הצעירים שהקימו מותג משלהם: "לא הכרנו את עולם האופנה". צילום: מאור פישר

הצעירים שהקימו מותג משלהם: "לא הכרנו את עולם האופנה"

רואי יצהרי ויולי ביטי הם שני יזמים ישראלים צעירים שפתחו מותג בגדים מאפס. בראיון מיוחד הם מספרים לנו איך עושים את הבלתי אפשרי, מה עומד מאחורי ההדפסים על הבגדים ואיך מתמודדים עם אנשים שמנסים לנצל את חוסר הניסיון שלהם בתעשייה?

אתם אולי עוד לא מכירים את רואי יצהרי (20), חייל משוחרר ויחצ"ן בתחומי חיי הלילה והתיירות ואת יולי ביטי (18), תלמידת כיתה י"ב שבשעות הפנאי עוסקת בציור על קירות, גלשנים, בגדים ומה לא. כבר עכשיו הם מסתמנים כדור הבא של עולם האופנה. מותג האופנה שלהם, הנושא את השם "ROSES" (ורדים) וכרגע מציע חולצות טי-שירט בהדפסי ציורים של יולי, עלה לאוויר האינסטגרם בפברואר האחרון ומאז, לאט אך בטוח, הוא צובר תאוצה.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

"כל הרעיון להקים מותג בעצם התחיל מיום אחד שישבתי בבית ורציתי לעשות איזה משהו שהוא נורא שלי", מספר יצהרי, שתפקידו בכוח הוא בעיקר להתעסק בתחום השיווק, "הייתי בדיוק אחרי איזה ניתוח מסוים והייתי בבית במשך תקופה. אני ויולי מכירים כבר המון המון זמן, תמיד ידעתי שהיא אמנית מאוד מאוד מוכשרת ומאוד מוצלחת ותמיד אהבתי והערכתי את הדברים שהיא עושה וחשבתי שאפשר לעשות איזה שיתוף פעולה מעניין. בהתחלה שאלתי אותה אם היא יכולה להביא לי את הדברים שלה ואם היא רוצה שאני אשלם לה עליהם והיא סיפרה לי שהיא גם הייתה בראש של לכוון לפתוח איזה עסק. אחרי כמה ימים שחשבנו ביחד, החלטנו שאנחנו רוצים ללכת על זה ומשם התחלנו".

יולי ורואי בחולצות המותג
יולי ורואי בחולצות המותג © צילום פרטי

אבל כידוע, כשמתחילים משהו מאפס, לא מספיק רק רצון "אני, וגם יולי שהיא נורא מבינה בסטייל, קיבלתי המון פידבקים וכל הזמן פרגנו לי על איך שאני מתלבש ועל איך שאני הולך אבל חשוב לציין שחוץ מההבנה בסטייל והידע שלי ושל יולי באיך אנשים אוהבים להתלבש ומה עובד והולך כרגע, לא היה לנו שום ידע מוקדם", ממשיך רואי בשיחה קולחת שנותנת תחושה של ביטחון במוצר תוך צניעות נערית בפן האישי, "לא הכרנו אפילו במאית את עולם האופנה והתחלנו לחקור מא' עד ת' כל פרט הכי קטן שיש, כל מה שאנחנו צריכים לדעת וככה יצאנו לדרך. ישבנו ביחד במשך תקופה, קודם כל עבדנו על הגרפיקות, על מה שאנחנו רוצים למכור ועל מה שבאמת יבדיל אותנו מאחרים. במקביל שיולי עבדה על זה, אני כבר התחלתי לבדוק לפרטי פרטים מה צריך לעשות. בגלל שאני גם עובד הרבה ביחסי ציבור וחיי הלילה, היה לי את הידע והניסיון להבין לאן אני צריך ללכת. ככה פיתחנו את זה במשך ארבעה חודשים, עד שהיינו באמת מוכנים לצאת עם זה החוצה".

ולמה דווקא טי-שירטס?

"בהתחלה הוצאנו טי-שירטס כי זה הדבר הראשון שרצינו שיתחיל את התהליך. אנחנו עומדים להוציא דברים חדשים והם יהיו כבר מעבר לטי-שירטס, ביניהם חולצות בטן, גופיות, אקססוריז וכובעים, המון המון דברים. אבל ההחלטה על טי-שירטס ועל חלק גוף עליון, לפחות בהתחלה, התקבלה כי אלו דברים פשוטים שבאמת יוכלו להגיע לכולם. אלו חולצות שהן יוניסקס, כולם יכולים ללבוש אותן. אתה לא צריך להיות בול במידה, בול בגזרה ובול בגובה ובמשקל בשביל שזה יראה עליך יפה וזה כל הקטע שלהן".

