כמו 40 שנה: הסדרות שלקח להן הרבה זמן להגיע למסך. משה נחומוביץ' | כאן 11

כמו 40 שנה: הסדרות שלקח להן הרבה זמן להגיע למסך

לפעמים אנו נאלצים להמין זמן רב עד שאנו רואים את הסדרות על המסך. אולי לא מדובר בארבעים שנים, אבל זה לגמרי הרגיש כך! • מ"שעת נעילה" ועד "או בוי" קבלו כמה מהלהיטים שחיכינו להם בסבלנות רבה

מאחורי כל סדרה אהובה עומדים יוצרים שמשקיעים מאמצים רבים על מנת להביא את הטוב ביותר למסך. כחלק מעבודתם, הם גם נאלצים להתמודד עם אילוצים ועיכובים בהפקה, שעשויים להימשך חודשים רבים ואפילו שנים! קבלו כמה מהסדרות שחיכינו להן לא מעט זמן! 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

תאג"ד

בספטמבר 2016 עלתה לאוויר הסדרה תאג"ד שזכתה להצלחה אדירה. עם סיום העונה הראשונה ב-"yes" הזמינו לסדרה עונה שנייה וכתיבת התסריט החלה כבר בחודש דצמבר של אותה השנה, אולם הצילומים החלו רק בשנת 2019, אך כמה שינויים בהפקה ובתסריטים, ביניהם עזיבתו של הכוכב הראשי תומר קאפון, הובילו לעיכוב נוסף. לבסוף בשנת 2020, כארבע שנים לאחר העונה הראשונה, הסדרה הגיעה אל המסך ואף קטפה בינואר האחרון את פרס "סדרת הדרמה של השנה" בקרב גולשי פרוגי. 

© אוהד רומנו, באדיבות yes

שעת נעילה

הפקת העונה הראשונה של שעת נעילה מוערכת בשווי של כ-23 מיליון שקלים והיא בין ההפקות הגדולות שנעשו בארץ. אך כבר לפני כעשור הסדרה הוצעה לערוץ 10 בשם "כיפור", החלו בהליך הליהוק ולבסוף הוחלט שלא לצאת לדרך בגלל העלוייות הגבוהות. כאמור, תהליך ההפקה של הסדרה נמשך עשר שנים. בנוסף, מאחר והסדרה מתעדת את תקופת מלחמת הכיפורים, היוצריים להשיג דברים מסויימים וייחודיים כמו טנקים או מכשירי טייפ מאותה התקופה והדבר לקח זמן רב. פייר? היה שווה לחכות!

© באדיבות כאן 11

להיות איתה

עד כה שודרו שתי עונות לסדרה כשהעונה השלישית הצטלמה ותשודר בהמשך השנה. לאחר העונה הראשונה ששודרה ב-2013, הצופים נאלצו להמתין במשך חמש שנים עד שהעונה השנייה הגיעה למסך. אסי עזר, יוצר הסדרה החל מיד בכתיבתה של העונה השלישית, אך זמן מה אחר כך הכריז על הקפאת ההפקה מאחר וסבל מהתקפי חרדה מהעבודתו האינטנסיבית כמנחה עסוק במיוחד, למעשה עזר כבר ויתר על המשך לסדרה. לבסוף, הרבה בזכות הקורונה, עזר התיישב לסיים את העונה שיצאה לדרך ותגיע למסך בפער של ארבע שנים מאז הסוף.

סצינת הסיום
סצינת הסיום © מתוך "להיות איתה", קשת 12

או בוי

הסיפור של "או בוי" קצת שונה מכל הרשימה, מפני שכאן עונה נוספת כבר הייתה מוכנה לשידור. סדרת הנוער האהובה הופסקה בתחילת 2017, כשארבעת הפרקים האחרונים טרם שודרו. זאת בעקבות סכסוך בין "yes" (שם שודרה הסדרה מלכתחילה עבור צופי ערוץ הילדים) לבין קבוצת ״RGE״ (הבעלים של הערוץ). לא הייתה הסכמה בין החברות על זכויות הסדרה ועל הפלטפורמה בה תשודר עקב סיום החוזה ביניהן. לאחר כשלושה חודשים ודיון בבית המשפט, נפסק כי פרקי הסיום ישודרו במקביל גם ב-yes וגם ב-HOT, כאשר העונה תשודר מהתחלה בפסח. אך הדבר לא קרה, והסדרה נדחתה פעם אחר פעם. לאחר ערעורים נוספים על החלטות, נחתם הסכם לשידור הסדרה. אבל עד שזה קרה - המעריצים המאוכזבים נאלצו לחכות שנתיים שלמות עד שפרקי סיום העונה ישודרו על המסך יחד עם עונה נוספת, הפעם הן שודרו בכל הפלטפורמות - yes, HOT, סלקוםTV ופרטנר TV. אך בעקבות העיכוב הרב ובשל ריבוי הגופים המשדרים, עונה שלישית, שהייתה על הפרק - לא יצאה לדרך.

© צילום: רונן אקרמן
 
תגובות