בעיה ופתרון: 8 בעיות שקורות לכולנו בזמן המחזור . צילום: טמבלר

בעיה ופתרון: 8 בעיות שקורות לכולנו בזמן המחזור

לכולנו יש את הבעיות שחוזרות אלינו בכל חודש מחדש כשהמחזור מחליט להפתיע אותנו. מה הפתרונות לבעיות האלו? פרטים בכתבה

מחזור בולט 

הבעיה: רואים את התחבושת ההגיינית מעבר למכנס.
הפתרון: קודם כל, השתדלי להימנע מטייצ'ים ללא טונקיה,  מכנסיים מאוד צמודים, ומכנסיים שקופים. אם בכל זאת את לא יכולה לוותר על המכנס, שימי תחתון עבה/בוקסר/מכנסון מעל  התחתון או פשוט השתמשי בטמפון.
 
© TUMBLR

אמא טבע! הפתעת! 

הבעיה: נתקעת בלי תחבושות הגיוניות או טמפונים והמחזור החודשי הגיע בפתאומיות.

הפתרון: כדי להימנע ממצב כזה השתדלי לעקוב לאחר המחזור החודשי שלך, הצטיידי בתחבושות בתקופה הקרובה לתאריך המיועד, ותמיד תשימי תחתוניות לפחות שעד שתשיגי תחבושות הגיינית. אם כבר קרה המצב הזה, קודם כל תשאלי בנות אחרות ואל תתביישי, זה קורה לכולן, והמון בנות מסתובבות עם תחבושות, אם את בכל זאת לא מוצאת מישהי, תשימי צמר גפן למשך זמן קצר. 

© shutterstock

סבל שלא נגמר 

הבעיה: כאבי המחזור שלך לא מצליחים להיפסק.
הפתרון: קודם כל תרגעי, תנסי לקחת כמה נשימות ולעשות את דברים שמרגיעים אותך, אם בכל זאת הכאב ממשיך השתמשי בכדורים המרגעי כאבי מחזור. 

© N4G

אני אף פעם לא יודעת מתי

הבעיה: המחזור לא סדיר.

הפתרון: במהלך השנה הראשונה של המחזור זה נורמלי שהמחזור אף פעם לא סדיר, אבל לאחר מכן יכול להיות שיש לך בעיה רפואית. מחזור אמור להגיע כל 21 עד 45 ימים והמשך שלו צריך להיות עד כ-7 ימים. אם הזמנים של המחזור "מקפצים" לך בשנה, רק רופא מומחה יכול לעזור לך, מכיון שבעיה זו משתנה מאדם לאדם. 

© shutterstock

אני שונאת אותך! אני אוהבת אותך!

הבעיה: את לא יכולה לשלוט בעצמך.

הפתרון: מחזור משפיע פסיכולוגית על כל אדם בצורה שונה, אבל לרוב הבנות זה משפיע על רגשות קיצוניים או אכילה מרובה. פשוט תפסיקי לתרץ לעצמך, זה שאת במחזור לא אומר שאת יכולה לאכול הכל ולעשות הכל, את יכולה לשלוט בעצמך, כדי שתוכלי "לסדר את המוח" הכיני תפריט מסודר וקחי נשימה לפני כל מחשבה.

© pinterset

אני נקראת חולה או לא?

הבעיה: את נעדרת לעיתים תכופות מהלימודים בשל המחזור.

הפתרון: את נמצאת במועדון הסובלות עד לרמה שאי אפשר לצאת מהמיטה, הבעיה היא שיש לך יום לימודים והחיסורים יורדים. קודם כל, חשוב לבדוק אצל הרופא למה כאבי המחזור אצלך כל כך עוצמתיים, לאחר מכן, ישנו אישור רפואי שהוא יכול להביא כדי שתוכלי לפספס כמה ימי לימודים, אבל זה מצריך ממך ללכת אליו בכל חודש מחדש. אם אין לך כוח בכל מחזור לחזור אל הרופא, תנסי ללכת לבית הספר - את מרגישה שאת לא מסוגלת בבית הספר? תפני לאחת המורות אחרי השעה הראשונה, והיא בטוח תיתן לך אישור ללכת, אבל לפחות שווה לפחות לנסות.

© giphy

התיק שלי קטן מידי למחזור עכשיו

הבעיה: את לא רוצה להסתובב עם מארזי תרופות, תחבושות וטמפונים בכל התיק בזמן המחזור ושהתיק שלך יהפוך לבית מרקחת.

הפתרון: כמעט לכל חבילה - יש מיני חבילה. לפני שאת מסתבכת בלמצוא דברים קטנים, במקום לזרוק הכל לתיק, בכל יום תחשבי את הכמות שאת צריכה ושימי רק אותה בתוך התיק. בכל זאת את צריכה מקום אחסון לכמות המצומצת, למשל המון חברות מציעות מידי פעם קופסה קטנה שמיועדת למספר מצומצם של תחבושות, או שניתן לרכוש משהו בסגנון ברשתות קוסמטיקה ואקססוריז שונות. בנוסף, לגביי התרופות, תוכלו למצוא מארזי קטנים יותר של תרופות, כמו מארז של 10 יחידות של נורפן. 

© giphy

המחזור שלי לא בכושר

הבעיה: קשה להשתתף בפעילות ספורטיבית ובשיעורי ספורט.

הפתרון: קודם כל חשוב לדעת שספורט לא פוגע במחזור שלך, ולהפך מומלץ לעשות פעילות גופנית. אם את מרגישה לא בנוח להשתתף בשיעור ספורט, תמיד תוכלי לבקש מהמורה לשבת בצד, רוב המורים מכבדים בקשה זו ויתנו לך. לגביי אם כדאי לשים טמפון או תחבושת - זה לגמרי בהרגשה האישית שלך, לכי על מה שנותן לך יותר ביטחון בזמן הפעילות הגופנית. 

© shutterstock

*המאמר לא נכתב על ידי מומחה ותמיד מומלץ לפנות לרופא להתייעצות על בעיות בזמן המחזור

עוד כתבות בנושא מחזור:

תגיות
תגובות