אמיר שורוש: "לא מפחד שדמותו של ראמזי תדבק אליי". מתוך קופה ראשית, כאן 11

אמיר שורוש: "לא מפחד שדמותו של ראמזי תדבק אליי"

אמיר שורוש נמצא בתקופת משגשגת שלו, תפקיד קבוע באחת מהסדרות המצליחות ואהובות, חבר פאנל ב"ארץ נהדרת", מככב בהפסקות הפרסומות, סדרות נוער וכעת גם מועמד לפרס נחשק בטקס פרסי האקדמיה • בראיון עם פרוגי הוא מספר על השנה העמוסה בחייו, על הקשר ובניית דמותו של ראמזי ב"קופה ראשית" ועל ההקבלה לבובספוג

אמיר שורוש משחק כבר לא מעט שנים, אך הפריצה הגדולה שלו הגיעה הודות לסדרה הקומית "קופה ראשית" (כאן 11) כשנבחר לגלם את ראמזי עבד ראמזי, עובד הסופר הנאמן והחרוץ. כעת, הוא מועמד כעת בתואר "השחקן הראשי הטוב ביותר בסדרה קומית" על תפקידו בסדרה, גם "קופה ראשית" עצמה, מועמדת לפרס על סדרה קומית בטקס פרסי האקדמיה שישודר ביום ראשון הקרוב, ה-11 באפריל (כאן 11, אחרי החדשות). רגע לפני הטקס שוחחנו עם אמיר על הציפייה לקראת, על הקבלת דמותו של ראמזי לבובספוג ועל הפריצה האדירה שלו - לה הוא המתין כל כך הרבה זמן.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

חשבת שבנקודה כזאת של פריצה בקריירה כבר תהיה מועמד בתואר?

"ממש לא. אני לא חושב על דברים כאלו בדרך כלל, כי אני מאמין שצריך להתרכז ב'כאן ועכשיו', ופשוט לתת לאינטואיציה להוביל. המועמדות שלי הייתה עניין מפתיע מאוד. ברמה האישית, כל הליך צילום הסדרה היה כיף מאוד כי יצא לי להתנסות בעבודה עם קאסט של אנשים נחמדים, כישרוניים, נכונים לעבוד וחיוביים – והנה, ההשקעה הרבה גם מניבה תוצאות. לא משנה מה יהיה - אני מרגיש שאני כבר ניצחתי".

© מיכה לובטון, באדיבות כאן 11

אבל יש לך ציפייה או הרגשה שאתה הולך לזכות? הרי המבקרים והקהל שפכו רק מחמאות על הדמות.

"אני מעדיף בכלל שלא לצפות לעתיד, ממקום של למנוע עין רעה או סתם אכזבה. האמת היא שאני לא חושב על רגע הכרזת הזוכה כל כך. ברור שלזכות יהיה כיף ומרגש נורא, אבל אני מאמין שבין כה וכה – כאמור אני כבר זכיתי. המועמדות בפני עצמה היא הזכייה עבורי. העובדה שקיבלתי הכרה כל כך מדהימה, בזכות 'קופה ראשית', היא עניין מאוד גדול ומשמעותי בשבילי. אני מאמין שהמפתח הוא האמונה במשפט 'מה שיהיה יהיה'. בסופו של דבר, הכול קורה לטובה".

כמה אתה יצרת את השיח והסגנון של ראמזי אל תוך הדמות הכתובה?

"הגעתי לאודישן הראשוני כאשר הייתה לי בראש, בגוף, בדיבור ובכל היבט אחר – את הדמות של ראמזי מוכנה. היא הייתה מבוססת על דמות ששיחקתי בהצגה ב'צוותא' באותו הזמן. באודישן אמנם הייתי צריך להתמודד עם טקסט חדש, אבל זה כבר היה הרבה פחות מורכב – ברגע שהייתה לי דמות מוכנה. התפלאתי מאוד לראות את הדמיון הרב שיש בין דמותו של ראמזי לדמות שגילמתי באותה ההצגה. שתי הדמויות מונעות מתוך אהבה רבה לעיסוק שלהן. אני חושב שמשם גם הגיע המקום שבו הצלחתי להגיש את הטקסט בצורה אותנטית וטבעית".

 

היה סרטון ויראלי ובו השוו את ראמזי לבובספוג וטענו שיש ביניהם קווי דמיון. אתה גם רואה נקודות השוואה?

"קודם כל – גילוי נאות: אני מעריץ ענק של 'בובספוג'. אני לא חושב שפספסתי אפילו פרק אחד בכל העונות של הסדרה. אני חייב להודות שדמותו של ראמזי באמת דומה מאוד לדמות של בובספוג. שתיהן מונעות מתוך לב, מתוך אהבה למקצוע שלהן. בובספוג נותן את כל הלב שלו לעבודה ב'סרטן הפריך', שהוא תופס כעבודה החשובה ביותר בעולם, וזה דומה מאוד גם ליחסו של ראמזי לעבודה ב'שפע יששכר'. בנוסף, שתי הדמויות האלה מאוד חביבות במובן הזה שהן נחמדות כלפי כולם. גם כלפי אנשים שפחות אוהבים אותן – למשל, סקווידוויד בבובספוג או כוכבה בקופה ראשית, הן נוהגות באהבה רבה".

