מי העתיק ממי? כל הסדרות המקבילות בארץ ובחו"ל. שיין הרוביץ

מי העתיק ממי? כל הסדרות המקבילות בארץ ובחו"ל

לא בטוח מי העתיק ממי, או אם בכלל, אבל כך יצא. אספנו במיוחד עבורכם את הסדרות האלו שדומות מידי, ויושבות בדיוק על אותו הקו לרשימה אחת. האמת, שלפעמים הסדרות עד כדי כך מזכירות אחת את השנייה, שאפילו לנו יצא לתהות, איך יכול להיות שלא שמנו לב לזה עד עכשיו?

תיכון השיר שלנו - גלי

אוקיי, אז מה כל כך דומה כאן בעצם אתם שואלים? ברור בשני המקרים מדובר בסדרות הסובבות תיכון ומוזיקה, אבל חוץ מזה, מה שלא ידעתם זה ששתי הסדרות אפילו עלו לשידור ממש באותו החודש. מעריצי הסדרות יכולים למצוא דמיון בעלילה בקלות רבה, כמו למשל בין דמותה של רייצ’ל ברי לזו של נועה שטרן, שתי נערות עקשניות וכישרוניות שלעולם לא יוותרו על החלום המוזיקלי. או למשל בין פין הדסון לאסי דמתי, הנערים שבאים מתחום הספורט, מתאהבים בבחורה העקשנית, והולכים אחריה למוזיקה, אבל לא ממש יכולים להיות איתה כיוון שהם באים מעולמות שונים. גם דמויות המשנה חולקות סיפור דומה כמו קורט האמל ויונתן לנדרמן שמייצגים את הנערים הביישנים שמנסים בהתחלה להסתיר את זהותם המינית האמיתית, ואנחנו יכולים להמשיך עוד הרבה. נו, אתם רואים את הדמיון?

 
 

מתים לרגע - האנטומיה של גריי

טוב, על ההקבלה הזו כולם כבר חשבו. הדרמה הרפואית של ישראל שעלתה לשידור רק בשנה שעברה, “מתים לרגע” קצת אכזבה בתחום המתח אבל בכל זאת סחפה אחריה הצלחה היסטרית בקרב הצופים, וכמו שידוע כבר בתעשיות הטלוויזיה, דרמות רפואיות זה משהו שתמיד הולך. אז בהתחלה היא נראית מאוד דומה ל”אנטומיה של גריי”, כשהיא בנויה בערך על אותו קונספט של דרמה ובית חולים (עם קצת שינויים, כמו עניין המדע הבדיוני), קל מאוד למצוא הקבלות בין חלק מהדמויות, ואפילו עופר שכטר, שמגלם בסדרה את דרור, הודה בפנינו כבר ש”גם אם זה חיקוי, לא קל לעשות חיקוי טוב”, אבל הצופים היותר הדוקים של “האנטומיה” יסכימו איתנו שבהמשך וככל שמתקדמים בעונות התאוריה הזו טיפה מתפזרת.

 
 

מסודרים - הפמליה

שוב עלילה דומא להפליא, רק שהפעם מדובר בארבעה חבר’ה שרודפים יחד אחרי הכסף והעושר. שתי הסדרות מתעסקות באותן הדילמות בין האושר לעושר ושתיהן הצליחו בטירוף שתקופה בה הן שודרו. אבל קבלו את מה שלא ידעתם, שתי הסדרות החביבות האלה בעצם די נפגשו. רשת הטלוויזיה האמריקאית, FOX, התלהבה מהתוכנית “מסודרים” וקנתה את הזכויות להפיק לה גרסה משלהם, עם המפיקים של “הפמליה”! אך בסופו של דבר החלום הלא ברור הזה של המפיקים הישראלים לא ממש התגשם עדיין והפך לסדרה אמיתית. טוב, אנחנו יכולים להתנחם בזה שאם בא לנו לראות גרסה אמריקאית, “הפמליה”, כאמור, מאוד דומה “למסודרים” בכל מקרה.

 
 

הבורר - הסופרנוס

את “הסופרנוס” כולם מכירים. היא נוצרה עוד לפני שהדור הזה נולד, וסיימה את שידוריה מתי ש”הבורר” רק עלתה למסך. עם זאת, שתיהן משלבות במעין אותו סוג של קסם את חיי משפחות הפשע והדרמה הגדולה הזו יחד עם זיק של הומור כל הזמן, כדי שהסדרה לא תהיה רק כבדה וכן תיגע בצופה. בין שתי אלו יש אפילו כמה סצנות שמזכירות אחת את השניה וכמעט זהות זו לזו, וכן, אפילו עד כדי שימוש באותם כלים בסצנות. מה יותר טוב לדעתכם?

 
 

חצויה - יומני הערפד

המעריצים הם אינסופים במקרים של שתי אלה, שעלו לאוויר באותה השנה, 2009, ומאז לא הפסיקו לעורר רעש בארץ, ואף בעולם, כשלשתיהן במקרה הזה הופקו גרסאות מארצות אחרות ברחבי הגלובוס שסחפו אחריהן עוד יותר מעריצים והגדילו את התפוצה. “חצויה” ו”יומני הערפד” כמובן עוסקות בערפדים ובפחד של הדמויות שהאנשים הלא נכונים ייגלו את הסוד הזה, וגם במשולש אהבה אחד שמעניין את כולם. השתיים מרתקות ומביאות הרגשה של מדע בדיוני שדווקא קל להתחבר אליו. ולסיום, הפעם הכי קשה מכל הפעמים להבחין מי כאן החיקוי. למה? כי שחקני “יומני הערפד” ביקשו בעצמם טיפים משחקני “חצויה”!

 

 
 
תגובות