הרמות לישראל: היינו בהשקה של "פגע וברח". באדיבות Netflix

הרמות לישראל: היינו בהשקה של "פגע וברח"

הסדרה החדשה של ליאור רז ואבי יששכרוף תגיע בשבוע הבא לנטפליקס, רגע לפני קיימו כוכבי הסדרה אירוע השקה מיוחד בו סיפרו על הצילומים בישראל וגם: לאמא של מי היה קראש על ליאור?

את ״Hit and Run״, הסדרה הבינלאומית החדשה שמסתמנת להיות מותחן הקיץ הסוחף של נטפליקס, ענקית הסטרימינג הגדולה בעולם, יצרו ליאור רז ואבי יששכרוף בשילוב כותבים ומפיקים בינלאומיים, כשהצילומים המפרכים נערכו בתל אביב ובניו יורק, עם צוות הפקה ישראלי ואמריקאי שיצרו את אחת מסדרות המתח המסקרנות, כשחוף הים של תל אביב, כיכר הבימה ונווה צדק, יככבו בספריית הסדרות העולמית של הרשת.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

היינו בהשקה הבינלאומית הוירטואלית שכללה צפייה בפרק הראשון (והמטורף) שיעלה ביחד עם כל הסדרה לנטפליקס בכל העולם ב-6 לאוגוסט! והמשכנו לסשן שאלות תשובות עם שניים מכוכבי הסדרה, ליאור רז הישראלי, וסאנה ליית'ן האמריקאית, המגלמת דמות מסקרנת בשם "נעמי", וכל זה בהובלת ניק קרול כוכב סדרת להיט אחרת של נטפליקס - "פה גדול". לאחר הצפייה והשיחה, אנחנו יכולים לומר שבהחלט יש למה לצפות מהסיפור והעלילה המטורפת, עד למרדפי המכוניות ההוליוודים ברחובות הצרים של תל אביב.

 

את צמד השמות ליאור רז ואבי יששכרוף אנו מכירים בהקשר של אחת מהסדרות הישראליות המצלחות ביותר בארץ ומעבר לים, דרמת האקשן "פאודה" שמהרגע שנכנסה לספריית הסדרות של נטפליקס כבשה את העולם בסערה. ענקית הסטרימינג רצתה עוד סיפור מותח ומחוספס מהצמד הישראלי המעניין, שהגיע בשילוב עם התסריטאיות ההוליוודיות דון פרסטוויץ' וניקול יורקין זוכת האמי. שתיהן עבדו על פרוייקטים מוצלחים ביחד וזכו בגילדת הכותבים של אמריקה, וביחד עם הצמד יששכרוף ורז עתידות לכבוש את המסך מתל אביב ועד ניו יורק.

“אני מעריץ של פאודה!", פתח ניק קרול, כוכב הקומדיה המצליחה של נטפליקס "פה גדול" ומנחה השיחה "ואני כל כך מתרגש לקראת הסדרה החדשה, אני מאמין שזו בדיוק הסדרה שאנשים ירצו לראות עכשיו", אמר.

בהתרגשות אחרי הצפייה החגיגית בפרק הראשון. אין ספק שהצלחה המסחררת של פאודה שיחקה תפקיד מרכזי בהוצאתה לפועל של Hit and Run. "ליאור", ממשיך קרול, "ספר לי איך הסדרה יצאה לפועל, עבדו עליה שני צוותים מטורפים, איך היה התהליך?"

"הכל התחיל כשאני ואבי ישבנו בתל אביב", מספר ליאור בהתרגשות. "שתינו קפה וחשבנו על רעיונות לסדרה, והתחלנו לחשוב על סיפור בו מישהו מאבד את האדם שהוא אוהב, ומה זה אומר עליו. בהמשך כתבנו את העלילה בישראל, נטפליקס קנו את הסדרה והיינו צריכים לשתף פעולה עם כותבים אמריקאים. פגשנו את דון וניקול וכולנו התאהבנו בעבודה אחד עם השני. למרות שלפעמים היו לנו פערים תרבותיים, וגם פערים בכתיבה וברעיונות בסופו של דבר מאחד פלוס אחד - יצא שלוש. התוצאה עלתה על מה שציפינו".