למה ראמזי ובובספוג הם אותו בן אדם

מי גר באננס מתחת לים? ראמזי עבד ראמזי

פורסם על ידי ‏‎TVBee‎‏ ב- יום חמישי, 4 במרץ 2021

היה איזשהו חשש שהדמות תנציח איזו סטיגמה של "הערבי התמים שאפשר לעבוד עליו"?

"באמת חששתי מזה קצת בהתחלה, אבל אני חושב שהבחירה משחקית שלקחתי בדמותו של ראמזי – מנעה את הנצחת הסטיגמה הזו. החלטתי לאפיין את דמותו של ראמזי בדיבור מיוחד. המבטא שלו ואופן ההתבטאות שלו מעוצבים ומסוגננים היטב, בצורה שלא מציירת אותו בשום צורה באור של 'הערבי התמים שאפשר לעבוד עליו', אלא כאדם אשר מתרגש מהעברית ומקדיש לה הרבה כבוד וערך. באופן הזה, אני מאמין, שהסטיגמה מקבלת פחות מקום. הציבור הערבי באמת אוהב את דמותו של ראמזי, ונותן לי בעיקר פידבקים חיוביים על הדמות, שזה מאוד מחמם לי את הלב".

© מיכה לובטון, באדיבות כאן 11

מאז "קופה ראשית" אתה צובר תאוצה, מקבל שלל תפקידים ואפילו לוהקת ל"ארץ נהדרת" - זו הייתה שאיפה שלך להצטרף לשם?

"אני לא יודע אם שאפתי להצטרף לשם, כמו שמאוד נתתי לאינטואיציה שלי, לרצונות שלי ולשאיפות שלי להוביל אותי – בכל שלב בדרך. אני מעדיף להתרכז בדברים שקורים כרגע, ולא בעניינים שקשורים לעתיד. לא הצבתי לעצמי מטרה להופיע ב'ארץ נהדרת' או לכבוש את הוליווד לצורך העניין, אבל כן נתתי לתחושת הבטן שלי להוביל אותי ולהנחות אותי במסע. אני יודע שאני נותן מעצמי את המקסימום, ושהדרך שלי כבר תתהווה מעצמה – ללא קשר למה שאני חושב שעומד או לא עומד לקרות. עדיין, כשההשתתפות ב'ארץ נהדרת' קרתה – זה היה מאוד מרגש. להיות צמוד לקאסט שחקנים שאני מכיר ואוהב את כולו – עוד מאז שאני צופה בסדרה, זה עצום ומרגש".

דמותו של ראמזי נחשבת לאייקונית, מהסוג הדמויות שנשארות לנצח וזוכרים תמיד, יש איזשהו חשש שזו דמות שתדבק אליך?

"אני כרגע מתעסק בתפקידים שונים ומגוונים - אז אני לא כל כך מפחד מכך שדמותו של ראמזי תדבק לתדמית שלי. אולי אם הייתי עומד במקום ונשאר רק עם ראמזי, המצב היה שונה - אבל זה לא המצב. אני מאושר מאוד על כך שהתברכתי באפשרות לשחק מגוון דמויות. חשוב לציין גם שאני יודע שלפני הכול, אני אמיר – ורק אחר כך בא ראמזי ושאר הדמויות המקסימות. כך שגם אם מישהו קורא לי 'ראמזי' ברחוב, אני לוקח את זה בהומור – כי אני במקום כזה שיש לי את ההבנה שאני אדם נפרד מהדמויות שלי. אני גם יכול להבין למה דמותו של ראמזי נחשבת לכזו אהובה. בסופו של דבר, כבני אדם – כיף לנו לראות בן אדם חיובי, כמו ראמזי, אשר פועל מתוך מסירות ואהבה אמיתית לעיסוקו".

בין היתר אתה מככב גם בסדרת ילדים ונוער בשם "שקשוקה" שגם זוכה לחיבוק מהמבקרים, מה הסיכוי שנראה אותך בעוד סדרות נוער?

"למען האמת, אני כרגע מצטלם לסדרת נוער נוספת. קוראים לה 'בלוגה בלוז' והיא גם של 'כאן חינוכית'. בסדרה הזו משתתף גם ערן זרחוביץ' האלוף שמגלם את המנהלת של מחנה הקיץ - עמליה. אני מגלם בסדרה את השף של מחנה הקיץ - שפי. זו סדרה מצחיקה ברמות, שאני כבר משתוקק שתעלה למסכים. נותר לי עוד יום אחד לצילום הסדרה. אני חייב להודות שתהליך ההכנה של הסדרה הזו, היה מהנה ביותר".

© באדיבות כאן חינוכית

"קופה ראשית" החלה כסיטקום מחתרתי, שלא המון אנשים צפו בו. לאט-לאט, הסדרה צברה תאוצה, וקיבלה הכרה בהיקף עצום בארץ ובעולם ואפילו זכתה למועמדות בינלאומית ב'אמי'. מה לדעתך גרם לכך?

"אני חושב שהעניין של קיבוץ הגלויות שמציגה הסדרה - היא אחת הסיבות להכרה הרבה שזכתה לה הסדרה. זה מאפשר לכל אדם למצוא בסדרה גם קצת את עצמו. בתקופה הנוכחית של 'הפוליטיקלי קורקט', יש המון כוח בסדרה אשר מציבה במרכזה דווקא קיבוץ גלויות כה רחב. זה בשילוב הליהוק והתסריט המוצלחים – בעיניי הופכים את 'קופה ראשית' לכל כך מהנה לצפייה, בין אם עבור אזרחי המדינה או אזרחי העולם".

תגובות