ראיון בכורה: רביד רונן כובשת את המסך בדרך לפסגה. @ravidronen מתוך אינסטגרם

ראיון בכורה: רביד רונן כובשת את המסך בדרך לפסגה

אם בשבועות האחרונים הייתם על כוכב אחר ולא שמעתם על רביד רונן או על "סקיי" (טין ניק ב-HOT וב-yes), כנראה שאתם חייזרים אמיתיים. רונן, בת ה-19 כובשת את המסך בתפקיד ראשי כפול ובדרכה להיות הכוכבת הגדולה הבאה. רגע לפני שזה קורה, תפסנו אותה לראיון ראשון בו הכניסה אותנו לעולמה וחשפה את הדרך שלה לתפקיד המפתיע

רביד רונן, סך הכל בת 19, אבל לגמרי מסתמנת כדבר הבא של עולם הבידור ולא רק בעולם הנוער. רונן, שבימים אלה נמצאת בשיא שירותה הצבאי, מככבת בכמעט כל בית בישראל, מדי יום, בתור מילי/סקיי בסדרת החייזרים החדשה של טין ניק, "סקיי" (ימים א'-ה' גם ב-yes וגם ב-HOT), שנכתבה על ידי נועה פניני וגיורא חמיצר.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

את רביד אני פוגשת דרך פלטפורמת הזום, כששיערה הבלונדיני זוהר כהרגלו וחיוך כובש מוצג על צג המחשב. רונן, משתפת בשמחה על היום שעברה ומשם מתגלגלת לה שיחה ארוכה, שמרגישה פחות כראיון ויותר כשיחה חברית מרתקת.

כנשאלה על התגובות שהיא מקבלת מאז עליית הסדרה, חיוכה הרחב התרחב אף יותר וזיק של התרגשות הופיע על פניה "האמת שזה מטורף, הייתי קצת בלחץ לפני שהסדרה יצאה", מספרת בגילוי לב וממשיכה; "אני נמצאת בתוך הדבר הזה שנקרא 'סקיי' כבר שנתיים, ולקח לי זמן לעכל שזה סוף סוף יצא. פתאום הדבר הזה הוא לא רק שלנו ו'סקיי' זה כבר לא רק שמיים באנגלית. התגובות מטורפות, אנשים שצופים בסדרה שולחים לי המון תגובות באינסטגרם שהם מאוד אוהבים, שהם במתח ואפילו שאגלה להם בסוד מה קורה בפרק הבא. זה מרגש אותי מאוד. בואי, גם אני לפני שנייה הערצתי את אליאנה תדהר והייתי ילדת 'גאליס' ופתאום אנשים כותבים לי. זה ממש לא מובן מאליו שאיזו ילדה יושבת וכותבת לי הודעה באינסטגרם. זה כיף לקבל הודעות וכיף לי להחזיר אהבה בחזרה. זו רק ההתחלה - בואי נראה מה יהיה!".

אפשר לומר שכעת את נכנסת רשמית לאור הזרקורים, ולאט לאט את הולכת להיפרד מהאנונימיות שלך. מרתיע אותך?

"אני מאוד מתרגשת מזה. יש לי צד שהוא גם לחוץ מהדבר הזה כי אני לא יודעת למה לצפות. אני בן אדם שאוהב לדעת מה קורה איתו ואי אפשר לדעת מה יקרה, כמה ולמה ומתי. אני חושבת שאני מוכנה לזה עד כמה שאפשר ויהיה בסדר. אני באה בגישה מאוד חיובית לדברים. אם הייתי הולכת ברחוב וילדות היו חולפות על פני ולא היו יודעות מי אני אז זה היה יותר מבאס אותי מאשר שהיו מזהות אותי. צריך לקחת את הדברים בגוון החיובי שלהם. אם יש פרסום ודיבור סביב הסדרה, זה אומר שאהבו אותה, ואני ממש אשמח שזה יקרה".

© מעין רחימה

בשל ההגבלות, לא הייתה פרימיירה לסדרה. זה ביאס אותך?

"ברור שזה ביאס אותי, את כולנו. אני חושבת שכל החוויה בלהוציא סדרה חדשה, במיוחד סדרה שנושא כמו שלה לא היה בארץ כרוכה בקהל. זה היה מבאס לא לצפות בזה לראשונה עם הקהל. רצינו מאוד לדעת איך ילדים מגיבים, וזה לא קרה".

