דיגיטלי, מגוון ופתוח לכולם: חודש אופנת הגברים כמו שלא הכרנו. צילום: יחסי ציבור, באדיבות שלמור תקשורת

דיגיטלי, מגוון ופתוח לכולם: חודש אופנת הגברים כמו שלא הכרנו

חודש האופנה המבשר על מה שנלבש באביב 2021 תוכנן להתקיים בחודש הבא וכמו שיבוש שבוע האופנה במילאנו ודחיית שבוע האופנה בתל אביב, גם הוא נפגע קשות ממשבר הקורונה. אך גם הפעם העוסקים במלאכת האופנה מוכיחים לנו שיצירתיות זה הדבר האחרון שחסר בגזרה שלהם

יריית הפתיחה של חודש אופנת אביב 2021 ריזורט וגברים אמורה הייתה להישמע בשישה ביוני בקרב הקבוצה האקסקלוסיבית ביותר של אושיות האופנה מרחבי העולם. זה היה אמור לקרות בתפוח הגדול, מרכז העולם נכון ללפני חודשיים, מרכז מגפת הקורונה נכון להיום. עם יותר ממיליון ורבע חולים בנגיף רק בארצות הברית, גם בעוד שלושה שבועות מתחמי התצוגות ייוותרו כצפוי בדלתיים סגורות. גם בלונדון, מילאנו ופריז המצב כידוע רחוק מסביר, השמיים סגורים לטיסות של פאשניסטות נכנסות ויוצאות ושבועות האופנה המסורתיים יזנחו מזה שנים רבות את התרבות לטובת הבריאות. אך למרות שלל המגבלות והנסיבות, שבועות האופנה יתקיימו השנה, גם אם במתכונת שונה.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

בבירת הממלכה המאוחדת לא התמהמהו וכבר לפני כחודש הודיעו קבל עם ועדה ששבוע האופנה הלונדוני יתקיים בין ה-12 ל-14 ביוני, כמתוכנן בלוח השנה. ובימים טרופים אלו, הפרט הזה ראוי לציון, גם אם זה הדבר היחיד שמזכיר את התכנון. למגדול ועד קטן יוכלו לצפות מכל רחבי העולם בשבוע אופנה דיגיטלי הכולל בתוכו מגוון תכנים אופנתיים וביניהם סיפורים, אוספים, פודקאסטים, סרטוני שאלות-תשובות וקולקציות חדשות של המעצבים הבריטיים הנחשבים. החותם ששבוע אופנת הגברים מבקש להשאיר הפעם לדורות הבאים, בתקווה שיוסיף חידוש וריענון לקיפאון שמאפיין את עולם האופנה בזמן האחרון, הוא הענקת פן מגדרי מחודש שלא קובע מה לבן ומה לבת. בכך צפוי להתאפיין גם שבוע אופנת הנשים בלונדון בספטמבר הקרוב, שיהפוך ככל הנראה לשבוע אופנת יוניסקס לרוב.

גם בארץ המגף לא נכנעו לקורונה ולמרות שבתחילה נשמעו קריאות ביטול ממילאנו הנגועה, האיטלקים חזרו בהם וקבעו שבוע אופנה, דיגיטלי גם הוא, ל-14 עד ה-17 ביולי, כחודש לאחר שבוע האופנה בלונדון. קרלו קפאסה, נשיא ארגון האופנה האיטלקי, ציין כי בשבוע האופנה המתקרב כל אחד מהמעצבים יוכל להחליט איך לבטא את היצירה האופנתית שלו בפרק זמן הנע בין דקה לרבע שעה. חלק מן המעצבים יציגו את עבודתם בפלטפורמות המזכירות את אלו שהוגדרו בלונדון, כמו סרטים, סיבוב באחורי הקלעים, ראיונות, פאנלים וכו'. לעומת זאת, יש מי שיעבירו דרך המסך את המסר האופנתי שלהם דווקא באופן מסורתי יותר בתצוגות עם מסלולים ודוגמנים שיולבשו בקולקציות משמעותיות אך מצומצמות בגלל המחסור בזמן. גם במילאנו בשבוע האופנה לנשים בספטמבר ישולבו תצוגות של בגדי גברים, אך כאן לא כדי לשנות תפיסה חברתית אלא כדי להביא לקדמת הבמה גם את בתי האופנה שלא ימצו את כלל הפוטנציאל שלהם בחמש עשרה דקות תהילה דיגיטליות.

כמו במילאנו, גם בפריז חזרו בהם הצרפתים מביטול שבוע האופנה ובימים האחרונים קבעו עבורו תאריך חדש – התשעה עד ה-13 ביולי. אם בשגרה משפיעניות האופנה היו יוצאות מגדרן על מנת להספיק לעבור ממדינה למדינה בין ה-13 ל-14 לחודש בלי לפספס אף תצוגה, הרי שהפעם הן זוכות לשבת במחלקה ראשונה הכוללת בתוכה חיבור לאינטרנט ומיטה. בשונה משבועות האופנה הדיגיטליים של לונדון ומילאנו, בירת האופנה הצרפתית לא תוותר כל כך בקלות על מסורות וקלאסיקות. בפריז שבוע האופנה יתמקד כרגיל בקולקציות של מותגי אופנת גברים בלבד ויוצגו בו רק סרטונים של תצוגות אופנה של ממש, ללא רעיונות דיגיטליים מגוונים הכוללים בתוכם מעצבי אופנה חדשים.

עד כה ההחלטה על ביטול שבוע האופנה בניו יורק בעינה עומדת ומבוססת על אי הוודאות המתמשכת הנגזרת ממשבר הקורונה ועל אתגרי המעצבים בהפקת קולקציות חדשות בימים אלה. מנגד, כמו בלונדון גם בניו יורק מותגים ממשיכים לעבוד על קולקציות החופשה שלהם כמיטב יכולתם בלי קשר ישיר לקיומם או אי קיומם של שבועות האופנה. למרות ואולי דווקא משום המציאות הלא שגרתית שנחתה עלינו, יותר ויותר בתי אופנה בוחרים לשים במרכז הבמה דווקא את נושא איכות הסביבה ואופנה בת קיימא. תקוותם היא שחודש האופנה הדיגיטלי יגרום לצרכנים להיות יותר מודעים לבילויים ולנסיעות שלהם, להעריך ולכבד יותר את המוצר ואת היצירתיות שהושקעה בו ויעודד מותגים להסתכל על המצב כהזדמנות לשנות את העתיד אליו אנו צועדים ולהשתמש בחומרים איכותיים ואותנטיים יותר.

שבועות האופנה המקוונים שמתוכננים לחודש הבא ולזה שאחריו אמנם באים לאחר שבועות האופנה הדיגיטליים שנערכו במרץ בטוקיו ובאפריל בשאנגחאי, אך הם בהחלט מהווים תקדים בזכות היותם מבוצעים ברשתות בלבד ובזכות היותם חלק מרביעיית בירות האופנה של העולם. זו ללא ספק תהיה חוויה אופנתית אחרת ממה שאנחנו רגילים לצרוך, לראשונה נזכה לשבת בשורה אחת יחד עם אושיות האופנה הגדולות בעולם, אך לצערנו לא בדרך בה קיווינו שזה יקרה. עם זאת, זהו ללא ספק עומד להיות קיץ מסקרן ואופנתי.

 

 

תגובות