מכובעי בוקרים ועד חותלות: עשר המכות האופנתיות. gettyimages.IL/Scott Gries

מכובעי בוקרים ועד חותלות: עשר המכות האופנתיות

כולנו מכירים ומדקלמים את המכות של פסח פעם בשנה בסדר, לכן ברוח החג אספנו את עשר המכות של עולם האופנה שכולנו חטאנו עם חלקן לפחות פעם אחת. מדובר בטרנדים האופנתיים שחבל שהיו ועדיף שלא יחזרו.

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

ג'ינס רחב ונמוך מדי

בתחילת שנות האלפיים כמעט כל כוכבת פופ הצטיידה בזוג כזה, מבריטני ספירס ועד כריסטינה אגילרה. מדובר במכנסיים הלא מחמיאים בתולדות התבל, אשר כיכבו בשנות האלפיים בכמעט כל מגזין אופנה אפשרי. המכנסיים הללו מאוד לא מחמיאים היות והם נמוכים מדי ולא עושים חסד עם הבטן התחתונה שיש לרובינו והגזרה הרחבה מדי עלולה להרחיב אותנו. מרוב שהמכנסיים נמוכים ורחבים זה נראה כאילו לקחנו את הג'ינס של אבא משנות התשעים והוא נפל לנו מרוב שהוא גדול. בואו נסכים להשאיר את הטרנד בתחילת שנות האלפיים ואת הג'ינס הרחבים אצל אבא.

© gettyimages.IL/George De Sota

שמלות מיני מעל ג'ינסים

בשנות האלפיים המוקדמות הייתה נטייה לשלב כמעט כל פריט אופנתי עם ג'ינס' בין היתר גם עם שמלות מיני. הרבה כוכבות חטאו בטרנד הזה, שפשוט נראה כמו תאונה אופנתית. לא מדובר בטוניקות מעל ג'ינסים, אלא שמלות מיני מעל הג'ינס! מה שנראה פשוט לא נכון ולא קשור. 

© gettyimages.IL/Vince Bucci

חצאיות tuמכנסי שורטס מעל ג'ינס

כמו הטרנד הקודם, גם בטרנד הזה מדובר בשילוב פריט אופנתי מעל ג'ינס שלא קשור אליו. רק שכנראה רובינו חטאנו בטרנד הנוכחי אי שם בשלהי היסודי. כאשר מלכת הכיתה התחילה לצפות ב"האנה מונטנה" וכולנו הושפענו ממנה. הטרנד הזה מוכיח לנו שכנראה שיש פריטי אופנה שפשוט לא נועדו להשתלב ביחד, אבל אנו חייבים להודות שזה היה נראה די חמוד ביסודי. 

© gettyimages.IL/Frazer Harrison

טייץ איילים

היה שלב שלכולם בארון היה את הטייץ הזה, מדובר בטייץ האיילים הידוע לשמצה. עד עכשיו לא ברור למה הפריט היה כל כך פופולרי לפני כמה שנים. מרוב שהטייץ היה נפוץ הריצו עליו המון בדיחות ברשת, לדוגמא: שללבוש את הטייץ זה צער בעלי חיים, העלו שיר קומי עליו ואיך אפשר לשכוח את התחפושות המקוריות בפורים של האיילים שברחו מהטייץ. 

 

כובעי קאובוי

בתחילת שנות ה-2000 הדסטניס צ'ילד הובילו טרנד של לבישת כובעי קאובוי. עד כמה שאנו אוהבים את להקת הבנות ואת תותית ומילעל מדובר בטרנד מיותר לגמרי. באופנה האמריקאית נוהגים לשלב פריטים בסגנון קאובוי והמערב הפרוע כמו הפרנזים והווסטים, אבל פה מדובר באסון אופנתי במימד אחר. כובעי קאובוי לא צריכים להיות משולבים בארון שלכם אלא אם מדובר בפורים ואז זה נסלח.

