לטיפוח העור: איך באמת שומרים על פנים זוהרות ובריאות?. ADOBESTOCK

לטיפוח העור: איך באמת שומרים על פנים זוהרות ובריאות?

הרשתות החברתיות מלאות במידע על טרנדים וטיפים לטיפוח עור הפנים, אבל לא הכל נכון ובטח שלא הכל עובד • מה כן? כל התשובות בפנים!

כולם רוצים עור פנים בריא וזוהר ומרגיש שבעידן הטיקטוק ויתר הרשתות החברתיות, נוכל להיחשף להמון מידע. הרי כל שבוע צץ טרנד חדש שאומר למרוח דבק UHU על הגבות או תערובת ביצים על השיער אבל הרבה מאותן עצות לטיפוח העור פשוט לא עובדות ויש מיתוסים בטיפוח שעלולים אפילו לגרום לנו נזק. בעזרת ליאת הלפרט פליסר, סמנכ"לית ההדרכה בדרמלוג'יקה, נגיע לאמת מאחורי מיתוסים וטיפים נפוצים לטיפוח העור.

 עוד בערוץ הטיפוח של פרוגי:

© ADOBESTOCK
  1. מים חמים טובים לעור שלך – לא נכון! 
  2. שטיפה או מקלחת במים חמים למעשה מסירה שמנים וחומרי לחות טבעיים מהעור. זה עלול להוביל לעור יבש ומגרד. הפנים רגישות במיוחד למים חמים, אז גם אם נהנים ממקלחת חמה על הגוף, הקפידו להשתמש רק במים פושרים בעת שטיפת הפנים.
  3. שתיית מים תורמת לטיפוח העור – נכון, אבל...
  4. זה לא חד משמעי ששתיית מים תעזור לעור. שתיית מים היא חיונית לבעלי עור בריא, אך לחות דרך הפה אינה מספיקה כדי לשפר את רמת הלחות של העור באופן מלא. העור דורש גם התייחסות חיצונית כמו לשמור על מחסום העור שלו שלם ולשפר את בריאותו. שתיית מים יכולה לשפר את הזוהר בעור, להפחית הופעת קמטים וקמטוטים, לחזק את המראה הצעיר וגמישות העור שחסרה לעור מיובש. עם זאת, שתיית מים לא תשפיע על העור במצב שהעור כבר לח.
  5. © ADOBESTOCK
  6. רטינול (חומצה רטינואידית) זה רק למבוגרים – לא נכון! 
  7. שימוש ברטינול יכול להגביר את לשפר צלקות, לחדש תאים ,לגרום ייצור הקולגן ואת תחלופת תאי העור, לסייע בטיפול באקנה, לשחרר סתימות של נקבוביות, למזער קמטים וקמטוטים, ולהחליק את גוון העור. זה אידיאלי להתחיל להשתמש ברטינול באמצע שנות ה-20 המאוחרות, השלב בו גם ייצור הקולגן בגוף פחת, וכך ניתן למנוע נזקים. אחרי הכל, קל יותר למנוע קמט מאשר להיפטר ממנו! התחילו לשלב רטינול לאט לשגרת הטיפוח אם אתם בטווח הגילאים המתאים, בערך פעם - פעמיים בשבוע. בנוסף, חשוב לשים לב למינון ולזכור שהוא פוטוסנסטיבי ולא מומלץ לשימוש בקיץ ובכלל לעשות שימוש צמוד במקדם הגנה קבוע וגבוה, הרטינול עלול לגרום להתייבשות ולכן חשוב לשים אותו בלילה וביום אחריו לשים לחות טובה.  אל תשכחו להיוועץ עם אנשי מקצוע על המינון אופן השימוש.
  8. קרם הגנה מהשמש הכרחי בקיץ בלבד – לא נכון! 
  9. רבים חושבים שקרם הגנה רק נועד רק לקיץ, אבל זה מיתוס. קרני השמש (UV) שעלולות לגרום לכוויות שמש אמנם אינן חזקות בחורף, אך הן תמיד נוכחות. קרני ה-UV הגורמות לקמטוטים, קמטים והיפר פיגמנטציה של העור קיימות כל השנה ולכן חשוב למרוח קרם הגנה לאורך כל השנה. הן אפילו חודרות דרך עננים, ולכן אם יוצאים מהבית בחורף, מומלץ לשים קרם הגנה מדי יום. יתרה מכך, גם האור היוצא מהטלפונים וממכשירים טכנולוגים כמו מחשב וטלוויזיה עלולים להשפיע על העור, ולכן מומלץ לשים קרם הגנה מדיי יום, שימו פעמיכם אל הקרינה מהאור הכחול,  מסכים, ניידים, מחשבים וכיוצ"ב – אשר מחייבים אותנו בשימוש במקדמי הגנה גבוהים .
  10. © ADOBESTOCK
  11. אנשים עם עור שומני לא צריכים להשתמש בקרם לחות – לא נכון!
  12. לקרם לחות יש עדיין יתרונות רבים, גם עבור אנשים בעלי עור שמן. אם לא מעניקים לעור לחות, התגובה הטבעית של העור היא לייצר יותר שמן. לכן מומלץ להשתמש בקרם לחות קליל יותר ולמרוח כמות קטנה יותר, אך לעולם לא לדלג עליו. לבעלי עור שמן כדאי להשתמש בקרם לחות לא קומדוגני, שלא יסתום את הנקבוביות, שכן עור שמן כבר נוטה לנקבוביות חסומות, אקנה ושחורים.  האם אנשים שמנים אינם שותים מים – לא , נכון ? כ70 או 80 אחוז מתכולת הגוף הוא מים וכמו המים כך גם צורך הלחות של תכשירים לעור.  ברגע שנגיע למצב עור מיובש הגוף יגן על עצמו ויתחיל לייצר עוד ועוד שומן כדי להגן על שכבת ההגנה, זה מה שעלול לייצר גלגל מתמשך ולא מאוזן בעור.
  13. לבעלי עור רגיש – לא מומלץ לעשות פילינג – לא נכון!
  14. היום יש פיליניגים מיוחדים- לעור רגיש- מבוססי שיבולת שועל שנועדה להרגיע את העור ועדיין לבצע בו חידוש עדין של תאים, גם עורות רגישים צריכים השלת תאים וניקוי ועל כן- יש להתאים לעור רגיש פילינג שהוא ללא גרגירים וללא סבון וקרצוף, אלא מבוסס רכיבים מרגיעים. פילינג מנקה נקבוביות סגורות ומסייע לעור לספוג לחות, וזה מצוין לעור רגיש. חשוב להשתמש במוצר פחות אגרסיבי ובטכניקה עדינה כדי שהעור לא יגורה או יפצע.

