אביב פנקס: "אם למישהו זה יותר מדי, הוא מוזמן להחליף ערוץ". אור דנון

אביב פנקס: "אם למישהו זה יותר מדי, הוא מוזמן להחליף ערוץ"

החודשים האחרונים נחשבים כמעולים במיוחד עבור השחקנית אביב פנקס, כאשר היא מככבת על המסך בלא פחות מארבע סדרות במקביל - "שבאבניקים 2", "נעלמים", "פלמח" וכמובן הסדרה הקומית החדשה של "כאן חינוכית" - "מי פה הבוס?". תפסנו את השחקנית לריאיון מיוחד בו היא משתפת אותנו על הסדרה הקומית, בתחושה לככב בכמה סדרות במקביל ואיך היא הפכה לגורו עצות באינסטגרם?

כבר כמה שנים שהשחקנית אביב פנקס נחשבת להבטחה גדולה ומככבת על המסך שלנו במגוון סדרות וסרטים, וגם על בימת התיאטרון. נראה שהחודשים האחרונים טובים במיוחד עבור פנקס, כאשר היא מככבת על המסך בארבע סדרות במקביל ומתכוננת לקראת הצגה בכיכובה בתיאטרון חיפה. אחת מתוך ארבע הסדרות בהן היא משתתפת היא הסדרה הקומית "מי כאן הבוס?" (כאן חינוכית), בה היא משחקת לצד עוד שמות מוכרים כמו מריאנו אידלמן וליאת הר לב. פנקס מספרת לנו בראיון על הסדרה, בפנייה לתחום התסריטאות בשנה האחרונה ועל ההצלחה הגדולה בחודשים אלו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"בימים אלו אני בחזרות למחזמר של תיאטרון חיפה שנקרא 'התחנה', אז הימים מאוד מאוד עמוסים", משתפת השחקנית על התקופה האחרונה, "בדיוק גם התבטלה לי נסיעה לאוסטריה, אז כמו כל עם ישראל שנמצא בבית. אז החלפנו את זה לחופשה בארץ, אני זורמת". 

בסדרה החדשה בכיכובך "מי פה הבוס?" שעלתה לאחרונה, את מגלמת תלמידת תיכון יזמית ויצירתית. ככה את היית בימים שלך בתיכון?

"אפשר לומר. לא יודעת אם יזמית, אני חושבת שהיום יש ילדים סופר יזמים. למשל לאחותי, בת ה-18 יש עסק של בגדי ים והיא מדהימה. היום בני הנוער יותר מעשיים ממה שאנחנו היינו. אבל כן הייתי יצירתית, הייתי בחוג תיאטרון ובחוג בלט, כתבתי מחזות במחברת. הייתה שם רמה של יצירה. הכרחתי ילדים בקיבוץ להשתתף בהצגות, היו עניינים". 

© באדיבות כאן חינוכית

הסדרה העוסקת בשלושה יזמים צעירים. כמה צעירים? בני נוער! השלושה מכינים יחד סרטוני פרסומת מגניבים ומעלים אותם לרשת. יום אחד הם מקבלים תקציב ומתבקשים לעשות פרסומת אמיתית. הכל נראה מצויין, עד שהם מבינים שהלקוח חשב בטעות שהם מבוגרים ושיש להם משרד פרסום אמיתי. השלושה מחליטים לא לספר את האמת וממשיכים עם השקר, עד שהלקוח מבקש להיפגש עם המנכ"ל. כמובן שהם לא יכולים להסביר לו שהמנכ"ל הוא "שלושה ילדים בני 16" וכאן מתחיל המירוץ להשגת מנכ"ל מבוגר, לחברה שלא קיימת. השלושה פוגשים במקרה את סגל (מריאנו אידלמן) – שחקן די מבוגר ודי כושל. הם מבקשים ממנו שיסכים "לשחק" את תפקיד המנכ"ל באופן חד פעמי.

 

אז הרגשת "בוסית" כבר בגיל ממש צעיר?

"הייתי ממש בוסית", מכריזה ומפרטת, "הייתי הבמאית של ההצגה שלנו במגמת תיאטרון  ובכל סיטואציה שהיה צריך איזושהי הנהגה אז די בקלות תפסתי את המושכות. אני גם אחות בכורה אז זה נראה לי כזה משהו שבא די בטבעיות. אבל דווקא ככל שהתבגרתי אז נהניתי לתת את המושכות לאנשים אחרים, נהניתי יותר בעבודה מקבוצה".

© באדיבות כאן חינוכית

איך היה בצילומי הסדרה?