כפי שציינת, עברו שנתיים מאז תחילת העבודה על הסדרה. היה שווה לחכות במשך כל הזמן הזה?

"כן. כל עכבה לטובה, הכל קורה לטובה. אני באמת מאמינה בזה. הסדרה יצאה בזמן טוב ואנחנו כולנו בשלים ומוכנים וכל כך מצפים כבר שזה יקרה. אין לנו שליטה על הדברים, כנראה זה יצא בזמן שזה היה צריך לצאת בו וסוף סוף זה יצא, כל כך כיף לחזור הביתה ולראות 'סקיי'".

מהמפגשים הראשונים של הקאסט
מהמפגשים הראשונים של הקאסט © באדיבות טין ניק

מרוצה מהתוצאה?

"כן!" מכריזה, "ברור שיש סצנות שאני יותר אוהבת וכאלה שפחות, אבל בסופו של דבר אני יודעת שנתתי את המאתיים אחוז שלי, גם כשהיה קשה כי היינו כל יום על הסט. יש גם המון צילומי לילה, אבל גם היו המון לילות שהיינו ערים כל הלילה, חוזרים בשבע בבוקר הביתה, קמים באחת בצהריים ובשלוש מגיעים לאסוף אותנו ליום צילומים נוסף. זו הייתה תקופה של ג'ט לג. אבל אני יודעת שגם כשהיה לי קשה, בגלל שאנחנו בקאסט חברים מאוד טובים, ידענו להרים אחד לשני. גם ידעתי לדחוק בעצמי לתת את המאתיים אחוז שלי כדי שזה יצא הכי טוב שיש. אני מרוצה מהתוצאה, אני יודעת שעבדתי מאוד קשה. גם אם יש דברים שפחות אהבתי, כי אני מאוד ביקורתית עם עצמי. אבל לפי התגובות, נראה שלגמרי עובד לנו".

תפקיד המשחק של רונן אינו שגרתי, השחקנית הצעירה משחקת בדמות הראשית, שתי דמויות; מילי - מלכת הכיתה בתיכון המקומי, שנוסעת עם הוריה לאלסקה, ואת סקיי - חייזרית בת 16 מכוכב וגה, שהתרסקה על כדור הארץ, ובניסיון להסוות את זהותה האמיתית, היא משנה את צורתה לשל מילי פישמן.

"יש את מילי, יש את סקיי ויש את סקיי שמנסה להיות מילי. זה היה כמו לעבוד על שלושה רבדים שונים. מילי לא מופיעה כל כך הרבה בסדרה. ראינו אותה בפרק הראשון והיא תופיע עוד קצת, אבל לא ממש. בסדרה אנחנו רואים את מילי במצבים מאוד קיצוניים. חוץ מזה שהיא מאוד דרמטית וחיה בסרט קשה, היא מופיעה בסדרה ברגעים מאוד קיצוניים. ראינו אותה כשהיא עוזבת את החבר שלה לחודשיים והיא תהיה בלי טלפון, אומייגאד! סקיי לעומת זאת, היא חייזרית שעוברת תהליך מאוד גדול בזמן מאוד קצר. יודעים שהיא חייזרית והכל נורא חייזרי. היא לא יודעת מה זה טלפון ומה זה אוכל, מה זה מקרר ואיך מדליקים את האור. היא צריכה להבין מי נגד מי. היא לא רוצה להיות חברה של יוני, היא לא מבינה למה הוא מנשק אותה, למה אנשים עושים את מה שהם עושים. היה לי מאוד קשה לאפיין את שתיהן כי הן כל כל שונות אחת מהשנייה שזה כאילו לשחק שתי סדרות. גם העלילות שלהן שונות. זה היה לי סופר מעניין בגלל שהן כל כל שונות וסופר צבעוניות, לכל אחת יש את העולם שלה. זה היה מאוד כיף, הייתה לזה המון עבודה".

 

למי מהן יותר התחברת?

"שתיהן היו בנותיי, אני מאוד אוהבת את שתיהן כי הן מאוד שונות אחת מהשנייה וזה מאוד כיף לשחק שתי דמויות שהן כל כל שונות. את סקיי אני משחקת רוב הסדרה והייתה לי הרבה יותר עבודה איתה".