 משחת שיניים מצוינת לטיפול בנקודות אקנה – לא נכון!

בעוד שרוב משחת השיניים מכילות מרכיבים מייבשים כמו אלכוהול או מנטול, משחת שיניים עלולה להחמיר את המצב ולגרום לגירוי כאשר מורחים אותה על העור. מרכיבים הנלחמים באקנה כמו בנזואיל פרוקסיד או חומצה סליצילית הם חלופות יעילות ובטוחות יותר.  זה אינו תכשיר לאקנה הוא תכשיר אנטי דלקתי לחניכיים – ובואו נעשה את ההבדל המאוד חשוב הזה על מנת לא לפצוע ולהחמיר את המצב המגורה בעור.

© ADOBESTOCK
  1. אין הבדל בין מוצרי יום ללילה – לא נכון! 
  2. ישנם מוצרים שאותם לא מומלץ לשים לפני יציאה לשמש, וכאלה שעדיף להשתמש בהם במהלך היום ולא בלילה. במהלך היום חשוב להשתמש בתכשירים עשירים בנוגדי חמצון ועם SPF גבוה על מנת להגן על העור במהלך היום מפני רדיקלים חופשיים ומחשיפה לקרני UV. במהלך הלילה, יישום מוצרים רגנרטיביים כמו רטינול, פפטידים וויטמין C שיעזרו לחדש את העור ולהילחם בתסמיני ההזדקנות, הרי בלילה הגוף נח מנוחה אופטימלית ובזמן שינה רצופה הוא מתקן ומשפר את עצמו, הוא מייצר יותר חומצה היאלרונית הוא מסייע בחלוקת התאים ובהשלתם ולכן – בלילה חשוב לתת לו מרכיבים אקטיביים פעילים ביותר למקסום אופן התיקון והשיפור הטבעי שקורה לנו בגוף. 
  3. אסור לשטוף את הפנים יותר מדיי – נכון 
  4. שטיפת הפנים היא חשובה מאוד. עם זאת, רצוי לא להגזים. ניקוי מוגבר עלול להוביל ליובש וגירוי. התמקדו בניקוי פעמיים ביום (בבוקר ובלילה) עם תכשיר ניקוי איכותי ללא תוספי צבע וריח.  נכון גם לגבי הגוף ולא רק הפנים – בגלל תהליך הדגריזים חשוב לא לייבש את העור ולא לרחוץ אותו מעבר לנורמלי. 
  5. © ADOBESTOCK

טיפ לסיכום- החשיבות לברוח תכשירים על ידי איש מקצוע ולא בהתאם למה שראיתם בטיקטוק – עור זה דבר מאוד יקר בגוף שלנו הוא האיבר הכי גדול ולכן תנו  לו את הכבוד שלו ולפחות פעמיים בשנה לכו לאבחון עור מותאם אישית שיתאים את צרכי העור לשגרת הטיפול היומיומית שלכם.

 ליאת הלפרט פליסר, סמנכ"לית ההדרכה בדרמלוג'יקה

תגובות