אל תגידי לא ידעתי: 6 דברים שאת חייבת לדעת על מחזור. צילום: shutterstock

אל תגידי לא ידעתי: 6 דברים שאת חייבת לדעת על מחזור

מחזור חודשי והוסת מהווים חלק בלתי נפרד מחייה של נערה ואישה החל משלב הופעתו בגיל ההתבגרות ועד לשלב בו הוא נעלם מחייה בסביבות גיל 50. אנחנו יודעות מה תפקידו בפעילות הגוף, מכירות את תסמיניו ויודעות כיצד להתמודד איתו. אך ישנם מאפיינים שונים למחזור, שאינם מוכרים וידועים לכלל. קבלו 6 דברים שלא ידעתן על מחזור

מה השם הרשמי?

השם המקובל בעברית להגעת הדימום החודשי הוא "וסת", עם זאת רובנו נוהגות לכנותו "מחזור" על שם אותו מחזור ביוץ גופני. בעבר נשים שחשו בושה לומר שהן כעת בימי הוסת השתמשו בכינויים שונים על מנת להסביר את המצב, בהם "הדודה הגיעה לביקור"  ו"אני מחורבנת" – להדגיש עד כמה המחזור אינו נוח להן ועד כמה הן מתביישות בו. גם היום ישנם כינויים שונים למחזור כמו "דגל אדום" או ה"קיבלתי" הפשוט ונוח ושגור על ידי רבות.  כל אחת מוזמנת כמובן לבחור לעצמה כינוי מקורי משלה.

כיפה אדומה היא אמא טבע

יש הטוענים שאגדת הילדים כיפה אדומה של האחים גרים היא משל על הוסת ושהמסר של הסיפור הוא שעליך להיות זהירה בזמן שאת ב"כיפה אדומה".

© יוטיוב

הוא מאחר לי

איחור בהגעת המחזור יכול לנבוע בין השאר מלחץ ומתח נפשי גבוה. לכן נוצר לעתים מצב שבו נשים "מייצרות" את העיכוב כאשר הן חוששת כי נכנסו להריון וחוות איחור בהגעת המחזור החודשי בשל המתח הרב בו הן שרויות. כך נוצר מצב פרדוקסלי שבו החשש מאיחור בקבלת הוסת למעשה מייצר את האיחור.

הביטלס במחזור

עד שנות ה-70 לא היו קיימים אמצעי היגיינה כמו תחבושות היגייניות או טמפונים בעלי יכולת ספיגה נקייה ויעילה מספיק. נשים נהגו להשתמש בצמר גפן לספיגת ההפרשות או בחתיכות בד שחגרו למותניים באמצעות חוט. בתקופות עתיקות יותר מספרים כי לא השתמשו באמצעי ספיגה כלל ונשים מיעטו לצאת מביתן בימי הוסת.

© shutterstock

הכלבה במחזור

לכלבות אין וסת כמו אצל נשים – במקום זה יש להן מחזור שנקרא "ייחום" והוא מופיע אחת לחצי שנה ונמשך בין 2-3 שבועות.

עוד כתבות בנושא מחזור:

חצי כוס של דם  

בימי הוסת מאבדת האישה כ-35 מ"ל דם. כמות של מספר לא רב של כפות שלא יכולה למלא אפילו חצי כוס.

© צילום מסך מהטמבלר
תגובות