עד כמה הייתה לך יד חופשית בתפקיד?

"אני חושבת שמה שהיה כיף בעבודה עם גיורא ונועה (חמיצר ופניני בהתאמה, יוצרי הסדרה, נ"א) הוא שכבר בפגישה הראשונה אחרי שהתקבלתי, ישבתי עם שניהם והם אמרו לי; 'תרגישי חופשי, משהו לא ברור, תתקשרי, גם אם זה בשתיים עשרה בלילה כשאת לומדת טקסטים'. זה לא היה מתוך נימוס, זה היה ממש עם כוונה. כיף לדעת שיש אנשים שאפשר ממש לעבוד איתם והם מאוד שמחים שאנחנו מציעים רעיונות. כולנו היינו בעבודה משותפת בדבר הזה והיה מאוד כיף לדעת שאפשר להשמיע את הקול שלנו".

התפקיד הגדול הביא איתו אחריות גדולה, על רונן, היה ללמוד את השפה החייזרית שהומצאה במיוחד עבור הסדרה, בה הדמות של סקיי מדברת בכוכב ממנו הגיעה. "זה היה ממש מאתגר", שיתפה בכנות והוסיפה; "כל ההתעסקות בחייזריות שלה הייתה ביום הראשון של הצילומים שלי ושל הסדרה כולה. זה היה סופר מאתגר כי כל השבוע גם הצטלמתי ולמדתי את הטקסטים של כל השבוע וכל הזמן מאוד התמקדתי בחייזרית כי זה מאוד מוזר לזכור את זה. בתיכון הרחבתי ערבית וגם היינו צריכים ללמוד המון מילים ואוצר מילים וכל מילה מצאנו לה הקשר. פה בחייזרית אין היגיון למילים כי זה בעיקר צלילים כאלה. זה היה ממש מאתגר ואני חושבת שיד אלוהים נגעה ביום הזה ואיכשהו הצלחתי לזכור את הטקסט כי יום לפני, לא הייתי בתחושה שאני מאה אחוז על הטקסט ובסופו של דבר היום הזה עבר בשלום!".

 

יש מילים שאת המצאת בחייזרית?

"לא בדיוק, השפה הייתה בנויה מראש. בדרך כלל, לכל אחד יש את הדרך שבה הוא הוגה את המילים. מי שבנתה את השפה עזרה לי להבין את ההגייה, ואם היה משהו שממש שברתי עליו את השיניים אז היא נתנה לי לשנות הגייה. לא כל כך המצאתי מילים לשפה, רק מילים שהיה ממש בלתי אפשרי עבורי לומר, ביקשתי אישור לשנות. אבל לא שיניתי כלום על דעת עצמי, הכל עבר דרך בונת השפה".

טי קיי, הרובוט המלווה אותך בסדרה, למעשה לא היה קיים במהלך הצילומים והושתל בעריכה. זה היה קשה ומוזר לשחק מול אוויר?

"אני חושבת שעצם העובדה שמראש אני משחקת בשפה שאף אחד על הסט לא מבין זה מוזר. רוב הסצנות שלי ושל טי קיי הן רק שלי ושלו אז שמשתילים בעריכה זה לנקודת המבט שלי, אבל כשיש עוד אנשים בסצנה זה מאוד מאוד קשה. יש סצנה שלי ושל שלושת הבנים שעד שכולנו הסתכלנו לאותה נקודה לקח מלא זמן! עשינו מלא כוריאוגרפיה לסצנה. זה היה מאתגר, אבל תפסתי את זה באיזשהו שלב".

אי אפשר להתעלם מכך שלסדרה יש וויב של חו"ל, ויש סיכוי גדול מאוד שתגיע גם מעבר לים. אם זה יקרה, תהיי מוכנה לקריירה בינלאומית?

