חותמת משלו: הדברים המשותפים לסדרות של גיורא חמיצר. צילום: נועם בן גוריון

חותמת משלו: הדברים המשותפים לסדרות של גיורא חמיצר

התחזויות, משפחות הרוסות והפינוטים שמשנים את התמונה. גיורא חמיצר אחראי על כל כך הרבה רגעים מותחים ושמחים בילדות של כולנו, ומסתבר שיש לו גם מתכון מנצח וכמה מוטיבים שאנו מצליחים לזהות בכמה מיצירותיו האהובות

גיורא חמיצר הוא יוצר סדרות אהוב וידוע, וסדרותיו: "השמיניה", "האי", "החממה", "שכונה" ולאחרונה גם "סקיי" (יחד עם נועה פניני), מצליחות למשוך מזה שנים רבבות ילדים למסך מדי יום. קהל המעריצים הנאמן של סדרותיו, לא יכול לפספס קווים ומוטיבים דומים בסדרות, כאלו שהפכו למעין חותמת של היוצר המצליח. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

זה לא באמת הוא!

גם ב"השמיניה", גם ב"החממה" וגם ב"סקיי" נתקלנו במקרים בהם אחת הדמויות הרעות בסדרה משנה את הפנים ומחליף את אחד הדמויות הטובות, זאב שהתחזה לראש הממשלה, דניאל שהתחזה לניני, אוקו משנה צורה לחגי. בשני המקרים הראשונים הדבר התגלה ברוב אימה ממש בפרקיה האחרונים של הסדרה. כמובן שיש גם מקרים של "טובים" כמו עם סקיי בעצמה שנאלצת להחליף את צורתה ופניה לאלו של מילי המרשעת.

© צילום מ"השמיניה" (ערוץ הילדים) ו"החממה" (טין ניק)

הריסת משפחות

אם תשימו לב, בכל הסדרות של גיורא חמיצר לגיבור או לגיבורת הסדרה אף פעם אין שני הורים חיים ומתפקדים והוא גם התראיין על כך לא מעט. ב"סקיי" אביהם של האחים גבאי נרצח, ב"שכונה" האמא היא זו שנפטרה במפתיע, ב"החממה" האמא נהרגה (לכאורה), ואפילו כשבסוף מגלים שהיא לא באמת מתה המשפחה לא חוזרת להיות שמחה ומאושרת, מכיוון שאז ההורים מחליטים להתגרש. ב"האי" בו שני הוריו של גיבור הסדרה מקפחים את חייהם עם האסטרואיד כבר בפרק הראשון ואפילו שבסוף מתגלה שהם לא היו הוריו אין ספק שזו טראומה רצינית, וזה מבלי להזכיר ששאר החבורה התגלגלו לחיים עצמאיים ללא הורים. ב"השמיניה", האמא האכזרית לא נמצאת בתמונה, והאב לכאורה "מת" בתחילת הסדרה.

© צילום מתוך החממה וסקיי, טין ניק

היפנוט זה הכי!

"אני ודניאל זה בכוכבים" מ"החממה" היא הדוגמא הזכורה בעיקר בנושא. כמובן מדובר בפרקי העונה הראשונה של "החממה" בהם ג'ודי גרמה להיפנוט של נטלי. אבל חמיצר כמובן אוהב להפנט דמויות רבות בסדרותיו כמו דגנית שהופנטה על ידי רוברטו, יוני שהופנט על ידי אוקו, או בכללי יכולותיו של מייקי מ"האי". בקיצור, גיורא אוהב להפנט אותנו, ליטרלי.

 
 

זוגות לא צפויים

בדרך כלל בסדרות נוער די ברור מהפרק הראשון מי מהזוגות יהיה ביחד בסוף, לעומת זאת בסדרות של גיורא זה לא תמיד מובן מאליו. הרי מי מאיתנו חשב בפרקים הראשונים של "החממה" שאלה-לי ודניאל יהפכו לזוג האהוב ביותר בסדרה או שאי פעם יהיה משהו רומנטי בין אודי ומיטל או אגם ב"שכונה"? או בכלל רחלי ודורי ב"שכונה" שפצחו ברומן הנשי הראשון בסדרת נוער ישראלית?

 

הרפתקה שגדולה מהחיים

ברוב סדרות הנוער הישראליות כיום ההרפתקאות בהם נתקלים גיבורי הסדרה נעות בין 'שגרתיות' ל'יוצאות דופן למדי', אך העלילה אצל גיורא נמצאת אי שם בקצה הרחוק של יוצאות דופן ביותר! זאת מפני שבכל הסדרות שלו גיבורי הסדרה מצילים את העולם או לכל הפחות את מדינת ישראל (שזה חשוב באותה המידה, כן?), מפני ארגון מסודר ואכזרי המורכב כולו (או ברובו) ממבוגרים. המשימה לעצור אותם תמיד מוטלת על כתפיהן הצעירות של גיבורי הסדרה.

 
תגובות