מחיר השלמות: הסערה החדשה של קלואי קרדישאן. צילום מסך מאינסטגרם

מחיר השלמות: הסערה החדשה של קלואי קרדישאן

"קלואי ראתה תמונה שלה בבגד ים - לא ערוכה, לא מפולטרת, לא מחמיאה כל כך, אבל בנינו - גם לא נוראית. והיא? במקום לקבל את השינוי האדיר שהיא עשתה באהבה ולהציג לעולם אהבה עצמית, היא בחרה לשלוח צי של עורכי דין כדי להסיר את התמונה ולאסור את פרסומה. נכון, היא לא מושלמת. אף אחד לא מושלם, האם בשנת 2021 זה לא מובן כבר? האם לא הגענו לשלב שבוא אנחנו אמורים לאהוב את עצמנו ואת אחרים ללא קשר למראה חיצוני?" • טור אישי

בנות משפחת קרדשיאן ידועות בלוקים המוגזמים שלהן. אבל הלוקים שלהם לא תמיד רק מוגזמים, אלא הם גם תמיד מושלמים. לא משנה אם הן בבית, מבלות עם הילדים, בחופשה ביעד אקזוטי ומנקר עיניים או צועדות על השטיח האדום (עוד כשהיו כאלו לפני המגיפה העולמית), הן תמיד נראות מושלמות - האיפור מוקפד, אין אף שערה סוררת, הגוף מושלם וחטוב. 

עוד בערוץ האופנה של פרוגי:

אבל, זה כבר ידוע למעריצים של האחיות המפורסמות ולעוקבים שלהן באינסטגרם שהתמונות שהן מעלות הן לא תמונות שצולמו ברגע - הייתה שם מחשבה, השקעה, תכנון, מציאת הזווית הנכונה ואולי אפילו עריכה. ועדיין? האם למרות שאנחנו יודעים שהתמונות (ואולי גם הגוף) הן לא טבעיות, יש תחושה של מושלמות בלתי מושגת - איך זה שהן תמיד כל כך יפות וזוהרות. האומנם?

השבוע הייתה סערה קטנה והפעם בחסות האחות קלואי. אותה אחות שלא תמיד הייתה הברבור הכי יפה במשפחה, אותה אחות שבשנים האחרונות עברה מהפך רציני בניראות החיצונית שלה. עמוד אינסטגרם ששם לעצמו מטרה לחשוף תמונות לא מרוטשות של הכוכבים, פרסם תמונה של קלואי בבגד ים שצולמה במהלך חופשה. אותה תמונה צולמה וכנראה גם פורסמה על ידי סבתה של הכוכבת. עכשיו, ברור לכולנו שסבתות לא חזקות בצילום, נכון? ועוד יותר ברור לכולנו שסבתות לא עושות פוטושופ לתמונות של הנכדים שלהן. וזה בדיוק מה שקרה עם קלואי.

קלואי ראתה את התמונה שלה בבגד ים - לא ערוכה, לא מפולטרת, לא מחמיאה כל כך, אבל בנינו - גם לא נוראית. והיא? במקום לקבל את השינוי האדיר שהיא עשתה באהבה ולהציג לעולם אהבה עצמית, היא בחרה לשלוח צי של עורכי דין כדי להסיר את התמונה ולאסור את פרסומה. למה? רק כי היא לא צולמה בזווית או בתאורה הנכונה? איזו מן דוגמא היא מעניקה למעריצות ולמעריצים שלה, לעוקבים שלה - אם התמונה לא מושלמת, היא לא ראויה להתפרסם? אם אני לא מושלמת, אז אסור לי לפרסם תמונות שלי ברשתות החברתיות? 