"מי אני שאסרב? יאללה אמן! לסדרה יש וויב של חו"ל ברמות. נשים רגע בצד אותנו השחקנים, יש את כל העניין הטכני, של הצילום, הלוקיישנים והנראות שלנו - זה לא משהו רגיל. הבנים לבושים הכי מבולגן וגם אנחנו הבנות. החזרנו את החותלות לאופנה והגרביונים הצבעוניים מככבים. כשראיתי את הפלאש-מוב בפעם הראשונה אמרתי אוקיי, זה ממש נראה כמו הסרט 'קאמפ רוק'. זה היה גאוני לעשות את זה! לגבי קריירה מעבר לים, אני חושבת שתמיד טוב לחלום ולשאוף, הלוואי וכן. כרגע אני מתמקדת ב'סקיי'".

ביקורת
סקיי: הצלחה נוספת לגיורא חמיצר ונועה פניני
שיראל נר
עמדה בציפיות או אכזבה? "סקיי", סדרת הנוער החדשה של גיורא חמיצר ונועה פניני עלתה לאוויר, זאת לאחר שלוש שנים של ציפייה מאז הסתיימה "שכונה" ב-2018 • ביקורת פתיחת עונה

את דרכך בעולם הבידור התחילת בסדרה "אלישע" ששודרה בעבר בערוץ הילדים. שם שיחקת את זואי, מצמד החברות הטובות של רומי. איך היה המעבר החד מלשחק דמות משנית לדמות הראשית שמובילה את הסדרה?

"לא כזה חד. שיחקתי ב'אלישע' לפני המון שנים, הייתי אז בחטיבה והיו לזה כמה עונות. אני חושבת שכל דבר קורה בזמן שלו. אני מאוד שמחה שהדבר הגדול הזה קרה לי עכשיו שאני בוגרת ובשלה ומוכנה לזה, שיש לי את החוזק לזה. להיות מפורסם זה לא רק ורוד כל הזמן ואני כבר בת 19, אני מוכנה לזה, אני על זה. ב'אלישע' אני טעמתי מזה והבנתי גם שזה מה שאני רוצה, ועכשיו זה בא ואני ממש שמחה ומאושרת".

רונן בתפקיד הראשון
רונן בתפקיד הראשון © מתוך "אלישע", ערוץ הילדים

יש ציפייה להוכיח את עצמך בשל התפקיד הנחשק?

"לא יודעת אם המילה להוכיח היא הנכונה. אני מאוד שמחה להראות מי אני ומה אני, את היכולות שלי. אני באמת מגלמת שתי דמויות מאוד מגוונות בסדרה שהיא מדהימה וכתובה טוב. אבל היי, נעים מאוד, רביד - תכירו".

רוב הקאסט מורכב משמות חדשים בתעשייה. זה משהו שהיווה אתגר עבורכם?

"אני חושבת שזה לא כזה משנה. זה לא משנה אם יש את בר (מיניאלי, בתפקיד שלי, נ"א) או דולב (סלע, בתפקיד מקס, נ"א). כולנו אנשים וכולנו ביחד במסע הזה בסדרה המדהימה הזאת ובאמת כולם אנשים מאוד טובים. אני שמחה שלאט לאט מתחילים לראות את זה על המסך. באמת אנחנו אוהבים מאוד אחד את השנייה והיה לנו כל כך כיף לעבוד ביחד בכל החזרות שהיו ארוכות, וגם בתקופת הצילומים שהתארכה בתקופת הקורונה".

למי הכי התחברת מהקאסט?

"תשמעי זה שונה כי אנחנו שבעה אנשים שונים אחד מהשנייה שהגורל הפגיש בנינו ותודה לגורל. לכל אחד יש את הקשר שלי איתו. עידו (טאקו, בתפקיד אריק, נ"א), הוא הפרטנר שלי. אני זוכרת שהוא התקשר אלי ואמר לי; 'רביד, אני אריק' ואתה מבין שאנחנו שני אנשים, שלא מכירים, גדלנו כל אחד בעיר אחרת יש, לנו את החברים שלנו ועכשיו אנחנו חמש שנים הולכים להיות ביחד ויאללה 'תובליאנה'", אומרת בשעשוע. "יש את שחר, שהוא פשוט לב הולך על שניים. ודולב, הוא פשוט אדם מיוחד, יש לו כריזמה ענקית ושקטה, עוד לא ראיתם כלום ממנו. הוא הדבר הכי מוכשר שראיתי. אופק (פסח, בתפקיד יוני, נ"א) ואני למדנו יחד בבית הספר, למדנו ביחד מתמטיקה בתיכון ואז פתאום הוא אומר לי שיש לו מאצ'ינג (התאמת דמויות, נ"א) ל'סקיי'. אני אמרתי לו שלא יגיד לאף אחד קודם כל, שקט! לא לדבר! עד שסיפרתי לחברים שלי עבר מלא זמן. מודיעין פספסו אותי, את כל השחקנים אני חושבת. אופק ואני לא היינו הכי חברים בתיכון, הוא לא היה מהחבורה שלי ו'סקיי' הצליבה את דרכנו. הוא פשוט נשמה, הוא כל כך חכם והוא פשוט איש טוב. יש את בר שהיא גם מדהימה, איזה אנרגיות יש לה! ואת מעיין, שהיא פלא טהור והיא כל כך מכילה ומפרגנת. היא חברה שהכנסתי לי לכל החיים".

