יש לו את זה: "קומדיה רומנטית, כייפית וקלילה". KEVIN ESTRADA/NETFLIX © 2021

יש לו את זה: "קומדיה רומנטית, כייפית וקלילה"

סרט הבכורה של אדיסון ריי יצא בנטפליקס ביום שישי האחרון, ומביא לנו את סיפורה של ריי בתור כוכבת רשת, שבעקבות התערבות הופכת נער מתבודד למלך הנשף. אז האם יש להם את זה? • ביקורת

לאחר המתנה ארוכה, "יש לו את זה", סרט הבכורה בכיכובה של כוכבת הטיקטוק אדיסון ריי השתחרר בנטפליקס. הסרט מגולל את סיפורה של פאדג'ט (אדיסון ריי), משפיענית שמאבדת את מעמדה לאחר שהתגלה שהחבר שלה בגד בה בשידור לייב ברשתות. על מנת להחזיר את העוקבים שנטשו אותה, היא מחליטה להתערב עם חברתה על כך שתוכל למצוא את הבחור הכי פחות מקובל, ולהפוך אותו למלך הנשף. הנער הנבחר הוא קמרון (טאנר ביוקנן), נער מתבודד שממש לא מעוניין באור הזרקורים, אך הכול משתנה כאשר הוא מתיידד עם פאדג'ט.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"יש לו את זה" הוא בדיוק הסרט שרצינו כל הקיץ – קומדיה קלילה, רומנטית, כיפית ומלאה בקלישאות מתוקות. זהו רימייק לסרט "יש לה את זה" משנת 1999, והוא הופך את הסרט לעדכני ורלוונטי לבני נוער. פאדג'ט היא הנערה המושלמת וכוכבת הרשת, ואילו קמרון הוא ההפך הגמור ממנה – מתבודד ששונא את עולם הרשתות החברתיות, בעל טלפון מקשים וחברה אחת טובה. הסרט מלא בסצנות רומנטיות וקלישאתיות שסופן ידוע מראש, אבל זה בדיוק מה שהופך את הסרט הזה לסרט כה מתוק וקליל. מארק ווטרס, במאי הסרט, כבר מומחה בסרטים מהסוג הזה לאחר שביים גם את "ילדות רעות" ואת "שישי הפוך", ומכניס ל"יש לו את זה" גם אלמנטים מהסרטים הקלאסיים הללו.

 

לאחר הביקורות הרבות על הפיכתה של אדיסון לשחקנית, היא מוכיחה לכולם שהמבקרים טעו. ריי אומנם לא תקבל מועמדות לאוסקר על התפקיד, אך רואים את ההשקעה העצומה שלה במשחק, וההשקעה שלה משתלמת. היא משחקת את פאדג'ט, הנערה שמנסה תמיד להיות מושלמת, והיא אמינה מאוד ומעוררת אהדה. לצידה משחק בתפקיד הראשי טאנר ביוקנן ("קוברה קאי", "העולם של ריילי"), שמגלם את קמרון בצורה מעט מעצבנת בהתחלה, אך קל מאוד להתחבר אליו ולהתאהב בו. הוא משחק את השילוב המושלם בין ג'אגהד לדן האמפרי, עם חיוך ממיס לבבות וכישורי משחק נהדרים. את הכימיה ביניהם ראינו כבר בנשיקה שלהם בטקס פרסי MTV לסדרות טלוויזיה, ובסרט הם נראים באמת ובתמים מאוהבים.

© KEVIN ESTRADA/NETFLIX © 2021

לנטפליקס יש מוניטין עם סרטי קומדיה רומנטית – החל מ"דוכן הנשיקות" ועד "לכל הנערים שאהבתי", רוב הסרטים מהז'אנר הפכו להצלחה מסחררת. אך ב"יש לו את זה", נטפליקס החליטו לעשות משהו מאוד לא אופייני לסרטים מהסוג הזה – להכניס מוסר השכל חשוב מאוד. כבר מהסצנה הראשונה של הסרט, אנו רואים את הזיוף בחייה של פאדג'ט – היא מראה את חייה הנוצצים ברשתות החברתיות ומציגה מצג שווא של נערה עשירה ומושלמת, כאשר המציאות שונה לגמרי. במהלך כל הסרט אנו מקבלים תזכורות לכך שהחיים המושלמים שמוצגים לנו ברשתות החברתיות הם לא מציאות חייהם של כוכבי הרשת אותם אנו מעריצים.

© KEVIN ESTRADA/NETFLIX © 2021

ולכל הצופים האדוקים שמשולש האהבה היה נראה להם מוכר, אולי זה בגלל ששני השחקנים הראשיים במשולש האהבה נלחמו על ליבה של אותה הבחורה כבר בסדרה אחרת. טאנר ביוקנן (קמרון) ופייטון מאייר (האקס של פאדג'ט) שיחקו שניהם בסדרה "העולם של ריילי", בה שניהם היו מאוהבים בדמות הראשית, ריילי. גם לכם יש דה ז'ה וו?

© KEVIN ESTRADA/NETFLIX © 2021

לסיכום, הסרט הוא בדיוק מה שהיינו צריכים לסוף הקיץ – קומדיה רומנטית מושלמת עם שירים, קרב ריקודים (וגם קרב אמיתי), מסיבות בריכה וסיפור אהבה מתוק עם סוף טוב. אדיסון ריי מפתיעה בתור שחקנית מקסימה, וטאנר ביוקנן מתגלה בתור כוכב שאנחנו בטוחים שנשמע עליו עוד הרבה מאוד בעתיד. זהו לא סרט שמתיימר להיות מעורר מחשבה, אלא סרט קליל וכיפי לצפייה, וזה בדיוק מה שקיבלנו. מומלץ בחום!

© באדיבות netflix
תגובות