© צילום: ואדיק ברגין

איך היית מגדיר את קהל היעד שלכם?

"מעבר לזה שזה קהל יעד רחב, התכנון היה קהל יעד מגיל 16 עד 23-24, יותר מזה כבר הייתי בספק, לפחות בהתחלה. תוך כדי הבנו שאין לזה גיל – ילדה בת 12 יכולה להזמין ובן אדם בן 40 לדוגמה הזמין מאיתנו את החולצות שלנו, אז זה נורא אינדיבידואלי ובגלל זה אמרתי שאני לא יודע להגדיר קהל יעד ספציפי".

תאר לי איך בעצם פותחים מותג, מה הם השלבים והאתגרים שנקרו בדרככם מאז שהחלטתם ללכת על זה?

"אני מחלק את זה לשני דברים, הייתי קורה לזה ה'בק' וה'פרונט'. יש את עניין ה'פרונט', שזה יותר השיווק והיח"צ, איך באמת בונים דבר כזה מבחינת שם ואיך אתה יוצר את עצמך כמותג. ה'בק' זה הדברים שהם פחות לקהל ופחות מה שהם יודעים, אלא יותר אצלנו בפנים. אני אקרא לזה 'טיפול מערכות' - לראות שאנחנו עושים את כל הדברים בדרך הנכונה. מרמת הבד, הגזרות שהן גזרות שלנו - אנחנו עובדים עם מודליסטית אישית שמעצבת לנו את הדגמים בגזרה נכונה בדיוק כמו שאנחנו רוצים וגם מבחינת העיצובים שהם עיצובים של יולי שאני לא צריך להרים לה ולהרעיף עליה כי אני מאמין שרואים את זה בדברים שהיא עושה. אבל זה גם במקומות האלה, באמת לעבוד מאוד מאוד מדויק, גם מבחינת צבעים וגוונים – איזה גוון של הצבע הזה אנחנו רוצים, מה יותר בולט לעין, מה יושב יותר טוב על צבע גוף ומה יושב יותר טוב על עניין המשקל, באמת מבחינת הכל. אנחנו עובדים על זה שזה יהיה מאוד מאוד מדויק ואני חושב שהדבר שהכי חשוב בלעשות את הדבר הזה, זה באמת לרדת לפרטים הכי הכי קטנים, להבין מה הם הדברים הקטנים שמשפיעים על המוצר שלך ועל הלקוח שלך ולדייק שם במאה אחוז".

© צילום: מאור פישר

האם נתקלתם בקשיים בעקבות פער הגילים בינכם לבין אנשים בעלי ניסיון רב יותר בתעשייה?

"אני חייב לציין שקודם כל זה נמצא וזה נוכח וזה חלק מאיתנו, למרות שהיום זה קצת שונה כי היום באמת יש מקומות ואנשים שכן מאוד מאמינים בדור החדש. אני גם מאוד מאמין בדור החדש של היזמים הצעירים ושל החשיבה מחוץ לקופסה. יש הרבה אנשים שהם באמת מאוד מאמינים, אבל כמובן יש גם את הצד השני שלא תמיד יודע לתת את היד ולא תמיד יודע לפרגן. אם זה מהבחינה שהוא לא תמיד רוצה להיות הגון וחושב לפעמים שאנחנו ילדים, או אם זה מבחינת מחירים ומבחינת תרמיות וכאלה. אבל אנחנו אני יכול להגיד שאנחנו מספיק צבורי ניסיון ומספיק אינטליגנטים בשביל לדעת לא ליפול לדברים האלה וברוך ה' אנחנו מסתדרים יפה מאוד. יש לנו את האנשים שלנו ואנחנו עובדים עם מקומות מאוד מאוד מוכרים שתמיד נמצאים שם בשבילנו ונורא רוצים שנצליח".

ואילו יתרונות יש בלהיכנס לתחום האופנה דווקא בגיל צעיר?