© גיא כושי ויריב פיין

מי לדעתך התגלית הכי גדולה על הסט?

"אני אגיד שכולם, כי באמת אני לא חושבת שיש חוליה חלשה, כל אחד מיוחד. הליהוק היה מאוד ארוך ואני חושבת שזה מאוד משתלם כי כל אחד עבד על הדמות שלו המון והוא עושה אותה מדהים. אני כצופה בפרקים הכי נהנית לצפות בדולב. הכי הזיה גם איך שהוא הגיע לאודישנים. שלחו הזמנה בקבוצה של מגמת התיאטרון שלו שמחפשים שחקנים עם יכולות קומיות אז חברה שלו החליטה שהיא רושמת אותו לאודישן. הוא הלך לאודישן ופשוט קטף את התפקיד. כל כך הרבה אנשים חיפשו מי ישחק את מקס, הוא פשוט טרף את הקלפים. הוא עושה את זה מעולה וקורע מצחוק".

לאחרונה צצה סערת ליהוקים בקרב הקהל על כך שבסדרות אחרות מלהקים יותר כוכבים עם עוקבים ואולי לא שמים דגש על כשרון משחק. מה דעתך בנושא? 

"אני חושבת שלכולם מגיעה הזדמנות. זה בסדר אם פתאום זמרת מחליטה שהיא רוצה להיות שחקנית, זו זכותה. אני בטוחה שאנשים עובדים קשה. אני לא אמרתי שאני אתחיל להיבחן לאודישנים כשהתחלתי ללמוד משחק. אני חושבת שיש מקום לכולם וגם אנשים אנונימים יכולים, כמו הקאסט שלנו שנתנו לנו את ההזדמנות וגם אנשים אחרים שרוצים להרחיב את האופקים שלהם בעולם הזה. זה מקסים בעיניי, אני חושבת שכל מי שעובד קשה - מגיע לו".

ברוח הסדרה - ספרי לנו על מקרה לא מהעולם הזה שקרה לך.

"אני חושבת שזה שהתקבלתי לסקיי היה לא מהעולם הזה. אני ממש זוכרת את הרגע שהתקשרו אליי ואמרו לי - זו את! זו הייתה תחושה של אופוריה והתרגשות ענקית".

© מעין רחימה, באדיבות טין ניק

עדיין לא יצא לנו להכיר אותך יותר מדי לעומק. ספרי לי על שלושה דברים שהם מאסט!

"אני מאוד אוהבת לאכול הכל, אני לא חושבת שיש משהו שאני לא אוהבת לאכול, בעיקר מתוק. אני מאוד אוהבת לטייל, יש לי אפילו סנדלי שורש. הדבר האחרון זה שעד גיל שש הסכמתי ללבוש רק ורוד וסגול!".

אני מנסה לדמיין את זה בראש, נשמע קורע מצחוק!

"ברמות! תרחמי על אמא שלי. פעם אחת היא חזרה מקניות לבגדים שעשתה לי של פוטרים ודברים שיהיה לי לגן ואמרתי לה שאני לא מוכנה ללבוש את זה כי זה לא ורוד וסגול. אז הנה, אפרופו ילדה שתמיד יודעת מה היא רוצה, מגיל צעיר אני בחרתי מה ללבוש והכל היה ורוד וסגול. כשהייתי בכיתה א' לנו הייתה הגבלה של צבעים בחולצות, ורוד וסגול לא נכלל שם וזה שבר לי את הלב".

© צילום פרטי
תגובות