תמיד אפשר לתקן: הדמויות שעברו שינוי. מתוך החממה - טין ניק, יאן פינקלברג, באדיבות yes, נטפליקס

תמיד אפשר לתקן: הדמויות שעברו שינוי

דיימון סלבטור, דניאל גורן ואפילו צ'אק באס! בסדרות רבות ישנן דמויות שעוברות שינוי באופי או בחיים, לפעמים אף שינוי דרסטי של 180 מעלות. אספנו כמה מהדמויות המעניינות שעברו שינוי מיוחד

פעמים רבות כשאנו צופים בסדרה או סרט, אנו עוקבים אחר השינויים של הדמויות שהכרנו ונכנסו אל חיינו. ממש כמו בחיים האמיתיים, הדמויות לא בדיוק מסיימות את דרכן כפי שהתחילו ומצליחות לעבור מהפך פנימי. קבלו כמה מהדמויות הבולטות!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

צ'אק באס - אחת שיודעת

כבר בתחילת הסדרה אנו מבינים טוב מאוד איזה טיפוס הוא צ'אק באס. עשיר, אנוכי ושחצן אשר מתנהג בצורה גועלית לכולם. במהלך הסדרה צ'אק עובר שינוי. הוא מתבגר, מתחיל לגלות התחשבות באנשים אחרים ומתחיל לנהל זוגיות יציבה עם בחורה אחת בלבד (ולא כמה כמו בעבר)- בלייר. מההתחלה בלייר ראתה את הטוב שבו ואולי אף הייתה הסיבה המרכזית לשינוי שעבר עליו.

 

טוני סטארק - איירון מן

מדובר באחת הדמויות היותר מרכזיות ביקום הקולנועי של מארוול, ואי אפשר לדבר על סרטי מארוול מבלי לדבר עליו. בסרט הראשון של איירון מן (שהוא גם הסרט הראשון של היקום הקולנועי), אנחנו מכירים אותו תחילה בתור אגואיסט שמעוניין רק בכסף ובנשים, אך לאט לאט גם טוני שלנו עובר שינוי. הוא הופך לאיירון מן, מתחיל להציל ולעזור לאנשים ובסרטים האחרונים אנחנו רואים אותו כבר בתור אדם שונה לחלוטין, אבל עדיין עם מעט אזכורים למה שהיה, בכל זאת - אי אפשר להוציא את טוני מטוני...

© צילום: Francois Duhamel באדיבות yes

דיימון סלבטור - יומני הערפד

מתחילת הסדרה דיימון הוא ה'באד בוי' הקלאסי, לא בן אדם סימפטי במיוחד (בלשון המעטה) ונראה כמו השפעה רעה באופן כללי. אם כל זה לא מספיק לכם: הוא ואלנה לא מסתדרים בכלל בתחילת הסדרה והוא מתייחס אליה בצורה גועלית. כל העניין משתנה בחדות בעונות שבאו לאחר מכן, דיימון הופך להיות אדם הרבה יותר סימפטי, אכפתי ונחמד בייחוד לאלנה עמה אפילו מתחיל לפתח מערכת יחסים.

© gettyimges.IL\Toby Canham

קווין פאבריי - Glee

מלכת השכבה הבלתי מעורערת וה'בלונדינית היפהפייה', הייתה אדם מאוד בעייתי ולא נחמד בכלל בתחילת הסדרה. לאט לאט לאורך הסדרה נראה שקווין כן למדה דבר או שניים והיא החלה להפוך לאדם מתחשב יותר וטוב יותר ונעימה לסביבה.

 

אסתי שפירו - המורדת

כבר משם הסדרה די ברור מהו השינוי אותו עוברת אסתי, גיבורת הסדרה.  אהיא מתחילה את דרכה בתור נשואה טרייה בקהילת סאטמר שבניו יורק (זרם חרדי מאוד קיצוני ושמרן), ועל כן אסתי נוהגת בצורה מאוד דתית ושמרנית על פיה חונכה. בחלוף הזמן היא מבינה שזהו לא מקומה והיאמחליטה לברוח. היא עוברת לברלין ושם מתחילה לאכול לא כשר, להתלבש לא צנוע ולהתחיל ממש להתנהג הפוך מהדת שעל ברכיה חונכה, שינוי של 180 מעלות.

 

אל וודס - לא רק בלונדינית

גיבורת הסרט "לא רק בלונדינית" אמנם מתחילה את הסרט כבלונדינית שיטחית המתעניינת רק בדוגמנות ואופנה, אך במהלך הסרט, כדי לנסות להוכיח לאקס שלה שהיא הרבה יותר מכך, היא מתקבלת ללימודי משפטים בהרווארד ומצליחה לסיים את התואר בהצטיינות.

 

דניאל גורן - החממה

גם דניאל, בדומה לדיימון, הוא לא אדם נחמד בכלל בתחילת הסדרה בעיקר לא לאלה לי. הוא ספורטאי שחצן ומתנשא וגם די אגואיסט... ככל שהזמן עובר, ובהשפעת נוכחותה של אלה לי בבית הספר למנהיגים, דניאל עובר שינוי דרסטי ומהספורטאי המתנשא שהיה הוא הופך לבחור רגיש ומתוק שבו אלה לי מתאהבת.

דניאל גורן (ליטמן)
דניאל גורן (ליטמן) © מתוך החממה, טין ניק

ג'סטין פולי - 13 סיבות

אם יש מישהו שלא יכולנו לאהוב זה את ג'סטין פולי מ-"13 סיבות", המשתייך לחבורתו של ברייס ווקר. יחד איתם עושה דברים לא כל כך נכונים מבחינה מוסרית, כאלו שגם השפיעו בין היתר על מותה של האנה בייקר. למרות זאת, לאורך העונות ג'סטין עובר שינוי עצום, הוא מתרחק מברייס וחבורתו וחובר לקליי, היא מבין את טעויות העבר שלו והופך להיות בן אדם טוב ומוסרי הרבה יותר ומשתדל לשנות את חייו.

© DAVID MOIR/NETFLIX

דנה ארגמן - בת השוטר

אמנם "בת השוטר" היא סדרה חדשה יחסית, אך לא יכולנו שלא להכניס אותה לרשימה. דנה ארגמן היא נערה רגילה מרמת גן שיום אחד הופכת לעדה לרצח, ועל כן נשלחת למשפחה חרדית בבני ברק במסגרת התוכנית להגנת עדים, בשל כך דנה נאלצת להשתלב במשפחה המתנהגת בצורה שונה לגמרי ממה שהייתה רגילה אליו. היא נאלצת לאמץ את אורחות חייהם הקפדני, החל מלבוש צנוע, שמירת השבת ועד נטילת ידיים וברכות בהתאם למזון. במהלך הזהות הסודית שלה היא לומדת על עצמה דברים חדשים, מבינה כמה דברים על חייה ומחליטה לפעול בצעדים שונים מאלו שעשתה עד כה.

© יאן פינקלברג, באדיבות yes
תגובות