© Lucas Viccellio (Netflix)

סאנה ליית'ן, שמשחקת את נעמי, מוסיפה שהקסם בעבודה היה הרבה בגלל האיזון בין הנשים לגברים בכתיבה שתרם לרגשות החזקים בעלילה, ותרם לכל ההפקה בכלל "בסדרת אקשן בה הגיבור הוא גבר, הורגש האיזון הנשי בהמון מקומות".

ליאור מוסיף: "אני חושב שבזכות האיזון הזה זה שגב (הדמות אותה משחק ליאור - ר״ה) עובר מסע רגשי מאוד חזק. הוא לא מתמקד רק בעובדה שאשתו מתה, הוא מסתכל אם היא אהבה אותו, למה היא עשתה דברים שעשתה, וזה היה מאוד קשה לי כשחקן. במשך שנה הייתי צריך להרגיש באבל. המסע הוא לא רק מסע אקשן. הוא גם מסע רגשי חזק מאוד לכל הדמויות".

© Lucas Viccellio (Netflix)

השיחה ממשיכה ובקליפ קצר אנו מקבלים הצצה מסקרנת לדמותה של נעמי, אותה משחקת סאנה ליית'ן. דמות מרכזית אותה נפגוש החל מהפרק השלישי, במסעו הסוחף של שגב בניו יורק.

"נעמי היא דמות מעברו הרחוק של שגב. דרכיהם נפרדו המון שנים קודם לכן והיא מתחילה, קצת סקפטית, לנסות לעזור לו להבין את הסיפור מאחורי המוות המסתורי של אשתו. כשהיא נכנסת יותר לתוך הסיפור, היא מבינה שהיא לא יכולה להפסיק", מסבירה לנו ליית'ן בהתרגשות ובחיוך נזהר נמנעת מספויילרים. "איך התכוננת לתפקיד?" ממשיך ניק ושואל אותה, וליית'ן מיד מתחילה לספר בהתרגשות: "הגיעו לאימייל של הסוכנת שלי ארבעה תסריטים של הסדרה. בהתחלה הייתי סקפטית. ארבעה תסריטים? ילך לי כל סוף השבוע! ומהרגע שהתחלתי לקרוא, לא עצמתי עין כל הלילה, עד שקראתי את הכל עד הסוף. נסחפתי לתוך זה. זה היה כל כך שונה מכל דבר אחר שראיתי.

ההכנה בשבילי הייתה לגלות את טבע הסיפור המטורף הזה. את נעמי. אהבתי מאוד את העובדה שהביאו למסך אישה שחורה יהודיה, זה משהו שלא ראו הרבה לפני על המסך הגדול וזו בהחלט מציאות שלמה", ואכן, מהצצה הקצרה אפשר להבין שהדמות של נעמי היא דמות מרכזית בסיפור המטורף שנגלה אלינו בפרק הראשון. "לא ראיתי פאודה", מודה ליית'ן במבוכה "ומכל האנשים אמא שלי הייתה המעריצה הכי גדולה, היה לה קראש ענקי על ליאור!" היא צוחקת, ומסבירה שלמרות שלא ראתה את הלהיט הקודם, היא הרגישה שליאור מביא בסיפור שלו משהו מיוחד ואחר.

נעמי © Lucas Viccellio (Netflix)


ניק ממשיך ומתעניין בתהליך הכתיבה ובניית הסיפור. בכל זאת, שני יוצרים ישראלים שהסדרה הראשונה שיצרו ביחד הפכה ללהיט עולמי, ומהצד השני שתי תסריטאיות אמריקאיות שכבר שנים מוציאות לעולם חומרים מדוייקים נושאי פרסים. כולם התאגדו לכתוב סדרת אקשן מסחררת וזה נושא בפני עצמו. "אילו עוד הבדלים היו בין תהליך הכתיבה שלך ושל אבי למבנה של דונה וניקול?", ניק שואל את ליאור.

