דניס טל: "אנשים יכולים לתפוס אותי ברצינות כשצריך". צילום פרטי

דניס טל: "אנשים יכולים לתפוס אותי ברצינות כשצריך"

יוצר התוכן האהוב יככב החל מהיום בתפקיד משחק ראשון שלו בסיטקום החדש "מלון הוטל" של כאן חינוכית. לכבוד המאורע החגיגי, תפסנו אותה לשיחה על ההגעה מהרשת אל עולם המשחק, הפידבק והתגובות הפחות טובות ברשתות, המטרה וגם - מה עומד מאחורי החיבה לאנה זק?

אם אתם פעילים ברשתות החברתיות, כנראה שאתם מכירים את כוכב הרשת ויוצר התוכן דניס טל, אשר מאופיין בסרטונים מלאי הומור מיוחד ולעתים אף מוגזם. כנראה שאותה ייחודיות הצליחה לסחוף אחריה כיותר מחצי מיליון עוקבים בטיקטוק וכמעט שבעים אלף מנויים בחשבון היוטיוב שלו. אחרי שכבש את הקהל הישראלי ואת ה'פור-יו' בטיקטוק של כולנו, דניס מסמן הישג נוסף בקריירה ולצד המערכונים במסך הטלפון הקטן, הוא מגיע למסך קצת יותר גדול- בסדרה הקומית החדשה "מלון הוטל" (כאן חינוכית) שעולה היום.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הסיטקום מגולל את סיפורה של משפחת כספי, אשר חיו להם חיים רגילים בפתח תקווה, עד שיום אחד בישרו להם שדודה של אורלי נפטר והוריש להם מלון בנהריה. מכאן, בני המשפחה מקפלים את החיים הקודמים שלהם ועוברים לביתם החדש "מלון הוטל", שמתגלה כמלון מוזר ומוזנח עם אינסוף תקלות מוזרות, אורחים דוברי אנגלית וקונסיירז' תמהוני. עם עליית הסדרה, ערכנו ראיון מיוחד עם דניס, שמגלם בה את אורי, האח הבכור במשפחה.

 

איך נכנסת לטיקטוק?

"נכנסתי לאפליקציה בינואר 2021, בתקופה של הנובי גוד. באותה תקופה הייתי בן 16 ובאותו היום ישבתי עם החברים. היה לנו מישהו בחבורה שהיה לו טיקטוק בגל הראשון של הקורונה, אז אמרנו בצחוק שנפתח גם חשבונות, נפציץ בסרטונים ונהיה ויראלים. אני לקחתי את זה יותר מדי ברצינות, עשיתי טיקטוק באמצע הלילה והוא הגיע לאלף צפיות. באותו זמן היה לי רק חשבון אינסטגרם ולא הכרתי את הקונספט של צפיות, אני זוכר שחשבתי אז שזה משהו מטורף, כי אני רגיל ל-10 לייקים ובהם החברים, מאימא וסבתא שלי. החלטתי לעשות עוד סרטון ופתאום היו לו 2,000 צפיות. לא הרבה זמן אחרי, התחלתי לצחוק על מפורסמים, אותם סרטונים הגיעו למאה אלף צפיות וזה היה באמת מדהים. משם התמדתי כל יום עד היום".

איך היית מתאר את סוג הסרטונים שאתה עושה?

"תמיד כששואלים אותי אני לא יודע מה לענות, כי זה מרגיש לי כזה עלוב להגיד 'אני עושה מערכונים בטיקטוק', או 'אני עושה בדיחות בטיקטוק'. אבל ככה אני אתאר את זה- מערכונים, תוכן קומי וזהו. ישיר, קצר וקולע".

תמיד כיוונת לעשות סרטונים מהסוג הזה, או ששינית את הטון לאורך זמן?

"אני מניח שזה התחיל מיד. הסרטון השני כלל אותי צוחק על המורה הקירח שלי לאזרחות. זה משהו שמדבר אליי, אבל אף פעם לא חשבתי לעשות מערכונים, זה בא אליי בטבעיות. ראיתי שאנשים אוהבים את זה, אז המשכתי וזה דירבן אותי לחשוב על רעיונות או להסתכל על מה קורה ב'שוק' ולעשות גם. הכי קרוב שהיה לי עד אז לכל מה שקשור לקומדיה ומערכונים היה כשהייתי בכיתה ב' בחוג תאטרון, מעבר לזה שראיתי הרבה תכניות בסגנון 'צחוק מעבודה'. באותה תקופה לא היתה לי שום זיקה משמעותית לתחום, למרות שאהבתי את זה מאוד! בסופו של יום, להיות שחקן זה חלום של הרבה אנשים, או אפילו להיות פופולרי אבל זה לא משהו שרציתי, לא ידעתי מה רציתי להיות אז ואני גם לא יודע מה אני רוצה להיות עכשיו- שחקן, טיקטוקר, פרילנסר, משפטן מה שיהיה יהיה, אני זורם".