בתמונה שצילמה סבתה, נראית קלואי בבגד ים, נטולת איפור וקצת מסונוורת מהשמש. היא עדיין נראית נהדר - הגוף שלה חטוב ובריא, העור נראה זוהר ומטופח והכי חשוב - קלואי נראית מאושרת עם חיוך קטן על פניה, בניגוד לכל התמונות הערוכות והמחושבות, שם קלואי לרוב בשפתיים חתומות, שחלילה לא יצאו לה הלחיים השמנמנות מאושר כשהיא מחייכת.

ואז, בעקבות  הביקורות ברשת, היא הגדילה לעשות ופרסמה פוסט בנושא בחשבון האינסטגרם שלה שמונה 136 מיליון עוקבים. הפוסט מלווה בוידיאו בו קלואי עם תחתונים בלבד, מסתירה את פלג גופה העליון בעזרת ידיה ובלוק נוסף בו היא עם חליפת טרנינג אופנתית, שדי מהר יורדת כדי להראות את גופה המחוטב.בסדר, הבנו, את חטובה, את עושה מלא ספורט. כפיים לך, אולי עכשיו תוכלי קצת לנשום ולשחרר את הבטן? 

אבל זה לא הכל, לתמונות האלו היא צירפה טקסט "קורע לב", על חוסר הביטחון שלה, על היותה אדם ועל זכותה לדרוש שלא יתפרסמו תמונות לא מחמיאות שלה: "זאת אני והגוף שלי, בלי עריכה ובלי פילטרים... בתור מישהי שמתקשה עם דימוי הגוף שלה לאורך כל החיים, כשמישהו מצלם תמונה לא מחמיאה בתאורה לא טובה, ולא מתעד את הגוף שלך כמו שהוא אחרי שעבדת כל כך קשה, ואז התמונה הזו משותפת עם העולם – יש לך את כל הזכות לבקש שהיא תרד בלי קשר למי שאת. הלחץ והשיפוטיות המוגזמת שאני מתמודדת איתה כל החיים שלי, שמחייבים אותי לעמוד בסטנדרטים של אחרים, היה יותר מידי לסבול: 'קלואי היא האחות השמנה', 'קלואי היא האחות המכוערת', 'כנראה שיש לה אבא אחר כי היא נראית כל כך אחר', 'הדבר היחיד שהיא יכולה לעשות כדי להוריד במשקל זה ניתוח'"

"אבל למי אכפת איך היא מרגישה... היא בתוכנית ריאליטי אז היא רצתה את זה. אני לא מבקשת אהדה, אבל אני מבקשת את ההבנה שגם אני בן אדם. אני לא מושלמת... זה כמעט לא אפשרי לחיות לפי הסטנדרטים שהחברה מציבה לי".

קלואי אומנם ניסתה להסיט מעצמה את האש והביקורות ואולי דווקא לזכות באהדת הקהל אבל בעיני היא עשתה בדיוק את ההפך - נכון, היא לא מושלמת. אף אחד לא מושלם, האם בשנת 2021 זה לא מובן כבר? האם לא הגענו לשלב שבוא אנחנו אמורים לאהוב את עצמנו ואת אחרים ללא קשר למראה חיצוני? האם לא הגענו להבנה כחברה שאף אחד לא צריך לעמוד באף סטנדרט של יופי? עד מתי נראה פידים מושלמים באינסטגרם שמציגים רק את הטוב והמחמיא, מתי כבר נבין שהרשתות החברתיות הן לא מראה אמתית של המציאות, אלא שקר אחד גדול? מתי בנות משפחת קרדישאן ישכילו להבין שהן לא צריכות להציג שלמות בלתי מושגת כדי לזכות באהדה ואהבה של הקהל, להפך! המעריצים רוצים לראות שמדובר בבנות אדם אנושיות, עם קצת בטן ואולי סימני מתיחה פה ושם ושלפעמים גן להן יש יום שיער רע. מתי יבינו הכוכבות שקידוש השלמות פוגע בהן, אבל גם במעריצים שלהן, במיוחד אלו הצעירים?

 

תגובות