הכינו את עצמכם לקיץ: כל הטיפים לטיפוח העור. shutterstock

הכינו את עצמכם לקיץ: כל הטיפים לטיפוח העור

אין אחד בקיץ שרוצה שהעור שלו יישרף, כולנו רוצים צבע שזוף ובריא אבל אף אחד לא רוצה להגיע למצב של אדמומויות וכאב בעור ובמיוחד בעור הפנים. אם אתם מזדהים עם האמירה הזאת (ומי בעצם לא?) הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם!

קרינת השמש, החום, השהייה בחדרים ממוזגים, מי הים המלוחים והכלור בבריכות מזיקים לעורנו וגורמים לו להיראות מיובש, עייף וחסר חיות, כמו כן הם גורמים ליצירת כתמי פיגמנטציה. מירב בן יקר, מנהלת הדרכה ראשית במותג הקוסמטיקה המקצועית HL משתפת ב-15 טיפים חשובים שיעזרו לנו לשמור על עור הפנים בקיץ הישראלי ולצמצם את הנזקים לעור.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

  1. חשיפה נכונה

  2. מומלץ להיחשף לשמש בשעות הפחות מסוכנות - עד 10:00 בבוקר ומ-17:00 אחר הצהריים.

© Fotolia
  1. מריחה יומית

  2. הקפידו על מריחה יומיומית של תכשיר הגנה ייעודי מהשמש ואל תסתפקו בתכשיר קוסמטי עם מסנן קרינה. למרות שמסנני הקרינה בתכשירים הקוסמטיים זהים לאלו המצויים בתכשירים הייעודיים זה עדיין לא מספיק כי בניגוד לקרם הגנה, אותו מורחים בנדיבות על הפנים, קרחם לחות מורחים בכמות קטנה יחסית וכמות החומרים המסננים אינה מספיקה כדי להעניק לעור הגנה מלאה.

  3. התאימו את קרם ההגנה לעורכם

  4. בעלי עור בהיר נוטים להישרף מהר יותר מבעלי עור כהה, ולכן זקוקים למסנני קרינה בעלי SPF גבוה יותר ולהקפיד לחדש את המריחה לעיתים תכופות יותר.  באופן כללי, ההתאמה לפי גוון העור היא כזאת: לעור בהיר ובהיר מאוד, שנשרף בקלות בחשיפה לשמש ובדרך כלל לא משתזף או משתזף רק מעט, יתאים תכשיר עם 30-50 SPF. לעור בעל גוון "בינוני" שנשרף לעתים אך משתזף, יתאים תכשיר עם 15-30 SPF; לעור בינוני עד כהה שנכווה לעתים רחוקות ומשתזף בקלות יתאים תכשיר עם 15 SPF. 

    איפור

  1. אם אתם רוצים להתאפר מעל התכשיר, בחרו בתכשיר מתאים – כיום קיימים תכשירי הגנה שאינם שומניים ודביקים, המאפשרים להתאפר לאחר מריחתם. האיפור אינו פוגם ביעילות קרם ההגנה. ישנם גם תכשירי הגנה המכילים מייק-אפ, שניתן להתאפר ישירות עליהם.

  2. מריחה נכונה

  3. הקפידו למרוח את התכשיר על כל האזורים החשופים ולא רק על הפנים – אל תשכחו את קצות האוזניים, הצוואר והמחשוף, השפתיים ואזורים מחוסרי שיער הקרקפת אצל גברים. 

 

© צילום: fotolia
  1. הכל עניין של טיימינג

  2. חשוב למרוח את מקדם ההגנה 15-30 דקות לפני שיוצאים לשמש – זאת, על מנת שהתכשיר יפעל באופן מיטבי. רצוי לחדש את המריחה מדי שעה וחצי-שעתיים. כמו כן, חשוב לחדש את המריחה אחרי כל פעילות שגורמת להסרת התכשיר – כגון שחייה, רחיצת הפנים, הזעה וכדומה. בנוסף, חשוב גם להימרח לפני כניסה למים. בחוף הים החזרת הקרינה מהמים ומהחול מגבירה את עוצמת החשיפה. כמו כן, חשוב להתנגב מיד ביציאה מהמים, שכן עור רטוב נוטה למשוך אליו יותר את קרני השמש.

ומה לגבי תוקף?

  1. תכשירי ההגנה מהשמש מומלצים לשימוש למשך שנה מיום תחילת השימוש - גם אם התכשיר מאוחסן בתנאים מוצלים וקרירים, עדיין הרכיבים נוטים להשתנות והאפקטיביות שלהם פוחתת משמעותית.

    1. הקפידו לשמור על לחות העור

    2. אמצעים חיצוניים כמו שתייה מרובה ומריחת קרם לחות הם הדרך הטובה ביותר לעשות זאת ולהגן על העור מפני התאדות המים וההתייבשות המואצת שנגרמת על ידי השמש והמזגנים. הקפידו לשתות מים ולמרוח קרם לחות איכותי לפחות פעמיים ביום.  

    3. © Fotolia
    1. הקפידו היטב גם על ניקיון העור

    2. הפרשת הזיעה המוגברת בקיץ והזיהום שבאוויר סותמים את נקבוביות העור, ולכן מצריכים ניקוי יסודי יותר. 

  2. נכוויתם מהשמש בכל זאת?

  3. בראש ובראשונה חשוב להרגיע את העור – מומלץ להפחית את האדמומיות והכאב ולמנוע את המשך הנזק לעור. רצוי לעשות זאת באמצעות תכשירים המכילים רכיבים מרגיעים טבעיים, כגון אלוורה והממליס, הידועים בתכונות ההרגעה והריפוי הטבעיות שלהם. לצמחים אלה השפעות מרגיעות ונוגדות דלקת, והם מזרזים תהליכי ריפוי והחלמת פצעים.

 

  1.  

 

  1.  

 

נותנת הטיפים היא מירב בן יקר, מנהלת הדרכה ראשית במותג הקוסמטיקה המקצועית HL

 

תגובות