"קודם כל אחד היתרונות הכי גדולים בזה, שאני מאמין בו בכללי ולא רק בתחום האופנה, הוא שכשאתה נכנס בגיל צעיר אתה חווה איזה משהו, בין אם זה הצלחה ובין אם זה כישלון, אתה חווה את זה. ספציפית בתחום האופנה אני חושב שהיתרון שלי יש על פני הרבה מקומות אחרים זה שאני חי ונושם את המיינסטרים שקורה כרגע במדינה. עוד יתרון שיש לנו הוא שאני חושב ששנינו מאוד מעזים ואני חושב שבכללי כל צעיר שפותח את החיים שלו בגיל מאוד צעיר ומתחיל לעשות איזה מהלך מסוים, לא חושב יותר מידי על החששות מהכישלון ומה יכול להוביל לכישלון כי כל החיים לפניו. אני חושב שאני יכול להגיד על עצמי, בתור אחד שגר בבית של ההורים ואין לי בית למשכן, אין לי דירה להחזיק, אין לי רכב ואין לי משפחה, שאני באמת יכול להרשות לעצמי לעשות את הדבר הזה מבלי שזה יפגע בסדר החיים שלי".

© צילום: מאור פישר

כמו שאפשר לראות בחשבון האינסטגרם של יולי, תחום הציור הוא חלק בלתי נפרד ממנה. מאיפה מגיעה ההשראה לציורים?

"אני יכול להגיד על יולי, ממה שאני מכיר אותה, שהיא בן אדם שנורא מעז. היא כמוני במחשבה שלה, היא בחורה שרואה את העתיד ואפשר לראות את זה בציורים שלה ובדברים שהיא עושה. זו אמנות שבמקום מסוים קשה אפילו לתפוס אותה בעין כי זה משהו שהוא נורא לא רגיל. לדעתי ההשראה שלה באה מליצור משהו חדש - ליצור סטייל מסוים בקו אחיד ונורא ברור של מה שהיא עושה ומה שהיא אוהבת".

ואיך אתם בוחרים משלל הציורים של יולי אילו להכניס לקולקציה ואילו להשאיר בחוץ?

"אני חושב שהרבה פעמים זה פשוט כל מיני הברקות שקופצות בראש. הרי אם אתה תשב שלוש-ארבע שעות ותנסה למצוא את הפתרון, זה יהיה בכוח, זה לא יבוא באמת מהאמנות ומהרגש. בגלל זה, יש לנו קבוצה בווטצאפ שאנחנו כותבים שם את כל הרעיונות. כל דבר  הכי קטן שעולה לי, גם אם זה בארבע בבוקר שנייה לפני שאני הולך לישון, גם אם חלמתי על זה ואני מתעורר בבוקר וכותב את זה וגם אם זה סתם באמצע היום. אנחנו פשוט כותבים אחד לשני וכשאנחנו נפגשים אנחנו ממשיכים לקדם ולפתח את הרעיונות האלו".

© צילום: מאור פישר

אמנם בימים אלו רכישות האונליין הן דווקא אלו שמצליחות לשרוד את משבר הקורונה, אך האם יש לכם תכנון לעתיד לפתוח דווקא חנות?

"הצעד הראשון והמטרה שלנו היו לעשות חנות שהיא אונליין, זה גם השם שלנו באינסטגרם – roses.online@. כמו שאמרתי, אנחנו נורא חושבים קדימה ורואים גם את העתיד הזה שקרב ובא. קראתי על זה המון, זה משהו שמאוד מעניין אותי כי זה גם חלק מיחסי ציבור ושיווק שזה משהו שאני מתעסק בו ביום-יום, אז הבנתי שאנשים מחפשים את הנוח ואת הקל. בסופו של דבר אני צריך להתקדם עם הטכנולוגיה והטכנולוגיה הבאה היא הכי נוח והכי קל, שכמו שאמרת זה האונליין".

לסיום, האם יש אדם כלשהו שאתם חולמים להלביש בטי-שירטס שלכם?

"וואי, הבאת פה חתיכת שאלה. כמובן שנשמח להגיע רחוק כמה שיותר מהר אבל בעיקרון אין לנו דמות ספציפית. מבחינתנו כל אדם אנונימי שילבש את אחת החולצות יגרום לסיפוק עילאי".

© צילום: ואדיק ברגין

טווח מחירי הבגדים נע בין 90 ל-150 שקל והרכישה מתבצעת דרך האינסטגרם של המותג.

 

 

 

 

 

 

תגובות