"לפני פאודה, אבי ואני לא כתבנו כלום. פאודה הייתה הדבר הראשון שאי פעם כתבנו. וכשבאנו לכתוב עכשיו סדרה שרובה באנגלית, לא ממש ידענו בהתחלה איך לעשות את זה", הוא צוחק.
"בדרך כלל יש לאנשים מבנה מסודר, וכשאני חושב על זה שאנשים עובדים בתוך הקופסה הזו של התסריט, לי ולאבי הקופסה בכלל לא קיימת, אנחנו עובדים נגד הכללים מטבענו ואמנם היה לנו המון ללמוד מדון וניקול, אבל אני חושב שגם להן היה קצת מה ללמוד מאיתנו". ואכן, כבר מההצצה הראשונה אפשר להבין שהשילוב הזה נועד להצליח, ושהסדרה היא לא דבר רגיל בנוף.

"כולנו הזכרנו את פאודה לאורך השיחה" מוסיף ניק ושואל את ליאור "יש איזשהן נקודות דמיון בין שתי הסדרות?"

"הדמיון היחידי הוא שזה אני כשחקן", ליאור מבהיר: "העלילה של פאודה מתמקדת בסכסוך הישראלי פלסטיני, הסדרה רובה בשפה הערבית, מצולמת בגדה המערבית. כאן מדובר בסדרה אמריקאית. היא מתחילה בישראל, אבל ממשיכה מעבר לים לניו יורק, והסיפור, בנקודת מבט מסויימת מציג גם את היחסים בין ישראל לארצות הברית. אנחנו נוגעים בסדרה בחברות, בבגידה ובאמון ואני חושב שהסדרות מאוד שונות. כן, הן שתיהן סדרות אקשן, בשתיהן אנחנו הורגים כמה אנשים", הוא מצחקק. "אבל בסופו של דבר הסיפורים שונים לגמרי".

© Lucas Viccellio (Netflix)

השיחה ממשיכה וליאור מספר על המעורבות המלאה שלו בבניית סצנות האקשן: "אם תשאל את הכפיל שלי איך היה לעבוד איתי הוא יגיד שזה היה מאוד מאכזב. התעקשתי לעשות כמעט כל דבר שכלל אקשן. אבל זו אחת הסיבות שאני כל כך אוהב משחק, יש לי את החופש והרשות להתנסות בכל כך הרבה דברים שבחיים לא הייתה לי את ההזדמנות לעשות עכשיו. אני מביא הרבה ידע לסצנות האלה מהעבר שלי בצבא, אני גם יודע אומנויות לחימה, לפעמים זה היה קשה אבל אני אוהב את זה".

ניק ממשיך ומתעניין בחוויה של הצוות האמריקאי, והיכולת לנהל הפקה כזו מורכבת ובינלאומית עם יוצרים ושחקנים ישראלים ושואל את ליית'ן על החוויה שלה בעבודה לצד כוכב ישראלי. "היו רגעים שליאור פשוט לא הפסיק להצחיק אותי. הוא קומיקאי, אני חושבת שהדבר הבא שהוא צריך לעשות זה קומדיה".

ליאור מוסיף: " לעבוד עם סאנה הייתה חוויה מדהימה, אני מכיר את העבודה שלה מלפני ומהרגע הראשון היא הייתה כל כך מקצועית ופרטנרית מדהימה. ולגבי הקומדיה, ניק! תלהק אותי! אני יכול לבוא ל'פה גדול' לכמה שניות, שתהיה לי גרסת אנימציה".

