הילד הרע של התעשייה: מעצב האופנה האייקוני שהלך לעולמו. gettyimages.IL/Andrew H. Walker

הילד הרע של התעשייה: מעצב האופנה האייקוני שהלך לעולמו

מעצב האופנה הידוע טיירי מוגלר הלך לעולמו בגיל 73 בלבד • מוגלר הקים את בית האופנה הידוע "מוגלר" ואפילו כוכבים כמו קים קרדשיאן, ליידי גאגא וריהאנה לבשו את עיצוביו הייחודיים

הלילה נמצא טיירי מוגלר מת בדירתו בפריז, בחשבון האינסטגרם שלו כתוב כי מת מנסיבות טבעיות. מוגלר פרץ כאחד ממעצבי האופנה הכי מוצלחים העולם וזכה להלביש המון זמרות מוצלחות כמו קארדי בי, ליידי גאגא ואפילו את ביונסה.

עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:

דאג להעצים נשים ולשדר אומץ © gettyimages.IL/Christian Marquardt

בצעירותו מוגלר עבד כרקדן בלט, רק כשעבר לפריז בגיל 24 החל לעסוק בתחום האופנה. תחילה בלימודי עיצוב פנים ולאחר מכן כמעצב בגדים. מוגלר נודע בזכות העיצובים הבלתי נשכחים שלו, בין היתר שמלת הטיפות של קים קרדשיאן ממט גאלה 2019. כמו בשמלה הזאת וגם בשאר השמלות שעיצב, היה לו חשוב להדגיש כתפיים רחבות ומותניים צרות במיוחד. דרך העיצובים שלו מוגלר דאג להעצים נשים ולשדר אומץ וגם דאג לשלב דוגמנים טראנסג'נדרים בתצוגות האופנה שלו.

© gettyimages.IL/ Dimitrios Kambouris

בשיא ההצלחה שלו גם השיק מותג בשמים בשם "אנג'ל" שעד היום נחשב לאחד הבשמים הנמכרים בעולם. מה שהוביל אותו להחלטה בשנת 2002 לעזוב את בית האופנה על שמו ולבחור להתעסק בצילום, בימוי וכתיבה. מוגלר אפילו שימש כיועץ קריאטיבי במסע ההופעות של ביונסה ב-2010.

דוגמניות על ומעצבי אופנה נחשבים דאגו להספיד אותו בהלווייתו. "תמיד עשית את שלך. לא מתנצל. תצוגות האופנה היו ייחודיות ואפשרו לרבות מאיתנו לשחק תפקיד קטן בחזון שלך. אני מקווה שתמצא שלווה עם המלאכים שלך", אמרה דוגמנית העל כריסטי טרלינגטון.

 

תגובות