נראה שאתה כל היום סביב הומור, אתה מרגיש שיכולים לקחת אותך ברצינות כשצריך?

"שמעתי ציטוט, לא זוכר ממי, שאמר משהו בסגנון 'יש מספיק רגעים בחיים שיכריחו אותך להיות רציני וכשאתה לא צריך להיות רציני, אל תהיה'. על פי זה אני פועל, הרי טיקטוק זאת לא אפליקציה של להיות רציני. אני לא רוצה להטיף לאחרים, או להתלונן שכל הדמויות האלה מהטיקטוק מציקות לי. אני מעדיף לצחוק, ליהנות ולהרגיש טוב עם הסיטואציה. בכל זאת, עשיתי סרטונים רציניים, אני עושה הרבה סרטונים על ימים כמו יום השואה או יום הניצחון. אנשים יכולים לתפוס אותי ברצינות כשצריך, אבל אני לא מרגיש את הצורך הזה יותר מדי".

© חורחה נובומנסקי, כאן חינוכית

יש כאלו שלא אוהבים את הסרטונים שלך ולא חוסכים בביקורת, איך מתמודדים עם דבר כזה?

"אני מת על זה! למרות שאימא שלי לא אוהבת את זה. אני לא יודע אם היא תקרא את הכתבה ואני מצטער שאני חושף אותה אבל אני בן יחיד, היא מאוד אוהבת אותי ואני אותה והיא נפגעת בשבילי. לכל אחד יש דעה משלו ולא משנה לי שיקללו אותי וירדו עליי. כל עוד הם לא פוגעים באנשים אחרים, שיכתבו מה שבא להם, זה לא נוגע אליי ולא מזיז לי".

"אני זוכר שהייתה תקופה שעשיתי סרטון לפני שנה ומישהו רשם לי פסקה באינסטגרם של 'אתה מעתיקן' עם מלא קללות. אמרתי לו שכן העתקתי, אני ראיתי את הסרטון בטיקטוק וזכרתי את הרעיון שלו אז רציתי לצלם אותו. זה הצחיק אותי וזה לא דבר שאסור לעשות, אז הוא כתב לי 'יא מלך, יא גבר, אני אוהב אותך'. ממה ששמתי לב, רוב התגובות השליליות האלו מגיעות בשביל שהם יקבלו תשומת לב, בעיקר מאנשים אחרים. ראיתי את זה הרבה כשדניאל יונה העלה סרטונים והיו הרבה שדפקו לו הרבה תגובות הייט, אבל כשהוא הגיב להם הם ענו 'זה בצחוק, אני אוהב אותך'. רוב התגובות הן לשם תשומת לב וללכת עם הגל, אבל אני מת על תגובות רעות, זה מביא לי עוד תגובות".

אתה מצליח להבין כאלו שחולמים להיות כוכבי רשת?

"בטח! כשהייתי קטן ב-2015 אמרתי שאני רוצה להיות יוטיובר ופתחתי עם חברים שלי ערוץ יוטיוב, כנראה שאיפשהו יש שם סרטון שלי שצילמתי בכיתה ה' ועשיתי בו פארקור. אין מה לעשות, זה מה שכרגע פופולרי וזה מה שכל הילדים רוצים להיות. אני מבין את זה ואומר למה לא, בכיף! אין בושה בלהיות כוכב רשת. כל עוד אתה לא עושה דברים מסוכנים או טיפשיים, זה יכול להיות מאוד כיף".

איך נראה יום בחייך?