השיחה ממשיכה לגעת בהבדלים הגדולים בין שני המקומות בהם הסדרה מתרחשת, ועולה השאלה מדוע נבחרו דווקא ערים כל כך מרכזיות, גדולות וידועות מכל כך הרבה כיוונים שונים, הלוא הן תל אביב וניו יורק.

"בשבילי, יש הבדל ענק בין תל אביב לניו יורק", מסביר ליאור, שבמהלך הצילומים חווה את שתיהן. "תל אביב היא מקום שמשי ופתוח בשבילי, הכל מאוד נגיש וקל להרגיש בבית. ואני זוכר שבפעם הראשונה כשבאתי לניו יורק הרגשתי שהכל סוגר עליי. הכל היה אפור, החורף היה קשה, הייתי מדוכא כשהגעתי! אני זוכר את ההרגשה הזאת, ורציתי לשקף את זה בהתפתחות של שגב. הוא מדריך טיולים מישראל, תל אביבי שאוהב את העיר ועושה כיף בישראל, וכשהוא מגיע לניו יורק באבל הוא כמו דג מחוץ למים, עובר משמש לחושך. זה מה שניסינו להראות.
בנוסף, כשצילמנו בניו יורק, ברוב הזמן לא צילמנו במנהטן הנוצצת. אלא במקומות כמו קווינס, ברוקלין, מקומות שקשה בהם ויכולים לסגור עלייך, ורצינו להראות את ההבדלים בין המקומות. במקום אחד אתה רואה את האור בחיים של שגב והמקום השני סוגר עליו".

© Lucas Viccellio (Netflix)

"מלבד העלילה, גם ההפקה בכל מקום מאוד שונה. בהפקה אמריקאית, כל אחד יודע בדיוק מה הוא עושה ויש הפרדה מוחלטת בין כולם. אתה יודע למי אתה פונה ועם מי אסור לך בשום אופן לדבר. בהפקה ישראלית זה ההפך הגמור. הסאונדמן יכול להגיד לך שעלית במשקל, או שזו לא הייתה סצנה טובה לדעתו. מצד שני בישראל כשיש לחץ, וצריך להספיק לצלם משהו מאוד מהר, אז כולם כולל כולם, מהסאונדמן עד למאפר מתאחדים ועושים את המקסימום שלהם כדי שזה יצליח, ואת זה אין באף מקום אחר".

לקראת הסיכום, ניק מבקש מהכוכבים לשתף משהו בסדרה שהם אוהבים במיוחד.

"אני הייתי רוצה לעצור ולהתעכב על כמה יפה זה מצולם", מספרת סאנה בהתלהבות. "כשצילמנו בניו יורק, הצילומים עצמם, התחפושות והצבעים הושפעו מאוד מסרטים של שנות ה-70, הכל מצולם ונראה כל כך יפה ומסתורי וזה נתן לי תחושה אדירה לגבי הפרוייקט הזה. אני חושבת שמלבד העלילה המטורפת, אנשים יעריכו את הנראות המדהימה של הסדרה". ליאור מוסיף לדבריה: "לצילומים בניו יורק קנינו עדשות מיוחדות משנות ה-70, כאלה שמצד אחד אפשר לראות דרכן מאוד מרחוק ומצד שני מכניסות אותך היישר לנשמה של השחקן ואפשר לראות כל פרט, אני מאוד אוהב את זה." ואנחנו רק מחכים להתלהב.

בקרוב הסדרה תעלה לאוויר, וקשה שלא להתמלא גאווה על הפקה כל כך גדולה ובינלאומית שיצאה בחלקה מארצנו הקטנטונת, ומלבד הצוות האמריקאי המוערך כוללת בתוכה ארסנל מכובד של שחקנים ישראלים מהשורה הראשונה. שמות גדולים, רבים וטובים שיחשפו לכלל הצופים בפרק הראשון. מי היה מאמין שמרדפי מכוניות ואקשן הוליוודי יראו טוב כל כך על רחובות תל אביב. בקיצור, יש למה לצפות.

© Lucas Viccellio (Netflix)
תגובות