טור אישי: חולמים להיות רזים וחושבים שדיאטה היא פתרון. צילום: אינסטגרם

טור אישי: חולמים להיות רזים וחושבים שדיאטה היא פתרון

תתעוררו, הגוף שלנו יוצא מאיזון. מה אנחנו עושים כשאנחנו מרגישים שמנים? שיש עוד כמה קילוגרמים להוריד? • טור אישי על הצורך במרדף אחר שלמות לחינם

גם אני חשבתי שדיאטה תעזור לי, הצבתי לי יעד - לרדת 5 קילוגרמים, אבל לאחר שמגיעים למטרה מתחילים להזניח ועולים את המשקל חזרה. אחרי כמה דיאטות לא הכי מוצלחות הבנתי שכאן הייתה הטעות שלי, כשאנחנו לא עושים דיאטה מסודרת עם תפריט מסודר אנחנו גורמים נזק לגוף. הדרך הנכונה ביותר גם להוריד את הקילוגרמים המיותרים וגם לשמור על הגוף שלנו ולגייס אותו לעבודה עבורנו, זה לשמור על אורח חיים בריא, לעשות ספורט ולהקפיד על מה נכנס לנו לפה ובאיזו מידה.

© טמבלר

עוד בערוץ הסטייל בפרוגי:

זה קשה כי בעצם אין "יעד סופי" והעבודה הקשה היא בעצם "לכל החיים" אבל המאמץ משתלם כי אנחנו יוצרים הרגל של אכילה מאוזנת, שמלווה בפעילות גופנית שתורמת לבריאות הגוף ולמצב רוח טוב. בשלוש השנים האחרונות אני לומדת בכיתת ספורט, על מנת לסגל לעצמי אורח חיים בריא של תזונה נכונה וכושר גופני, שם אני באמת למדתי והבנתי שלא כל בעיה עם עודף משקל פותרים בדיאטות, או בלא לאכול כלל ויש דרכים אחרות שבאמת עוזרות לנו ולא מזיקות.

© טמבלר

הכל עניין של כוח רצון

בסופו של תהליך הכל עניין של כוח רצון, אתם רוצים את זה אתם גם תשיגו את זה. מאמן הכושר דרו מנינג אמר בביטחון ש"הכל עניין של כוח רצון". דרו מנינג הוא מאמן כושר שהחליט לבדוק איזה תהליך עוברים המתאמנים שלו ולמה התהליך כל כך קשה להם. מנינג העלה במשך שישה חודשים 32 קילו בכך שהוא הפסיק להתאמן והתחיל לאכול מזון מעובד ומשמין. החלק השני בניסוי שלו היה החלק שכולם טוענים שהוא החלק הקשה, לחזור למצב שבו היה לפני שהשמין - שרירי ללא טיפת שומן, אחרי חצי שנה של אימונים וחזרה לאכול מזון בריא חזר מנינג למצבו הרגיל. בסופו של דבר מנינג השיג את מטרתו להוכיח שגם עם הדרך קשה, היא משתלמת והכול עניין של כוח רצון.
© טמבלר

 

ולמה בכלל אנחנו עושים דיאטה? כי אנחנו באמת צריכים? בדרך כלל לא. בזמן האחרון הרזון הפך להיות סמל ליופי ולא מטרה לשפר את אורח החיים. החברה שלנו הפכה להיות חברה מקולקלת "שמעריצה" את הרזון, אם אנחנו לא רזים אנחנו לא מוצלחים, יפים, או טובים מספיק, ולעיתים אפילו מנודים מהחברה. הדיאטות והמשקל הפכו לגורם שמשפיע מאוד על חיי היומיום שלנו, בנות אוכלות בשרותים בשביל להסתיר את עצם העובדה שהן אוכלות, כמו שהתפרסם לאחרונה. אני באופן אישי מעדיפה לאכול ולעשות זאת בגלוי ובלי להתבייש, אני אוכלת כמו שכל אחד אוכל. אני לא חושבת שיש סיבה להפוך את השירותים "לחדר אוכל" בגלל שאני לא רוצה לאכול ליד אנשים.

© טמבלר

זה לא צריך להיות ככה! הדיאטות הורסות לנו את בריאות הגוף ולפעמים גם הנפש, אם אתם לא זקוקים לדיאטה אל תעשו, בסופו של דבר "המירוץ לרזון" לא נגמר אף פעם ודרכים קיצוניות הן לא ממש הפתרון. בדרך למטרה תמיד יש קשיים וזה לא הכי פשוט אבל צריך לזכור שגם עם הדרך קשה התוצאה משתלמת. אין קיצורי דרך ואין קסמים בשביל תוצאות מספקות צריך לעבוד והרבה, העיקר שלא תוותרו לעצמכם.

© טמבלר
 
 
תגובות