"עכשיו אני בתקופת מבחנים, בדיוק סיימתי אתמול את כל המועדי א' שנותרו לי. יש לי עוד שני ציונים שאמורים להגיע ואם אין מועד ב', אז סיימתי. החודש האחרון היה לי ממש עמוס- אני קם בבוקר, לומד עד שש בערב, בין שש לשבע אני מצלם, ממשיך ללמוד עד סביבות חצות או אחד והולך לישון. אם יש לי זמן לנוח, אני נח. גם תקופת הצילומים לסדרה הייתה לי מאוד אינטנסיבית. מדובר בצילומים של חודשיים, כאשר כל יומיים היה יום צילומים. הייתי חייב לשלב את זה עם הלימודים, אז לא היה לי זמן פנוי לפנאי. כן היו לי השקות לסרטים, שזה נחשב לעבודה כיפית. כרגע אני לומד המון, מצלם המון בקרוב אני גם אנוח המון".

אתה מצליח להתמודד עם האינטנסיביות?

"יש לפעמים קריסה תחת הלחץ, זה דבר מאוד קשה, למרות שאני אף פעם לא מראה איך אני מרגיש או מתמודד עם כל הלחץ. יש רגעים שאני מרגיש שקשה לי, אבל אני נזכר שאני החלטתי לקחת את האחריות הזאת. יש אנשים שסומכים עליי, כשאני סטודנט בעתודה, יש לי התחייבות לא רק כלפי האוניברסיטה- אלא גם הצבא. כשהייתי בסדרה לא הייתה לי התחייבות רק מול החוזה בין חברת ההפקה, אלא גם כלפי השחקנים שעובדים איתי ורוצים ללכת הביתה וכלפי הסוכנים שרוצים שיילך טוב. אני צריך לזכור שאני נמצא בהתחייבות, כשקשה לי אני פשוט צריך להתמודד".

איך באים לך רעיונות לתוכן?

"אני יכול לספר על הסרטון שעשיתי על הנמלים, ראיתי סרטון דומה רק עם בחור גרמני עם שפם מאוד מצחיק בשנות ה-30 ויש כרגע הרבה נמלים בבית, אז עשיתי אחד ועוד אחד. זה הרבה אילתורים, הרבה סיטואציות שקרו בחיים האמיתיים ולפעמים גם העתקות. כשאני רואה סרטון מצחיק, אני גם רוצה לצלם אותו. זה הכל מתחלק שווה בין שווה בין הדברים האלה".

הרבה מהסרטונים שלך מציגים אותך כמעריץ של אנה זק וכמאוהב בה. מאיפה זה בא?

"קודם כל, היא מאוד יפה! נתחיל מזה. זה התחיל כבדיחה בסרטון אחד, הרבה אנשים תפסו את זה אז אמרתי 'נכניס לעוד בדיחה' וזה המשיך לעוד אחת אני תמיד ידעתי מי זאת אנה זק, אני עוקב אחריה ומעריך מאוד את מה שהיא עשתה, שהיא עלתה לארץ והצליחה למנף את עצמה ככוכבת. למרות זאת, אחרי שמדברים על נושא בצחוק כל כך הרבה, אי אפשר שלא להתעמק בו. אותה בדיחה הפכה למעין מציאות מוקצנת. אני לא עכשיו מעריץ אובססיבי שיש לו פוסטרים של אנה זק בקירות, זה לא ככה. זה מוקצן בסרטונים, אבל כן יש לי הערצה מסוימת כלפיה בתור בן אדם, בעקבות כל מה שהיא עושה".


אם כבר אנה זק- האם אתה מאמין שאתה תהיה בפסטיגל מתישהו?

"לא ממזמן דיברתי על זה, כי היה פרסום שחשף כמה כוכבי הפסטיגל ירוויחו בפסטיגל הקרוב. הרי למה כולם את מה שהם עושים? בגלל הנייר המקומט הזה שאנחנו קוראים לו כסף, זה מה שמניע את כולנו, נכון? זה ולחיות עם משפחה. בהתחלה לא ייחסתי לזה חשיבות ברור, שזה גדול וסנטימנטלי לכל המדינה- הרי כשאומרים בידור ישראלי זה ישר מוביל לאסוציאציה של פסטיגל, זה בא ביחד. מעבר לזה, הכסף גרם לי לחשוב שזאת מטרה מטורפת שאני רוצה להשיג. זה משהו שאני רוצה, אני לא יודע אם זה משהו שאוכל לעשות בגלל שזה נופל על תקופות מבחנים ואז אהיה בצבא, אולי אסתדר בכל זאת אבל אני מאה אחוז רוצה לעשות את זה. אני גם לומד פיתוח קול, אז לא תהיה לי בעיה לשיר".

בקרוב עולה הסדרה "מלון הוטל", בה קיבלת תפקיד משחק ראשון. איך אתה מרגיש לקראת הסדרה?

