בגלל השיר של אנה זק? עלייה בהטרדות טלפוניות ובהפצות מספרים של סלבס. צילומים מאינסטגרם, אור דנון, יונתן קובץ (מתוך הקליפ)

בגלל השיר של אנה זק? עלייה בהטרדות טלפוניות ובהפצות מספרים של סלבס

כוכבי נוער רבים העידו בפנינו כי בשבוע האחרון, מאז יציאת השיר "מי זאת?" של אנה זק, חלה עלייה בהפצת המספר האישי שלהם ובהטרדות טלפוניות רבות • "כמויות לא נורמליות של טלפונים", שיתפה קים אור אזולאי, "ילדים אולי הרגישו שזה מעודד אותם לחפש טלפונים של סלבס", הוסיפה שירלי לוי

בתחילת השבוע שחררה אנה זק את הלהיט החדש שלה, "מי זאת?", בו חשפה את מספר הטלפון האמיתי שלה במהלך הפזמון בשיר. מדובר באקט שיווקי שנועד לקדם את הסינגל והקליפ החדש, במסגרתו זק אכן ענתה לשיחות טלפון ווידיאו מרובות שהגיעו אל הסמארטפון שלה ושוחחה עם המעריצים הנרגשים. אך האם יכול להיות שהטריק השיווקי עורר גל הטרדות טלפוניות והפצת מספרי הטלפון של הסלבס?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מספר סלבריטאים וכוכבי נוער העידו בפנינו כי השבוע האחרון היה בלתי נסבל וכי חלה עלייה משמעותית בהצקות למספרי הטלפון שלהם ובהפצת המספרים. על פי תחושתם סיפרו כי לטענתם יש מי שמפיצים את מספרם האישי, כאילו ניתנה איזשוהי לגיטמציה חריגה לאחרונה לדבר - מה שהעלה את רף השיחות לניידים שלהם. עם זאת, נציין גם מטעם המערכת, שגם אם הגל החל בעקבות להיטה של אנה, האחריות על הפצת המספרים וכן הטרדת הידעונים הינה על מי שבוחרים לעשות זאת.

"בימים האחרונים קיבלתי כמות לא נורמלית של שיחות טלפון מכל מיני ילדים", שיתפה אותנו השחקנית והפאשניסטה קים אור אזולאי. "אני ממש זוכרת שבאתי לבן זוגי, יפתח, ואמרתי לו - 'המספר שלי בטוח עובר באיזושהי קבוצת ווטסאפ שכבתית'. יש פשוט כמויות לא נורמליות של טלפונים".

קים אור אזולאי © kimorazulay@ מתוך אינסטגרם

"בהחלט הרגשתי שהשבוע זה יותר מבדרך כלל, אולי המספר של אנה היווה פתיחת דלת לחיפוש מספרים של סלבס", תוהה השחקנית והקומיקאית שירלי לוי ומוסיפה, "ברגע שאנה פרסמה את מספר הטלפון שלה, ילדים אולי הרגישו שזה מעודד אותם לחפש טלפונים 'של מפורסמים' ולהרגיש יותר בנוח להתקשר".

"זה לא חדש שמספרי הטלפונים שלנו מסתובבים בין ילדים בקבוצות ווטסאפ שונות, אבל בשבוע האחרון קרה משהו שאני לא יודע להסביר", העיד יוצר התוכן, המנחה והפודי גל זהבי, "אולי זה קשור לשיר של אנה ואולי לא, אבל בהחלט יש איזושהי עלייה בלתי מוסברת - משהו בין 10 ל-15 שיחות ביום, ובשעות לא שעות…"

עלייה בהטרדות טלפוניות של סלבס. צילום: נויל האריס
 

"זה מגיע בגלים של תקופות, פתאום המספר שלך מופץ במקום מסויים או קבוצת ווטסאפ ואז זה מתחיל לרוץ, לאחר מכן יש רגיעה ופתאום שוב איזה שיא. כשהפיק הזה מגיע, הטלפון שלך חצי מושבת", הוסיף השחקן, המנחה והיוטיובר קווין רובין, "זה לא קל, אבל עם זה מתמודדים כרגע".

© kevinrubin120@ מתוך אינסטגרם

"אני מקבלת טלפונים מחסוי בשתיים בלילה, זה מלחיץ והזייתי. ילדים צריכים להבין שזה לא 'קול'. זה מטריד ולא כיף", הוסיפה יוצרת התוכן ליאל אלי. גם בן זיני מחזק את הדברים וציין: "זאת באמת הטרדה לכל דבר כי אי אפשר לנהל את אורח החיים שלך, בכל שנייה נכנסת שיחה או הודעה".

ליאל אלי
ליאל אלי © liel_eli@ מתוך האינסטגרם

על ההטרדות היומיות שיתף זהבי כי "לי באופן אישי יש כ-8,000 מספרים חסומים בטלפון וכל שיחה שאני מקבל ועונה - אני ישר חוסם". גם רובין מנסה להתמודד עם ההצקות וציין בפנינו כי "בשנתיים האחרונות זה כבר נהיה הרגל בשבילי לא לענות לשיחות טלפון ממספרים לא מזוהים. זה בלתי אפשרי להתנהל ככה. אני עושה דברים עם הטלפון והוא לא מפסיק לצלצל... אתה לא יכול לדבר בטלפון כי במקביל יש לך שיחה בממתינה וצריך לנתק אותה". 

