הבינג' השבועי: בהישרדות ארה"ב לא מפחדים מאסטרטגיה. CBS/ Robert Voets באדיבות yes

הבינג' השבועי: בהישרדות ארה"ב לא מפחדים מאסטרטגיה

מכורים להישרדות ישראל? חכו להישרדות ארה"ב. הגרסה האמריקאית שונה לחלוטין מהגרסה הישראלית, עם מהלכים ואסטרטגיות שבישראל אפילו לא ניסו ושחקנים שבאמת באים לשחק ולא בשביל חופשה ובטן גב

תוכנית הריאליטי "הישרדות" עלתה לראשונה לפני 20 שנה בארצות הברית, ומאז היא אחת מתוכניות הריאליטי המצליחות בעולם (דבר שבכלל מובן לא מאליו בשביל תוכנית שמשודרת כבר 20 שנה). לפני כ-13 שנה הריאליטי המצליח עשה עלייה לישראל וסחף את כל המדינה. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ההישרדות האמריקאית רצה במשך 20 שנה בקצב מסחרר של כשתי עונות בשנה, בדרך כלל עונה בסתיו ועונה באביב. בכל עונה יש 14 פרקים בלבד שאורך כל פרק הוא כ-42 דקות (פרט לפרק הראשון ולפרק הגמר). בניגוד לגרסה הישראלית, כל פרק מכיל משימת חסינות, לפעמים גם משימת פרס ומועצת שבט - והכל בפרק אחד של 40 דקות! הישרדות ישראל תמיד נחשבה לנמרחת כדי להחזיר השקעה לערוצים, אבל העונה הנוכחית שברה שיאי מריחות – בין הדחה להדחה שודרו כחמישה פרקים, שזה שווה ער לפרק אחד שם – פשוט בלתי נתפס. בארה"ב, בניגוד לישראל, לא שמים דגש על רכילות קלילה, אלא רק על אסטרטגיות ותככים, וזה מה שעושה את הגרסה האמריקאית להרבה יותר טובה.

הישרדות ישראל
הישרדות ישראל © רשת 13

בכל עונה בישראל אפשר לספור על כף היד את מספר המתמודדים שבאמת באים לשחק. רבים מהמתמודדים לא באים בכלל כדי לשחק, אלא רק כדי להתפרסם ולהעלות את מספר העוקבים ברשתות החברתיות. בארה"ב כולם באים לשחק ועושים הכל כדי להישאר. המתמודדים שם לא מחכים בכלל לקבל רמזים לפסלוני חסינות – הם פשוט מחפשים, ומוצאים פסלון, אפילו יותר מפסלון אחד. בכל פעם שתתחילו פרק לא יהיה לכם שום מושג איך הוא יגמר ומי יודח, כי כל שינוי קורה בשניות ופשוט אסור לכם למצמץ. המתמודדים לא מפחדים להוביל מהלכים ענקיים וכל מהלך פשוט יפיל לכם את הלסת – וזה מה שכל כך מיוחד בתוכנית הזאת וגורם לה להצליח גם אחרי 20 שנה. מה שעוד מיוחד בהישרדות ארה"ב היא שכל עונה שונה מהקודמת. יש עונות רגילות עם מתמודדים אנונימים, עונות אולסטארס (מתמודדי עבר), עונות של מעריצים נגד פייבוריטים, עונות של שבטים שמחולקים על פי תכונות (למשל כוח נגד מוח נגד יופי) ועוד...

 

בישראל ניתן לצפות רק בעונות של השנים האחרונות, עונות 37 – 40 בויאודי של "yes". העונה המומלצת ביותר לדעתנו, היא העונה הכי מיוחדת שהייתה – עונה 40, "מלחמת המנצחים". בעונה זו התמודדו 20 זוכים (!) מהעונות הקודמות, על פרס מטורף של 2 מיליון דולר (הפרס הכי גדול אי פעם בריאליטי!). כאמור כל המתמודדים בעונה הזאת הם זוכים מעונות קודמות,  מה שאומר שכולם שם מכירים את המשחק מא' ועד ת' ויודעים בדיוק איך לשחק אותו אפילו מתוך שינה. זה מה שעושה את העונה הזו לכל כך טובה. בכל פרק יש דרמה ענקית, מהלכים גדולים והדחות מפתיעות במיוחד - בקיצור, טירוף אחד גדול. אם אתם מכורים להישרדות ישראל ולא יכולים לפרק הבא, הישרדות ארה"ב חייבת להיות הבינג' הבא שלכם.

© CBS/ Robert Voets באדיבות yes

 

תגיות
תגובות