"היה מאוד מאוד מצחיק, כשראיתי שמריאנו וליאת הר לב הולכים להוביל את הסדרה הזו מיד רציתי לקחת חלק. זה לעבוד עם הקומיקאים הכי גדולים שיש לנו בארץ. גם שחר טבוך, עמית הכטר וטוהר צפריר הם אנשים מאוד מאוד מצחיקים. היו הרבה אלתורים, זרימה ותחושה של חופש". 

זה מוזר לך שעדיין מלהקים אותך לתפקידים של בת נוער?

"זה לא מוזר לי כי אני מבינה את התעשייה ואיך שהיא עובדת. אני יודעת שהרבה מאוד פעמים לוקחים חבר'ה שנראים צעירים כדי לגלם צעירים, כי זה קצת יותר מסובך לקחת אנשים שהם כרגע בבית ספר. יותר מזה, אני גם בוגרת בית ספר למשחק, אז מן הסתם רוצים שחקנים יותר מקצועיים. ברמה האישית, כן, אני כבר לא בת 16, אני נהנית להשתטות ולעשות צחוקים אבל אני כבר בת 29. אז לא מוזר, אבל זה כן מוזר (צוחקת)". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Aviv Pinkas (@avivpinkas)

בימים אלו את מככבת בארבע סדרות במקביל - ״פלמח״, ״שבאבניקים״, ״נעלמים״ ו״מי פה הבוס?״. איך זה מרגיש לככב על המסך של כל בית בישראל?

"זה מאוד מרגש ואני מלאה בהוקרת תודה, אני לא לוקחת שום דבר כזה כמובן מאליו. זה כיף לראות את העבודה הקשה, 'לקצור את הפירות' כמו שנקרא". 

מעבר לצד החיובי, את חוששת אולי שיגידו שזה יותר מידי בבת אחת?

"פחות אכפת לי ממה שאנשים אומרים, אז אין לי את החשש הזה. אני נהנית לעבוד ולעבוד כמה שיותר. בשבילי העבודה האמיתית זה הסט, פחות הסדרה אחרי ולצפות בה בטלוויזיה. אם למישהו זה יותר מידי, מוזמן להחליף ערוץ".

© avivpinkas@ אינסטגרם

את מספיקה לצפות בכל הפרקים של הסדרות בכיכובך?

"לא ממש, בסופי שבוע אני משתדלת להשלים. אבל הערוצים תמיד שולחים את ההיילייטים, אז ברגעי השיא אני תמיד צופה. אני מאמינה שיהיה איזה רגע של הפסקה, בסגר הבא בוא נגיד, אעשה איזה בינג'". 

 

בעונה החדשה של ״פלמח״ הצטרפת גם לצוות הכתיבה, בנוסף להשתתפות בקאסט הראשי. איך זה קרה?

"אני למדתי כתיבה ב'מנשר' ובסגר הראשון שהיה מצאתי את עצמי בבית, והבמאי של הסדרה יהונתן בר אילן צירף אותי לפגישת תוכן כי הוא ראה במהלך הצילומים של העונה הראשונה שיש לי הרבה רעיונות ושאני קצת מתערבת על הסט. הוא נתן לי הזדמנות וזה עבד לכולם, התחלתי להצטרף לפגישות וזה זרם. הם נתנו לי עוד הזדמנות ועוד הזדמנות כל פעם, לכתוב סצנה ואז פרק לדוגמא, וככה קיבלו אותי. זה גם משהו שאנחנו עושים עכשיו, אנחנו כותבים את העונה השלישית וזה כיף גדול".

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Aviv Pinkas (@avivpinkas)

אחרי שכבר התנסית בתסריטאות, היית רוצה לכתוב סדרה שלמה משלך?

"בטח. אני מאמינה שזה יקרה יום אחד".

אחרי משחק וכתיבה, בימוי זה משהו שהיית רוצה לעשות?

"לא ממש. אני משאירה את המקום הזה לאחרים. אני חושבת שהחוזקה שלי זה בכתיבה ובביצוע. אני מאוד אוהבת את הדיאלוג שיש לי עם בימאים ואת המפגש איתם, ואני משאירה את המשבצת הזו לאחרים". 

בימים אלו גם משודרת העונה האחרונה של ״נעלמים״, בקרוב תיפרדי סופית מהדמות שלך שם.

"זו ההפקה הראשונה שאני השתתפתי בה אי פעם אז אני מוקירה להם הרבה תודה. אני לגמרי חושבת שאנחנו מסיימים במקום טוב, אחרי הרבה מאוד עונות ושנים, את העונה הראשונה צילמתי כשהייתי בת 22 ועכשיו אני בת 29. אני לגמרי מרגישה שהבאנו את הדמויות האלה לשיא וצריך שיזכרו אותם לטובה. גם צריך להיזהר שסדרה לא הופכת להיות לעוסה מידי, מעדיפים לפרוש בשיא ולהשאיר טעם של עוד מאשר שיגידו לנו 'לכו הביתה'". 