גל זהבי © אור דנון

"אני לא מבינה למה זה קרה עכשיו, כנראה שיש באמת איזשהו קשר לשיר של אנה", ציינה אזולאי, ואילו שירלי דווקא יכולה לשער למה זה קרה דווקא בשבוע האחרון: "אני חושבת שזה קרה בגלל העובדה שהיה יח"צ סביב זה שיש טלפונים לאנה זק, שאנה מסתדרת עם זה ושיש לה מלא הודעות, אבל זה לא עובד ככה. אני לא רוצה שישלחו לי הודעות. זה נתן לילדים ולנוער תחושה להרגיש בנוח ולחשוב שזה משהו לגיטימי ולא נקודתי".

שירלי לוי © shirlilevi1234@ מתוך אינסטגרם

זיני הוסיף כי היום שיטות ההפצה הפכו לקלות יותר - "זה מאוד קשוח כשמפיצים את מספר הטלפון שלך. בדור שלנו, בטיקטוק והכל, היד קלה על המקלדת ותוך שנייה המספר שלך אצל כולם".

זיני
זיני © עומר שפירא

"להתקשר למפורסמים זה משהו שעוד היו עושים כבר בזמנים בהם אני הייתי ילדה", משתפת שירלי ומפרטת, "היינו מתקשרים לדפי זהב ושואלים 'מה המספר של יהודה לוי?' או רן דנקר. גם אני חטאתי בזה, אבל לא עשיתי בתדירות קבועה וגם בזמנו לא היה לכל אחד טלפון. היום למשל התעוררתי עם כ-15 שיחות שלא נענו, בהבדל של דקה בין שיחה לשיחה. זה ממש מטריד, אין לי בעיה לענות בכיף, אבל כשזה מתחיל להיות משהו שקוטע לי את סדר היום זה נורא קשה".

© מתוך האינסטגרם

יש שעות מסויימות בהן זה קורה יותר?

"הרבה פעמים זה די מוקדם, בערך ב-7:30 בבוקר כזה, לפני תחילת הלימודים או בזמנים של הפסקות במסגרות", מספר זהבי.

קים אור אזולאי: "הכי גרוע זה כשמתקשרים גם בלילות, פתאום אני מוצאת את עצמי מתעוררת משיחות טלפון בשתיים בלילה". ליאל הוסיפה שהשעות בהחלט מתסכלות ופוגעות בה, "הכי באסה זה שכשהמספר האישי שלך מופץ ומגיע לילדים הם מתחילים להתקשר בשעות לא שעות…"

אזולאי © צילום: שי תמיר

"אני זוכר את עצמי בתור ילד, כשהייתי רואה מפורסם ברחוב, לא הייתי מעז לגשת אליו הייתה לי מעין יראת כבוד כזאת", סיפר בן זיני והוסיף, "היום, עם כל הרשת, נהיינו כל כך נגישים עד כדי כך שזה מרגיש לילדים לגיטימי להתקשר למפורסם בשעה שתיים בלילה. זה לא נגמר רק שם, יש הטרדות, כמו למשל ילדים שמגיעים לפתח הדלת של הבית שלי". 

סחר בסלבס
הנוער סוחר במספרים כוכבים בווטסאפ
משה אבוטבול, מאי מורד
כוחה של הרשתות החברתיות הוא גדול ומשמעותי, במיוחד בעידן בו כל המידע עלינו נמצא חופשי באינטרנט. תופעת הסחר במפורסמים רק הלכה וגדלה בשנים האחרונות, ולא, לא מדובר באנשים עצמם, אלא במספרים שלהם. איך זה משפיע על הסלבס?

על פניו, הפתרון הקל הוא להחליף מספר. אך גם לידוענים נמאס לעשות זאת על דרך קבע, ושלא כמו בעבר הם משתדלים להימנע מהאופציה הזאת, שכן מספרם החדש מופץ די במהירות והרוטינה עלולה לחזור בתדירות גבוהה.

"זה נושא מאוד מטריד, וקשה מאוד למגר את זה", משתף זהבי, "אין לנו שליטה על זה ולהחליף מספרי טלפון כל שבוע זה גם לא חיים. יש לי עסק שאני מנהל ואני לא יכול להרשות לעצמי להחליף בכל פעם מספר טלפון כש'עולים' על המספר שלי. אני מכיר הרבה מאוד אנשים מהתעשייה שמחליפים מספר אחת לשנה".

© אור דנון

"אין כל כך ברירה ואין לי מושג איך הטלפון שלי באמת מתפרסם", מודה שירלי, "מספיק למשל שילד יקח את הטלפון של אמא שלו שאולי בעבר שוחחה איתי, או שמישהו מפיץ ברשתות, לא יודעת... אבל יהיה בסדר".

"צריך לשים לזה סוף", סיכם זיני. וגם זהבי ניצל את הבמה להעביר מסר לילדים ולנוער המפיצים והמתקשרים - "בנימה הזאת אני רוצה לבקש את הפרטיות הבסיסית שמגיעה לנו. כשאתם רואים אותי ברחוב אתן את כל האהבה שבעולם, אבל בבקשה עד למספר הטלפון הפרטי שלי".

מצד מנהליה של זק סירבו להתייחס לדברים.

תגובות