משפחה לא בוחרים: הסדרות שמדברות על הקשרים עם ההורים. רפי דלויה | באדיבות yes

משפחה לא בוחרים: הסדרות שמדברות על הקשרים עם ההורים

אומנם משפחה לא בוחרים, אבל סדרות כן! קבלו את הסדרות הטובות ביותר ששמות במרכז את הקשרים בין ההורים לילדים

זה קורה במשפחות הכי טובות - וגם בסדרות הכי טובות. אספנו כמה מהסדרות העוסקות בקשר משפחתי. איזו סדרה הכי אהבתם?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בנות גילמור

"בנות גילמור" היא הדוגמה הטובה ביותר לסדרה על קשר בין אם לבת. עלילת הסדרה מספרת על לורליי, אם חד הורית ובתה היחידה רורי. היא עוקבת אחר חיי המשפחה שלהן, חייהן הפרטיים, חברויות וסיפורי האהבה שלהן, תוך חשיפת דמויות אחרות המתגוררות גם הן בעיירה הקטנה. למרות שיצאה לפני כ-20 שנה, הסדרה עדיין עוסקת בנושאים רלוונטיים עד מאוד, בעיקר בכל הנוגע לקשרים משפחתיים ובעיקר קשרים בין-הוריים. מומלץ בחום!

 

משפחה מודרנית

כאשר סדרת הטלוויזיה "משפחה מודרנית" עלתה לאוויר בשנת 2009, לרבים היה קשה להאמין עד כמה היא תצליח. במשך כ-11 עונות צפינו מרותקים במערכות היחסים המגוונות בסדרה, וזה הדבר שבאמת ובתמים הפך אותה למיוחדת. העלילה התמקדה בעיקר בקשרים בין ההורים השונים לילדים באמצעות משפחה אחת גדולה הכוללת זוג גאה המאמץ ילדה, זוג הורים עם שלושה ילדים ואדם מבוגר שלאחר שמתחתן עם אישה צעירה ממנו, הופך לאב לילד נוסף. בסדרה מוצגות כל מערכות היחסים המורכבות הללו בהומור ובחן שמשאיר טעם של עוד.

 

גמביט המלכה

אחת הסדרות המדוברות ביותר כעת היא "גמביט המלכה", סדרה ייחודית ומרתקת על אליזבת' הרמון, ילדת פלא בשחמט, מגיל 8 עד גיל 22. אומנם מרכז הסדרה הוא השחמט ותהליך גדילתה של הרמון, אך אחד הנושאים המרכזיים הוא הקשר בינה לבין אמה, ולאחר מכן בינה לבין האם המאמצת שלה. הנושא מטופל ברגישות ובזהירות, ונותן לנו באמת ובתמים לחוש ולהבין את הקשר בין הרמון לבין האנשים הקרובים אליה.

 

פוראבר

הסדרה המוזיקלית של אורי גרוס, "פוראבר", היא סדרה המעמידה במרכז את היחס בין ההורים לילדים. הסדרה עוסקת במשפחת גילמן ומספרת על זוג הורים שהפכו לבני נוער בני 17 בעקבות ניסוי. הם מנסים לתקן את טעותם אך נכשלים ובעקבות כך בתם רומי בת ה-12 נהפכת לאישה בת 32. אחד הדברים המרכזיים בסדרה הוא הקשר בין ההורים לילדיהם, קשר הנבחן בצורה שונה בזכות העובדה ששני ההורים הופכים לבני נוער. נשמע מסובך? ובכן, בהמשך הם גם הופכים לסוכנים חשאיים. 

 

אחת שיודעת

היא אולי לא הסדרה הראשונה שחושבים עליה כאשר חושבים על קשרים בין הורים לילדים, אבל ב"אחת שיודעת" הקשרים הללו הם נושא מרכזי וחשוב. העלילה המגוללת את סיפורם של חבורת בני עשירים מהאפר איסט סייד, דואגת לתת להורים מקום גדול בה. ההורים לא מוצגים כאן בתור רשעים גרידא, כפי שקורה פעמים רבות בסדרות נוער מהסוג הזה. הם מוצגים כבני אדם עם רגשות משלהם ומחשבות שאומנם לא תמיד תואמות לרצון ילדיהם, אך הדבר לא בכוונה רעה. גם בחיים האמיתיים, קל ופשוט עבורנו להפוך תמיד את המבוגר האחראי ל"רשע" בסיפור, אך הסדרה מדגישה לנו כי לא תמיד כך הדבר.

 

 

תגובות