שולטות בז׳אנר: הסדרות שהכניסו אותנו אל הכנסת. כאן 11, אוהד קב, אוהד רומנו

שולטות בז׳אנר: הסדרות שהכניסו אותנו אל הכנסת

מה קרה כשאביב אלוש ודניאל ליטמן ייעצו בכנסת, כשנועה קירל הפכה לבתה של חברת הכנסת ולי בירן בכלל היה בנו של ראש הממשלה? קבלו את הסדרות הישראליות שהכניסו אותנו עמוק לפוליטיקה הישראלית וכללו לא פחות דרמה מהמציאות

במהדורות החדשות כל יום כל היום מדברים על הכנסת והממשלה ועם כל הבחירות בשנתיים האחרונות הנושא הזה התחיל לייאש את כולם, במיוחד אותנו בני הנוער. זה ממש לא חייב להיות ככה – במהלך השנים עלו סדרות מרתקות ומותחות שמכניסות אותנו לתוך המקומות המדוברים במדינה. שחקנים מוכרים כמו חן אמסלם, דניאל ליטמן, גילי איצקוביץ ואביב אלוש מתרוצצים במסדרונות הכנסת, וכמו שאתם כבר מתארים לעצמכם הדרמה בשיאה כבר מהרגע הראשון.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מותק בול באמצע

"מותק בול באמצע" היא קומדיה קורעת מצחוק על עבודתם של הח"כים בכנסת. הסדרת מספרת את סיפורה של מותק מרדכי (גילי איצקוביץ), בחורה צעירה בת 24 אשר השתתפה בתוכנית "האח השורד הבא" (שם פארודי על כמה מתוכניות הריאליטי הפופולריות) והגיעה למקום השני בגמר. באופן מקרי לגמרי באמצע מסיבה ורגע לפני בחירות, יו"ר מפלגת "בול באמצע" (קובי מימון) משריין את מותק במקום העשירי במפלגה שלו. בבחירות המפלגה זוכה לשבעה מנדטים ומותק לא נכנסת לכנסת. כעבור שנה, לאחר ששלושה חברי כנסת פורשים באופן מסתורי ומטריד, מותק נקראת בהפתעה גמורה לכנסת ומתחילה לעבוד כח"כית. מותק היא בחורה צעירה שלא מבינה שום דבר בפוליטיקה וכבר מהרגע הראשון שלה בכנסת היא פוגשת טיפוסים שיעשו הכל כדי להרוס לה. העלילה של "מותק בול באמצע" לא רק שנונה ומצחיקה, אלא טומנת בתוכה סיפור מעניין ופרשה מושחתת בה מותק מסתבכת. הקאסט של הסדרה התברך בשחקנים מצוינים ואהובים שהופכים את "מותק" לצפייה כיפית במיוחד – גילי איצ'קוביץ בתפקיד הראשי, קובי מימון, דניאל גד, ליטל שוורץ, צחי הלוי, נעמי לבוב ועוד ועוד. ומילה מאיתנו? היא מסבירה לנו כמה מושגים בצורה מעניינת במיוחד, הרבה יותר משיעורי אזרחות!

ילדי ראש הממשלה

סדרת הדרמה מ-2011 הכניסה אותנו לתוך הבית המפורסם במדינה – בית ראש הממשלה. העלילה עוקבת אחר ראש ממשלת ישראל (בסדרה) שאול אגמון ומשפחתו שלאחר זכייתו בבחירות עוברת לגור בבית המפורסם ברחוב בלפור. המעבר למקום החדש וההתמודדות עם המעמד החדש משנים את החיים של המשפחה וכבר מהרגע הראשון הבית לא נח לשנייה. בתפקיד הילדים למשפחת אגמון משחקים השחקנים האהובים לי בירן ואלונה טל, ואפשר גם לראות את ליאור רז, מארינה מקסימיליאן בלומין, אוולין הגואל, איתי תורג'מן ועוד. הסדרה עלתה בתחילת העשור הקודם וזכתה להצלחה גדולה כאשר שודרה במשך שתי עונות, ולגמרי בצדק - העלילה מעניינת וסוחפת כבר מהפרק הראשון.

 

שלטון הצללים

כפי שאפשר להבין מהשם של הסדרה, "שלטון הצללים" לא עוקבת אחרי אלה שבפרונט, אלא באלה שנמצאים במאחורי הקלעים של הכנסת, ב"צללים" – העוזרים הפרלמנטרים והיועצים בכנסת שהם למעשה הם אלו שגורמים להכל לקרות. העלילה מתחילה כאשר דודי גרציאנו (אביב אלוש) מקבל מידע לפיו אח שלו מת כתוצאה מרצח מכוון ולא מתאונה. לפני מותו אח שלו עבד כיועץ בכנסת אצל חברת כנסת בכירה, ולתפקיד הזה בדיוק דודי נכנס כדי לחקור ולגלות מה קרה לאחיו. דודי מתחבר עם יועצים נוספים בכנסת וביחד הם מסתבכים בפרשה אפלה ומושחתת שמתרחשת במקום החשוב במדינה. קאסט השחקנים בסדרה מרשים במיוחד – חן אמסלם, דניאל ליטמן, תום אבני, עומר גולדמן, נועה קירל בתפקיד משחק ראשון ומפתיע והרשימה עוד ארוכה... כל אלה מתרוצצים במסדרונות הכנסת שמלאים בתככים ובשקרים וכמו שאתם כבר מתארים לעצמכם המתח שובר שיאים בכל פרק מחדש.

 

פולישוק

אי שם ב-2009, "פולישוק" הייתה הסדרה הישראלית הראשונה שהכניסה אותנו לתוך הכנסת. הסדרה מספרת את סיפורו של רובי פולישוק, חבר כנסת די אנונימי שלפתע מתמנה לשר לקידום חברתי. עם כניסתו למשרד רובי לא מתקבל באהדה גדולה והסדרה עוקבת אחר ההתאקלמות של רובי במקום החדש. 12 שנים לאחר עליית הסדרה, היוצר של "פולישוק" יצר גם את הסדרה "מותק בול באמצע" המצוינת שהוזכרה קודם לכן, וממש כמו "מותק" גם "פולישוק" היא הרבה יותר מעוד סדרה קומית. לאור הצלחת הסדרה, לפני כארבע שנים עלתה הצגה אשר מבוססת על הסדרה בהשתתפות צוות השחקנים המקורי. ממש לא מובן מאליו שסדרה הופכת להצגה ומדובר בהישג גדול מאוד שמוכיח עד כמה הסדרה הזו מיוחדת. אגב, באחת העונות של פולישוק הוא קיבל תיק שר ממוצא לגמרי, אלא שבשנה שעברה חברת הכנסת אורלי לוי אבוקסיס קיבלה את התיק הזה בדיוק שהומצא באותה השנה!

 
תגובות