© gettyimages.IL/Scott Gries

צעיפים ארוכים מדי

בתור ישראלים שחיים באקלים חם ברוב ימות השנה, אנחנו כנראה פחות נזדהה עם אלו שיישמו את הטרנד וטוב שכך. מדובר בעטיית צעיפים ארוכים מדי. עד כמה ארוכים אתם שואלים? מספיק כדי להפוך למטאטא העירוני. בעבר הרבה סלבריטיז נהגו ללבוש צעיפים ארוכים מדי מה שהיה מאוד לא פורפורציונאלי. צעיף הוא לא סתם אקססורי, הוא אמור לחמם אותנו במזג האויר קר וזה חשוב, אבל כאשר אנו חוסכים למנקה את כל עבודת הטיטוא כנראה שיש פה בעיית מלתחה קלה.  

תיקים מיקרוסקופיים

לאחרונה תיקים  קטנים יותר מהרגיל נכנסו לאופנה, כאשר ז'קמוס כבשה את עולם האופנה עם תיקי המיני שלהם. הרבה סלבריטיז התאהבו בטרנד, ביניהם ג'יג'י חדיד שסיפרה בראיון שתיקים מיקרוסקופים הם האובססיה שלה כבר כמה שנים. אנו מודים, הטרנד הזה באמת חמוד, אבל אף אחד לא יכול לשכנע אותנו שנכנס משהו בתיקים הפיציים האלו. אנו משוכנעים שזה הטרנד הכי לא פרקטי שפקד אותנו בעשור האחרון.

© gettyimages.IL/ Matt Winkelmeyer

חותלות

החותלות היו אחד הטרנדים המשמעותיים באייטיז ויזכרו לעד בעיקר בזכות הסרט האייקוני פלאשדנאס. החותלות חזרו לאופנה לפני כמה שנים, בזכות דיסני שדאגו להלביש את כוכבותיהם בבגדים צבעוניים ובשילובים מפתיעים ושנויי מחלוקת. הבעיה בטרנד החותלות היא שהדרך היחידה לשלב אותם בלוקים היא רק בלוקים לחדר כושר ומעבר לזה, החותלות פשוט לא יתאימו. כך שהן יכולות לגרום לתאונת מלתחה של ממש.

סנדלי שורש

בשנה האחרונה אנו נוטים לראות את סנדלי השורש בכל מקום ברשתות החברתיות. כנראה שהסיבה לכך היא שבשנת 2021 לאנשים אכפת בעיקר מנוחות ופחות מהמראה. נוחות היא אכן מאוד חשובה כאשר מדובר בנעליים, אך היות וסנדלי השורש דוגלים יותר בנוחות מאשר יופי, זה קשה להרכיב איתם לוק מבלי להיראות לבסוף כמו המורה לשל"ח, יש רצוי ויש מצוי. מסקנה: את הכי יפה כשנוח לך, אבל לא כשנוח לך מדי.

משקפי שמש גדולים מדי

משקפי שמש זהם האקססורי שהכי בריא לנו ויכולים לשדרג לנו כל לוק למראה של כוכבת קולנוע מלוס אנג'לס. אבל, זה חשוב להתאים את המשקפיים למבנה הפנים, אחרת זה יכול מאוד לא להחמיא. בתחילת שנות האלפיים הרבה אנשים, ביניהם גם סלבריטיז כמו פריס הילטון, הרכיבו משקפיים יותר מדי גדולים בהשוואה לפנים. זה יצר מראה מאוד לא פורפורציונלי ולעיתים גם גרם לאנשים להיראות כמו זבובים ופחות כמו לוס אנג'לס אלא יותר בכיוון של קריית מלאכי. טיפ מפרוגי: תלמדו על מבנה הפנים שלכם על מנת לבחור את המשקפיים המחמיאים לכם ביותר. 

© gettyimages.IL/Craig Barritt

 

תגובות