אופנה לכולם: סקירת שבוע האופנה לגברים במילאנו. adobestock

אופנה לכולם: סקירת שבוע האופנה לגברים במילאנו

שבוע האופנה לגברים במילאנו הוא אחד מציוני הדרך החשובים בעולם האופנה לאורך השנה. כל המותגים, המעצבים, הדוגמנים, ושאר הידוענים מתכנסים במקום אחד לשבוע אינטנסיבי של תצוגות מסביב לשעון, בו המטרה של כולם היא לראות, ובעיקר להראות. השנה שבוע האופנה התקיים במתכונת וירטואלית, ובהחלט אפשר לומר שהחוקים קצת השתנו

השבוע התקיים אחד מהאירועים המרכזיים בעולם האופנה. השנה, כמו כל דבר אחר, גם עולם האופנה עמד בקשיים אדירים כך שאירועי האופנה הגדולים בעולם עמדו בסימן שאלה, ביניהם שבוע האופנה במילאנו ובמיוחד שבוע הגברים בו המטרה המרכזית היא לשים דגש על קולקציות חדשות ועיצובים מרעננים של אופנה גברית, שגם ב-2021 עדיין מקבלת הרבה פחות פוקוס מאופנה נשית. 

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

אז בזמן שכולנו כבר מתרגלים בשנה האחרונה לעשות את הדברים קצת אחרת, לא מפתיע שגם אחד מציוני הדרך המשמעותיים ביותר בעולם האופנה שודר במתכונת וירטואלית, ואפשר בהחלט להגיד שהתוצאה הייתה מפתיעה.

הזירה הוירטואלית הפגישה בין המותגים הותיקים והמוערכים כמו "פראדה", "פנדי", בית האופנה האיטלקי "קיטון", "TOD'S" ועוד בתי אופנה מוכרים, לצד בתי אופנה ומותגים חדשים בנוף שהתבררו כמפתיעים. כשם ששבוע האופנה היה במילאנו, בלטה הנוכחות של המותגים האיטלקיים, לצד כאלו מסביב לעולם.

מה שבעיקר תפס את עינינו היו האמצעים שהחליפו את תצוגות האופנה, שכן במקום מסלול וקהל בצדדים, הרבה מהתערוכות היו מוצגות בצורה אומנותית באמצעות קטעי וידאו ארט, סרטים קצרים, ודוגמנים שצעדו ברקעים וחללים שונים כך שבתי האופנה היו צריכים להמציא עצמם מחדש, לחשוב מחוץ לקופסא ולצאת מגבולות המסלול המוכר.

אחת התצוגות המוצלחות ביותר הייתה התצוגה של בית האופנה "פראדה". שהציגו קולקציית גברים חדשה ומרעננת שהתבססה על צבעים עזים, כשהצבעים המנחים הם סגול, ורוד פוקסיה, צהוב, ירוק, כתום. עוד היו שם - חולצות וסריגים עם הדפסים צבעוניים ומפתיעים, אביזרים ופריטים קלאסיים ושילוב בין הצבעים העזים והחיים על הפריטים והסגנון הקלאסי המזוהה עם בית האופנה. בין הפריטים שהוצגו היה ניתן לראות ג'קטי בלייזר, מכנסיים מחוייטים, אפודות וצווארוני צב. הייתה חגיגה של ממש.

עוד נקודת ציון שהייתה ייחודית מאוד לקולקציה הייתה הדגש של כפפות העור, גם הן בצבעים דומינטיים, שגרמו לנו להתבאס על החורף הישראלי והסגר, שלא ממש מצריך אותן. מלבד הקולקציה הדומיננטית, היה בולט עוד יותר חלל התצוגה, שהורכב ממספר חדרים עם חללים שונים בצבעים ומרקמים שונים שהתכתבו באופן מקסים והרמוני עם הבגדים. למרות החגיגה האופנתית, לא יכולנו להתעלם מהעובדה שמהלך התצוגה היה מעט מונוטוני, והדוגמנים כולם הדגימו רזון שספק אם ב-2021 מייצג את מודל היופי, וזו בהחלט נקודה למחשבה.

תצוגה נוספת של בית אופנה מוכר הייתה התצוגה של "פנדי". הצבעים נשמרו בגווני אוף וויט, וגוונים כהים של ירוק, בורדו וכחול ולפעמים הפציעו גוונים יותר משוגעים. החידושים היו בעיקר בבדים ובמרקמים: בדי ניילון, פלנל, צמר, ושילוב של בדים שבדרך כלל לא משתלבים בפריטים. הדוגמה הבולטת לכך הייתה בד מעיל למכנסיים. עוד מרכיב מאוד בולט בתצוגה, היה השילוב והדגש גם על פריטי אקססוריז, בעיקר תיקי יד קטנים, משהו שלא היינו רגילים לראות בתצוגות גברים והיה חידוש מאוד מרענן וכיף. חלל התצוגה היה מעניין ומורכב ממסגרות ואורות ניאון, והדוגמנים היו מגוונים מאוד אך שוב, הבחירות לא ממש שירתו את מודל היופי ומהבחינה הזו ציפינו ליותר.

מותג פחות מוכר בנוף שבהחלט תפס את עינינו ומבחינתנו נחשב לכוכב העולה של התצוגה הוא CHILDREN OF THE DISORDANCE, מותג דיי חדש שהוקם בשנת 2011 ומבוסס על בחירות אופנתיות ומוזיקליות של שנות ה-90. מהשנייה הראשונה של התצוגה שנראתה יותר כמו קליפ, רואים את הגישה המיוחדת של המותג, שממשיכה כמובן בפריטים האופנתיים היחודיים בנוף עם שילוב של פריטים ובדים עם נפח והשגת דגש על החומר. 

בהחלט היה ניתן לראות שחלק מהמותגים ניצלו את הפלטפורמה לצאת מהקופסה ומגבולות המוכר והציגו את עצמם בצורה מדהימה ויצירתית, ולחלקם היה קשה להשתחרר מגבולות המסלול הקבוע, אבל היה כיף לראות את החידושים לאופנה הגברית כשהרבה מותגים העיזו לבחור בחירות אמיצות ומעניינות שגרמו לנו להתמלא תקווה לעולם האופנה. ובגדול, למרות שהתצוגות היו קצרות מהרגיל, היה מאוד כיף לראות איך תרגמו אירוע בסדר גודל כזה לבמה הוירטואלית.





תגובות