סדרות הנוער ששכחתם ששודרו על המסך. צילום מערוץ הילדים, כאן חינוכית, להתבגר

סדרות הנוער ששכחתם ששודרו על המסך

מ"להתבגר" בערוץ 10 ועד "לה לה לנד" של ערוץ הילדים • שנים רבות של יצירות לנוער על המסך וביניהן גם כמה סדרות נוער שדי הספקנו לשכוח

כשיש שפע ענק של סדרות נוער ששודרו על המסך הישראלי לאורך השנים, סביר להניח שיהיו כמה שדי נשכח מהן במרוצת השנים ובשביל זה - יש אותנו! קבלו כמה מהסדרות שכבר הספקנו לשכוח מהסדרה שהצילה את אולם התיאטרון ועד לנשיקה הגאה הבאמת ראשונה בעולם הנוער.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

חיי כלב

אי שם ב-2005, שודרה בערוץ הילדים דרמת נוער לא בולטת במיוחד בשם "חיי כלב". העלילה מספרת על כלבם של שימי ומאי אשר נכלא במכלאת כלבים שלא לצורך ובעל המכלאה מסרב לשחררו ללא תעודה. אלא שאביהם זרק את התעודה בטעות - מה שמאלץ אותם לזייף אחת, מה שמסבך את הכל. לסדרה היו 12 פרקים ועונה אחת בלבד.

© מתוך חיי כלב, ערוץ הילדים

להתבגר

סדרת נוער ששודרה בשבתות ערוץ 10. הסדרה מבוססת על סדרת ספריה של גלילה רון-פדר עמית הנושאים את אותו השם. כדי להתאים את הסדרה לנוער שהתקדם עם הטכנולוגיה, הוחלט שהפורמט יוצג כמעין פרויקט "מחוברים" טלוויזיוני שמביים המורה לקולנוע של תלמידי התיכון. כל פרק עסק בתלמיד אחר והסיפור הכולל סופר מזוויות שונות. בסדרה כיכבו ניב סולטן, טום יפת, דורון ביטון, עמרי לוקאס, מור פולנוהר, עמית רהב ועוד. אגב, הנשיקה הגאה הראשונה בעולם הנוער הייתה בין הדמויות של ביטון (דין - ביסקסואל בעלילה) ובין דמותו של לוקאס (המגלם את מאור - גיי ובנה של המחנכת של דין).

הנשיקה הגאה הראשונה
הנשיקה הגאה הראשונה © מתוך להתבגר, ערוץ 10

אלכס בעד ונגד

מיני סדרת נוער ששודרה בערוץ הילדים (HOT) בשנת 2009. את הסדרה הובילו עמית פרקש, מאיה שואף ודניאל ליטמן - רגע לפני שהמשיך לפרויקט אחר של הערוץ: "החולמים". הסדרה עסקה באלכס, תלמידה שמקבלת עונש לכתוב טור קבוע בעיתון בית הספר. לסדרה תוכננה עונה שנייה - מה שלא קרה לבסוף והותיר את "אלכס בעד ונגד" אי שם במדפי ההיסטוריה של סדרות הנוער המקומיות.

דניאל ליטמן
דניאל ליטמן © מתוך אלכס בעד ונגד, ערוץ הילדים

עמוק במים

מיני סדרת נוער בעלת תשעה פרקים ששודרה בערוץ "החינוכית" (כיום - "כאן חינוכית") בשנת 2014. העלילה, בכיכובם של מאור שוויצר ואלון סנדלר, עסקה בשני אחים תאומים בכיתה י"ב אשר עורכים ביניהם התערבות מי מהם יוביל את קבוצות השייט שלו לניצחון. המנצח? יזכה לעשות שנת שירות בשבט צופי ים. 

© אביב חופי

גרעינים

הסיטקום המיוחד של ערוץ הילדים שודר בשנת 2016 בכיכובם של דניאל גד, חנוך דאום, דנה פרידר, דוד שאול ונוספים, אך כנראה כל אלו לא הספיקו כדי לגרום לסדרה להמריא מעל המצופה ומעבר לשתי העונות שצולמו מראש - לא התקיים המשך וגם לא נשמע באז בקרב הקהל שדי שכח מהסדרה. "גרעינים" מספרת על חבורת בני גרעין (לפני גיוס) שאיום להריסת המבנה שלהם תמיד נמצא על הפרק והם עושים הכל כדי לשמור קיומו.

 

המופע של שביט ונטורה

הסדרה הקומית של ערוץ דיסני ישראל משנת 2016 בהובלתה של נואל ברקוביץ'. העלילה עסקה בשביט ונטורה, נערה כוכבת אשר קיבלה תוכנית אירוח משלה, אלא שכל האורחים המפורסמים לא בדיוק טורחים להגיע ושביט נאלת, ביחד עם חבריה הצעירים, להכין תוכנית חלופית - מה שהוליד לא מעט רגעים מצחיקים. למרות שהייתה מהנה במיוחד, ונטורה הסתפקה בעונה אחת בלבד ולא בדיוק נמנית בין הסדרות שעוד נזכור. באסוש!

 

לה לה לנד

סיטקום ששודר בערוץ הילדים ב-2008 במרכזו עמר אולם תיאטרון כושל ב"קריית חבצלות" הנמצא לפני הריסה. המנהל האולם, יחד עם הצוות ואשת האבטחה, מנסים לעשות הכל כדי להציל את האולם ולהפוך אותו לסיפור הצלחה. בסדרה כיכבו אודי ואביעד, הדר לוי, חנה לסלאו ועוד.

 
תגובות