"אני מאוד רגוע, לא מתרגש יותר מדי, למרות שבפנים אני כן. אני מחכה לראות איך זה יצא, בגלל שתקופת הצילומים היתה התקופה הכי מגניבה שהייתה לי כל החיים. קשה לתאר את החוויה הזאת! הסצנה הראשונה אליה הצטלמתי הייתה עם איציק כהן ובה הדמות שלו דוחפת לי דגים לפה, זה היה דפוק לגמרי. אבל הסצנה הראשונה והאחרונה היו איתי והרגשתי סגירת מעגל מטורפת, כי אני לא יכול להשוות בין שתיהן מבחינת הניסיון שצברתי בין לבין. אף פעם לא למדתי משחק מול מצלמה, לא הייתי במגמת תיאטרון או בבית ספר מקצועי למשחק, אז הרגשתי שכל כך התפתחתי לא רק כבן אדם, אלא גם כשחקן. אני רוצה לראות את התוצר הסופי ולהבין אם אני שחקן גרוע, או שיש פוטנציאל לפתח פה משהו".

איך הגבת כשקיבלת את התפקיד?

"בהתחלה חשבתי שלוקחים אותי כי אני כוכב רשת ואני בא להביא רייטינג. בנוסף, בטקסט של האודישן היה שיר של אנה זק וזה ממש לא נשמע מקרי. אז הייתי בבאסה ואמרתי שאני צריך להוכיח את עצמי. אחרי שהתחלתי לצלם את עצמי כמה פעמים, הבנתי שאף אחד לא מסתכל עליי כמכונת רייטינג, הרי אני לא הכי מוכר שם. אני מאמין שגיא לואל או איציק זוהר, שגם נמצאים בסדרה, הם הרבה יותר מוכרים ממני. בזמן הצילומים, כאשר הבמאי הביא לי מחמאות והערות, הרגשתי גאווה כזאת. הרגשתי עוצמתי, שאני דופק עבודה. ההתלהבות באה רק בשבוע או השני לצילומים ודווקא לא ברגע שהודיעו לי שהתקבלתי".

© חורחה נובומנסקי, כאן חינוכית

היה לך קל לשחק את הדמות שלך, בגלל שאתה בהכרח משתמש במשחק גם בסרטונים בטיקטוק?

"תמיד צריך עבודה. לדעתי משחק זה בין התחומים שהם לא מוערכים מספיק מבחינת השקעה, כי אתה צריך הרבה מאוד להקשיב לעצמך ובסופו של דבר להביא תוצר מוגמר ומושלם. כמובן שטיקטוק עזר לי, אפשר לראות את ההתפתחות מהימים הראשונים ועד הסרטונים האחרונים וההשתפרות בתחום המשחק. מה שיותר עזר לי הוא הניסיון הפרקטי. בסופו של יום, במשחק זה או שיש לך את זה, או שאין לך. אבל זה לא בדיוק נכון, יש כישרון ועבודה. כישרון יכול להרים אותך גבוה, אבל אם אתה לא תשקיע, אם לא תשאף להשתפר- אתה לא תצליח".

ישנה טענה כי מעדיפים ללהק כוכבי רשת לתפקידי משחק בסדרות נוער, על מנת להעלות את הרייטינג. מה דעתך על הנושא?

"צחקתי על זה עם כל השחקנים, אמרתי להם 'אני עכשיו כוכב הרשת שבא ולוקח לכל השחקנים את כל העבודות בתעשייה ואני אשוויץ בזה, כי השתמשתי בכוח שלי' (צוחק). אולי זה נכון יותר בתפקידי אורח, כי הם מוכרים וכדי להביא טיפה קהל, אני לא בקיא בתעשייה. אני יכול להגיד שיוצרי הסדרה פנו אליי באופן אישי, הם שלחו מייל לסוכן שלי וכתבו שהם רוצים שדניס טל יעשה אודישנים. בהתחלה עשיתי אודישן מול מצלמה, לאחר מכן עוד שני אודישנים פיזיים כדי לקבל את התפקיד, עברתי תהליך מסוים. למרות שהם רצו אותי מראש, הם עדיין בדקו אם יש לי פוטנציאל.