בעונה החדשה תמר מנהלת מערכת יחסים עם צעיר ערבי. זה משהו שלא כל כך רואים בסדרות, במיוחד בסדרת נוער.

"אני חושבת שזה מהמם שמביאים את זה לשולחן הציבורי ושהלוואי שנגיע ליום שזה לא יהיה כזה אישיו. אם יש משהו שאני חושבת שסדרות נוער צריכות להמשיך ולעשות זה לנפץ מיתוסים כי אנחנו בונים פה את דור העתיד. הלוואי שזה יהיה דור הרבה יותר סובלני, מכיל ומקבל ממה שיש עכשיו. לא הדור של הנוער היום, אלא יותר האנשים המבוגרים שמנהיגים ומובילים אותם, הם יכולים ללמוד הרבה מהנוער. חששתי שיהיו כל מיני קולות קיצוניים כאלה שיכתבו טוקבקים רעים וכל מיני תגובות כאלה באינסטגרם וזה ממש לא היה המקרה. כולם מאוד מחבקים ואוהבים את זה ואני חושבת שזה לגמרי מעיד על הפתיחות שיש יותר אצל הנוער היום. זה פשוט אנשים משודרגים, הרבה יותר משודרגים ממה שהיה פעם וזה כיף לראות".

 אחרי כל כך הרבה שנים בז'אנר, היית רוצה להופיע גם בפסטיגל?

"אני אף פעם לא אומרת 'לא' לכלום. זאת לא שאיפת חיי אבל אני לחלוטין פתוחה תמיד להצעות". 

© avivpinkas@ אינסטגרם

מי שעוקב אחרייך באינסטגרם לא יכול לפספס את הטיפים שאת מנסה לתת, חצי בהומור וחצי ברצינות, לבני נוער. למשל התייעצויות על הודעות. מאיפה זה התחיל?

"חברים שלי וגם בן זוגי, תמיד טוענים שאני מאוד טובה בהודעות. יום אחד הייתי סתם משועממת בבית, ואמרתי לעצמי 'מה אני אעשה?' והתחשק לי לייעץ אבל לא היה לי למי, ואז פשוט פתחתי את זה וזה היה מאוד כיף וקיבל אחלה תאוצה. אנשים כותבים לי בפרטי 'אולי את יכולה לעזור לי' וזה מאוד נחמד. אולי אני אפתח אפליקציה כזאתי יום אחד, אם יש מפתח אפליקציות בקהל מוזמן לפנות אליי".

יש התייעצות סופר מוזרה או מיוחדת ששאלו אותך?

"יש אחת אבל אני ממש לא יכולה לספר לך עליה. אני שומרת על הפרטיות של המיוצגים שלי (צוחקת)". 

עוד משהו שאפשר לראות באינסטגרם שלך זה את הטקסטים שאת כותבת על אמא שלך ממנה נפרדת בשנה שעברה. כמה הפרידה ממנה שינתה אצלך משהו באישיות ובעבודה?

"אני לא חושבת שזה שינה, אני חושבת שזה אולי הקצין דברים שכבר ידעתי על עצמי וזה בעיקר סביב מה חשוב בחיים. מה שחשוב זה המשפחה שלך והחברים וכל מה שקשור לעבודה זה מגיע אחר כך". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Aviv Pinkas (@avivpinkas)

לא מזמן נישאת למוזיקאי גיל לנדאו - עד כמה היה חשוב לך לתת חותמת רשמית לזוגיות?

"אני באופן אישי חושבת שתמיד רציתי להתחתן, גם כבת להורים גרושים רציתי להקים את התא המשפחתי שלי. כשהכרתי את גיל זה הפך להיות לי מאוד מאוד ברור וחד. כשאתה מוצא את הבן אדם שלך אתה רוצה להצהיר את זה מול העולם שאנחנו מאוהבים, חזקים ומאמינים שזה ביחד ולתמיד". 

 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Aviv Pinkas (@avivpinkas)

נראה שכל הסדרות עלו בבת אחת - מה עוד מתוכנן לנו ממך לשנה הקרובה?

"יש את 'התחנה' שזה מחזמר של תיאטרון חיפה שאמור לעלות בנובמבר, את 'פלמח 3' שאנחנו כותבים אותו בימים אלו. יש כל מיני דברים בשרוול אבל אני לא יכולה לשתף בהם כרגע. אני בעיקר מקווה שנמשיך בדרך הזו כמו שהיא ושיגיעו עוד ועוד דברים מיוחדים וחדשים לפתחי, ושרק נהיה בריאים זה הכי חשוב".

תגובות