5 בעיות שקורות בזמן המחזור שמסמנות שמשהו לא בסדר . צילום: shutterstock

5 בעיות שקורות בזמן המחזור שמסמנות שמשהו לא בסדר

מרגישה שיש משהו לא בסדר בהתליך המחזור שלך? המחזור שלך לא סדיר? את מרגישה שלך יש כאבים יותר מידי חזקים בזמן המחזור? הכתבה הבאה בשבילכן

1. כמות הדימום שלך לא סדירה

מחזור מטורף או מחזור שלא מגיע בכלל יכול להיות סימן לכמה בעיות בריאותיות. אם את ספורטאית ומתאמנת בכל הכוח או שאת בתת/משקל גדול, המחזור שלך עלול להפסיק, וזה ממש רע בשביל החלק התחתון של הגוף שלך. אם את בעודף משקל ויש לך אקנה או שיער פנים, יכול להיות שאת חולה בתסמונת השחלות הפוליציסטיות, מה שיכול לפגוע לך במחזור ובתהליך הפריון. 

2. הזרימה שלך כבדה ומהירה מאוד

זה יכול להיות סימן להפרעה בדימום שלך. ההפרעה הזאת יכולה להיות מאוד מסוכנת. אם את צריכה להחליף את הטמפון או התחבושת שלך כל שעה במשך יותר מ-3 שעות, או שאת במחזור יותר מ-8 ימים, יש לך בעיית דימום וחשוב לראות רופא במיידי. עוד סימנים לכך הם עייפות מוגזמת, ו/או לב הפועם במהירות מוגזמת.

© shutterstock

3. את אף פעם לא יודעת מתי את במחזור 

במהלך השנה הראשונה של המחזור זה נורמלי שהמחזור אף פעם לא סדיר, אבל לאחר מכן יכול להיות שיש לך בעיה. מחזור אמור להגיע כל 21 עד 45 ימים והמשך שלו צריך להיות עד כ-7 ימים. אם הזמנים של המחזור "מקפצים" לך בשנה, זה הזמן ללכת לרופא. 

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי

4. איך זה שאני עדיין לא קיבלתי מחזור?

חשוב לזכור שכל אחת מאיתנו שונה וחווה שינוים אחרת בגיל ההתבגרות אבל אם הגעת לגיל שבו כבר כל החברות שלך התחילו את המחזור ואת לא, זה יכול להיות סימן למשהו לא טוב. אם הגעת לגיל 16 ועדיין לא קיבלת מחזור או שאת בת 14 ויש לך סימנים של סיום גיל ההתבגרות, מומלץ מאוד ללכת להיבדק. 

5. זה כואב. ממש כואב.

התכווצויות ואי נוחות הם סימנים צפוים כמעט בכל מחזור, אבל אם אנחנו מדברים על כאבים שלא נותנים לך לקום מהמיטה וללכת מהבית או לבית הספר, את מרגישה ממש חלשה בגלל הכאב, ו/או יש לך התכווצויות ובחילות קשות, זה יכול להיות סימן לבעיה בריאותיות. 

© טמבלר

(מקור)

 
תגובות