רקדנים? 6 טיפים לשמור על גופך בצורה המושלמת. צילום מסך מהטמבלר

רקדנים? 6 טיפים לשמור על גופך בצורה המושלמת

ריקוד הוא אחד מן העיסוקים שלך בחיים, אבל מרוב שהתמקדת בלימוד הצעדים, שכחת את עצמך ואת הבריאות שלך. אספנו לכם 6 טיפים לשמור על הגוף

בין האימונים המפרכים, העבודה הקשה, היציבות וההשקעה שנדרשת מכם כרקדנים אתם עוד צריכים לחשוב על איך תשמרו על הגוף שלכם מחוטב ומעוצב ושמירה על גזרה נכונה זה לא דבר שבא בקלות. בנוסף, זה דורש מכם להיות אסרטיבים, לא נכנעים ובעלי אופי חזק. ולכן, בשביל זה אנחנו כאן.

עוד במדור הסטייל בפרוגי:

1. אל תוותרו על אוכל

האוכל הוא אחד המרכיבים העיקריים המכתיבים לאדם את מראה גופו. הפחמימות, השומנים והחלבונים לא תמיד עוזרים לנו לשמור על הגזרה אך הם בהחלט מרכיב חשוב לתפקוד הגוף ובמיוחד שאתם רקדנים. המזון מכיל בתוכו מספר קטגוריות אשר נקראות "אבות המזון" ועל כן עליכם לשלב אותן במינון הנכון ולא לוותר על שום מאכל. כמובן שמינון השילוב נעשה לכל אחד ואחת בצורה שונה ולכן חשוב ללכת לתזונאית שתכין לכם תפריט מסודר.

2. איך משלבים?

על מנת לשלב את כל אבות המזון במהלך כל יום, עליכם לחלק את הארוחות שלכם למספר קבוע ולשעה קבועה, כך שהגוף שלך יקבל בזמן את הדרוש לו ויצרך כמות מסוימת ובריאה של אוכל.

© צילום מסך מהטמבלר

3. מה נכנס לגוף ומה לא?

לאחר שאתם עושים חלוקה נכונה של הארוחות עליכם לקבוע מה תאכלו בכל ארוחה ואיזה רכיבי מזון תכניסי לגופך. כך תוכלו לגוון בין הארוחות ותוכלו לצרוך את רוב אבות המזון.

4. תגוונו!

חשוב שתזכרו לגוון בסוג האוכל במהלך הימים, כך תזכו להכיר במאכלים שונים והגוף שלך לא יפתח רגישות למאכלים אלה (דבר שיכול לגרום להשמנה).

© צילום מסך מהטמבלר

5. שתייה נכונה

אתם רוקדים וגורמים לגוף שלכם לשרוף לא מעט קלוריות ואף לפלוט זיעה ועל כך חשוב לזכור לשתות הרבה. ואיזו שתייה? מים. רק מים. עליכם להרבות בשתיית מים ולא הכנסת נוזל מתוק. כך תעזרו לחילוף חומרים שלך לעבוד בצורה תקינה ומהירה, תהיו בריאים יותר ותעזרו לגוף שלכם לשרוף את הקלוריות מבלי להכניס לו עוד מתוקים נוספים. וכמובן שתתנו לעצמכם להנות מכוס שתייה מתוקה במהלך כל יום.

6. מותר גם לנוח מידי פעם

מנוחה היא אחד מהמרכיבים העיקריים שעוזרת לגוף שלך לשרוף את הקלוריות ולהיות אנרגטי במהלך הריקוד והאימון. לכן עליכם לדגול במספר שעות שינה מכובד וקבוע, כך תאפשרו למערכת העצבים שלך לפעול בצורה טובה ותאפשרו לגוף שלך להתרכז בעשייה. בנוסף, עליכם לשמור על יחסים נכונים בין שעות הפעילות הספורטיבית לשעות השינה. 

© צילום מסך מהטמבלר

לסיום, אל תשכחו לשמור על עצמך ולחיות בריא. טיפים אלו לא נכתבו על ידי מומחה ולכן תמיד חשוב ללכת לייעוץ נוסף אצל תוזנאית או רופא מומחה. 

תגובות