מכשפת: קתרין לנגפורד עושה זאת שוב. באדיבות Netflix

מכשפת: קתרין לנגפורד עושה זאת שוב

סדרת ימי הביניים החדשה של נטפליקס בהובלתה של כוכבת "13 סיבות", משדרגת בהצלחה את אגדות המלך ארתור ומביא הטוויסט מעניין • ביקורת

בסוף השבוע האחרון עלתה לנטפליקס סדרת מקור חדשה בשם "מכשפת". הסדרה מספרת על גרסה נוספת לעלילות המלך "ארתור". לפי הגרסה המקורית, האגדה מספרת על חרב התקועה באבן והאדם שיצליח לשלוף אותה משם יהיה המלך החדש - שם למעשה ארתור הוא זה ששולף את החרב, אך ב"מכשפת" יוצרי הסדרה חשבו על טוויסט מעניין לפיו נימואה, בת פיות (בגילומה של קת'רין לנגפורד המוכרת לנו בעיקר בתור האנה בייקר מ-13 סיבות), היא זו השולפת את החרב והיא כביכול "הנבחרת". כל זאת במקביל לעובדה שנימואה נאלצת להתמודד עם העובדה שהכנסייה השולטת מפחדת מקסמים ומפיות ואף משמידה כפרים שלמים של פיות, כולל זה של נימואה עצמה. נימואה נאלצת לברוח ובדרכה פוגשת בארתור, שלפי גרסה זו הוא שכיר חרב, הם מתיידדים אך לא נספר מה קורה בהמשך כדי לא לעשות ספוילרים!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הטוויסט הפמיניסטי המעניין בסדרה אכן מצא חן בעינינו וראוי לשבח על מקוריותו. מה גם שהוא בהחלט עולה בקנה אחד עם ערכיה של כל העצמה הנשית והלוחמה הנשית בשנים האחרונות. מלבד זאת, העלילה עצמה אכן מעניינת, זורמת ומפתיעה וכזו שתשאיר אתכם דבוקים למסך ללא רגעים משעממים.

 

גם קת'רין לנגפורד לא מאכזבת ומראה שהיא יכולה לשחק לא רק בסדרות דרמה לנוער, כמו גם השחקנים האחרים בסדרה שלא מאכזבים אף הם. עוד נקודות זכות לטובת הסדרה הן התפאורה והתלבושות המרהיבות. ההוואי הכללי של הסדרה מכניס אותנו בצורה משכנעת מאוד לאווירת ימי הביניים.

אמנם נראה שהסדרה בהחלט לקחה לעצמה יד חופשית בכל הנוגע לעלילה, כמו למשל שהקוסם מרלין הוא שיכור, ארתור הוא שכיר חרב וגבירת האגם היא גיבורת הסדרה - נימואה, ובכל זאת למרות שינויים רבים אלו הסדרה עדיין מצליחה לשמור על הקסם שיש באגדות המלך ארתור ואף משדרגת אותו.

© באדיבות Netflix

בשורה התחתונה - אם משעמם לכם בחופש הגדול (מה ששכל הנראה קורה כי בגלל הקורונה אין יותר מדי לאיפה לצאת) אתם יותר ממוזמנים לחמם לכם פופקורן ולבלות זמן איכות מול "מכשפת" שתשאוב אתכם לתוכה.

© באדיבות Netflix
תגובות