למרות המסכות: כך תצליחו לשמור על עור הפנים. צילום: יחסי ציבור

למרות המסכות: כך תצליחו לשמור על עור הפנים

מדוע חשוב לאמץ שגרת טיפוח שונה בתקופה הקרובה? במה יש להתחשב כשעוטים מסכת מגן? ומה בנוגע לאלו שנוטים לסבול מגירויים בפנים? דוקטור להבית אקרמן, מומחית ברפואת עור, מסבירה איך שומרים על עור הפנים גם כשחובשים מסכות

בצל המציאות החדשה ונסיון החזרה לשיגרה היום-יומית, אנו מתיישרים עם ההנחיות החדשות של משרד הבריאות בכל תחומי החיים, מחזרה המונית לבתי הספר ועד לשגרת הטיפוח האישית. ההנחיה מחייבת להסתובב עם מסכת מגן במרחב הציבורי והיא משפיעה כמובן גם על עור הפנים שלנו,הרי כולנו הספקנו להכיר את התחושה שבה המסכה גורמת להזעה בכל שטח הפנים ועם עליית הטמפ' בחוץ עשויות להתגלות לא מעט תופעות לוואי. המסיכה גורמת לכך שהעור יהיה הרבה פחות מאוורר והיא מייצרת אזור לח, חם וסגור ואלו הם תנאים שמעודדים התפתחות זיהומים על העור והחמרה בפריחות על פני העור. לכן, יש צורך בתכנית יציאה גם מהמשבר הפרטי שלנו ואלו הן דרכי הפתרון:

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

1. להקפיד כל בוקר לנקות היטב את הפנים עם מים וסבון פנים עדין, כזה שאינו מגרה את העור, על מנת להסיר שומן ומזהמים מהעור. העור מפריש שומן באופן טבעי וכשזה קורה יחד עם בואו של מזג האוויר הלח והחם ובתוספת המסכה, זה עלול לסתום את נקבוביות העור וליצור מראה דביק ושומני.

© fotolia

2. לשנות מעט את שגרת הטיפוח ולהשתמש בתכשירים בעלי מרקם קליל או מרקם ג'ל. תכשירים אלו נספגים בקלות ולא מותירים שומן על פני העור. שימוש מושכל זה ייתן הרגשה טובה יותר עם המסכה ויאפשר אוורור, גם אם מוגבל, של העור. הצטברות של שומן  ואיפור על פני העור בתנאי לחות מייצרת מראה לא נאה בשילוב תחושה לא נעימה למגע. כמו כן, מצב זה יכול לעודד החמרה של פריחות כמו אקנה וגירויים.

3. להמעיט בשכבות איפור ולהשתמש במסנן קרינה יחד עם קרם לחות, או במייק-אפ המשלב בתוכו מסנן קרינה. שוק הטיפוח מציע מגוון תכשירים עם מרקם קליל, בדומה לסוגי הBB- וה-CC למיניהם. כמה שפחות שכבות יביאו לכמה שפחות עור דביק וכמה שיותר עור מאוורר.

© צילום: יחסי ציבור

4. לאלו שמוצאים שמסכת הבד הכירורגית גורמת להם לגרד ולאדמומיות, מומלץ להשיג מסכת הגנה שקופה שלא נמצאת במגע עם הפנים. ולמי שיש כבר בעיה עורית קודמת כמו אקנה, סבוריאה, או רוזאסה, מומלץ להתייעץ עם רופא עור על מנת לקבל המלצה המותאמת לבעיית העור הקיימת, שהרי שימוש בתכשיר נכון בקומבינציה מתאימה יכול לעשות את כל ההבדל ולעזור לנו לעבור את תקופה המסכות ללא פגיעה בעור הפנים.

© adobestock

 

 

 

תגובות