עולם האופנה נפרד: עורך מגזין ווג לשעבר הלך לעולמו הלילה. Gettyimages.IL/Pascal Le Segretain

עולם האופנה נפרד: עורך מגזין ווג לשעבר הלך לעולמו הלילה

בגיל 73 בלבד ואחרי 40 שנה של עבודה ב"ווג", עולם האופנה נפרד מאנדרה ליאון טאלי, עורך המגזין ואייקון אופנה • "אני לא חי בשביל אופנה, אני חי בשביל יופי וסטייל. אופנה חולפת, סגנון נשאר" היה נוהג לומר.

הלילה בבית החולים בניו יורק, הלך לעולמו אנדרה ליאון טאלי מהתקף לב. טאלי נחשב לאייקון אופנה וקולגה מאוד קרובה לעורכת "ווג" האייקונית אנה וינטור, ובמשך למעלה מ-40 שנה עבד בעולם האופנה, בין התפקידים שימש גם כעורך האופנה במגזין הנחשב "ווג אמריקה" ולאחר מכן כאחראי על הצוות קריאטיב.

 עוד בערוץ הסטייל של פרוגי:  

© gettyimges.IL\Cindy Ord

 

חוץ מלהיות עורך האופנה הוא היה אייקון אופנה בפני עצמו. מה שייחד אותו היה הגלימות משי וכובעי הפרווה שלו, ובמשך תקופה אפילו שימש כסטייליסט לבית משפחת אובמה. הוא היה נחשב לדמות ססגונית וצבעונית כפעיל בקהילת הלהט"ב. טאלי גם הופיע בטלוויזיה כשופט בתחרות דוגמניות ואף בתפקיד אורח בסדרה "סקס והעיר הגדולה".

טאלי יצר לא מעט כותרות כששיתף את הסיבת הסכסוך שלו עם אנה וינטור. טאלי נעלב מחברתו לעבודה בטענה שקיבל יחס מפלה בעבודתו, "אני לא חושב שהיא אף פעם תיתן למישהו להפריע לפריבילגיה הלבנה שלה"(כתה זאת באוטוביוגרפיה שלו "שוחות השיפון") . וינטור התנצלה בפני העובדים אך טאלי סירב לסלוח. משפטו "אני לא חי בשביל אופנה, אני חי בשביל יופי וסטייל. אופנה חולפת, סגנון נשאר", שאמר כפרפראזה על הציטוט הידוע של קוקו שאנל הפך למוכר.

"אופנה חולפת, סגנון נשאר" © gettyimges.IL\John Lamparski
תגובות