© חורחה נובומנסקי, כאן חינוכית

אני בטוח שכן היה איזשהו משקל לעובדה שאני טיפה מוכר, אני לא סתום. אני כן יכול להבין אינטרסים, אבל אני חושב שקודם כל הם רוצים שהסדרה תהיה טובה ויצפו בה, כי היא באמת טובה. אם את שואלת אותי, לדעתי שיחקתי ממש טוב. אם יש שחקנים מתחילים שמתלוננים על הנושא, התשובה שלי זה שתשתפרו או שתפתחו רשת חברתית ותהיו גם מוכרים, זה בחינם ולא עולה כסף. אם זה עוזר, אז למה לא? וגם אם זה עוזר, זה לא משהו רע, כי גם כדי להיות כוכב רשת צריך להשקיע. זה קשה להיות כוכב רשת שלא הופך לבדיחה ואם כבר הצלחת להשיג משהו כמו תפקיד ראשי, זה מראה שאתה באמת טוב. בסופו של דבר, הבמאי או המלהקים לא יביאו לסדרה שלהם מישהו שהוא לא שחקן טוב, גם אם הוא הבן אדם הכי מפורסם".

במבט על הסדרה, מה דומה בינך לבין אורי?

"הוא אוהב לאכול והוא מטומטם בקטע טוב, כמוני. הוא כמו הצ'נדלר בינג ב'חברים', רק שבמקרה הזה מדובר בסדרה של כאן חינוכית והוא בן שש עשרה. בנוסף, שנינו לוקחים הכל ברגוע, רק שהוא טיפה יותר שובב ולא רציני. אני יכול להעיד שבמציאות אני הרבה יותר רציני ממה שרואים בסרטונים".

 

מה הצלחת ללמוד ממנו?

"הצלחתי להבין איך לחשוב כמו הדמות כדי לשחק אותה. הוא אמור להיות הכי 'קלולס' שאפשר, הוא לא מבין את הסיטואציה, לא יודע להסיק מסקנות ובכללי לא יודע שום דבר. זה מאוד קשה לשחק דמות כזאת, במיוחד שבזמן ההפסקות בין סצנות הייתי חייב ללכת ולעשות בוחן בתואר במשפטים. זה מאוד קשה לצאת ולהיכנס מהדמות במצב כזה, אבל לקראת אמצע סוף הבנתי איך לחשוב כמוהו, בשביל שזה יהיה יותר טוב. זה לא כל כך משהו שלמדתי מהדמות עצמה, אלא בשביל הדמות הייתי צריך להבין איך להיכנס למצבים. זה לא פשוט, באחת מהסצנות אמרתי לעוזרת במאי ולהפקה שיש לי בוחן בשתים עשרה ורבע, אז אני צריך עשר דקות הפסקה. זה ידוע שצילומים אף פעם לא הולכים כמתוכנן, תמיד יש עיכובים. בזמן שצילמנו, זה גרם לי להיות לחוץ, התבלבלתי בטקסט והרגשתי שאני לא יכול לשחק. לאחר מכן, הלכתי לעשות את הבוחן האמריקאי, קיבלתי מאה וחזרתי לעשות את הסצנה. אני לא יכול לגמרי להתנתק מהחיים, אבל לצד זה כן הצלחתי ללמוד סצנות במהלך הצילומים ובמקביל לכתיבת עבודה לתואר".

באופן ייחודי בסדרות ישראליות, השחקנים ב"מלון הוטל" מדברים בעברית וגם באנגלית. מה דעתך על הקונספט?

"אני לא רואה הרבה טלוויזיה, אז אני לא יכול להשוות לתכנים אחרים, אבל זה נשמע הגיוני ומעניין. יש גם משהו מצחיק בזה, כי רוב ההפקה והשחקנים הם ישראליים. הבנתי שזה במטרה ללמד אנגלית וזה באמת יכול ללמד בצורה טובה. אני אמור להיות הרגע הקומי שעוצר את הרצינות. כשמדברים אל הדמות שלי בסדרה באנגלית שוטפת, היא לא מבינה מילה ומתחילה לדבר מוזר. ראינו את זה בפרומו, כשאיציק אומר לי 'פרפקט' ואני אמרתי לו 'פנקייק'. לכן, כאשר אמרו לי אמרו שהמטרה היא ללמד אנגלית, חשבתי שהסדרה לא תצליח לעשות את זה. כי הלמידה בעקבות הסדרה באה בעקיפין, לא שמים לב לזה. זה כן מפתח כי יש הרבה אנגלית, אבל מי שצופה לא חושב שזאת המטרה". 

תגובות