קל לעיכול: מדריך המלא לרגישים לגלוטן ומתכון מיוחד. צילום: fotolia

קל לעיכול: מדריך המלא לרגישים לגלוטן ומתכון מיוחד

מחלת הצליאק היא מחלה שניתן להתמודד איתה בעזרת דיאטה בלבד. חשוב להקפיד על ניקיון המטבח והאוכל מגלוטן. עמותת צליאק בישראל עזרה לנו להכין לכם מדריך שירכז עבורכם את כל המידע - מה מותר לאכול, מה אסור ומה חשוב שתדעו

להיות בן נוער שחולה בצליאק זה לא תמיד נעים. לא תמיד מותר לך לאכול הכל, לפעמים צריך לוותר על עוגה טעימה רק כי היא מכילה גלוטן או בילוי במסעדה שאין בתפריט שלה מנות ללא גלוטן שצריך לשים לב ולהקפיד על ניקיון כלי האוכל. אומנם זה מצב לא נעים, אך בהחלט ניתן להתמודד איתו. בין אם אתם רגישים לגלוטן או רק מכירים מישהו שרגיש - אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המדריך הבא.

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

הטיפול במחלת הצליאק הוא באופן בלעדי באמצעות דיאטה ללא גלוטן. חולה צליאק צריך לוודא שכל מה "שנכנס לפה" אינו מכיל גלוטן והכוונה לאוכל, שתייה, תרופות, תוספי מזון, ויטמינים ואפילו משחת שיניים ומוצרי טיפוח כמו אודם.

 

אז מה כן מותר לאכול? יש שלוש קבוצות עיקריות של מזונות המתאימים לחולי צליאק. הקבוצה הראשונה והעיקרית היא קבוצת מוצרי המזון שבאופן טבעי לא מכילים גלוטן כמו פירות וירקות, בשר לא מעובד, עוף לא מעובד, דגים, ביצים, קטניות (לברור ולשטוף היטב), חלב, שמן, תירס, אורז (לברור ולשטוף היטב). הקבוצה השנייה היא קבוצת המוצרים מוצרים שמסומנים במילים "ללא גלוטן".

חשוב להדגיש, כי על פי החוק בישראל, מוצרים שמכילים עד 20ppm גלוטן, מוגדרים כמוצרים ללא גלוטן, כך שמוצרים שמסומנים על ידי היצרן במילים "מכילים עד 20ppm גלוטן", נחשבים גם הם כמוצרים ללא גלוטן.

הקבוצה האחרונה היא קצת טריקית, זכן מדובר במוצרים שאינם מכילים גלוטן, למרות שאינם מסומנים במילים "ללא גלוטן". בקבוצת מוצרים זו נמצאים אותם מוצרים שקשה לנו לדעת ולזהות אם הם מותרים או לאו. על מנת לדעת מה מותר לצרוך מומלץ להעזר במדריך המזון המקוון של עמותת צליאק בישראל. המדריך מכיל רשימה של אלפי מוצרים שקיבלו אישור בכתב מהחברות היצרניות/יבואניות האם מכילים או לא מכילים גלוטן.

זכרו שהכלל המנחה הוא - כל מקרה של ספק, יש להימנע מצריכת המוצר עד לבירור מעמיק. 

 

 

המתכון באדיבות השפית – קונדיטורית עינת מזור, מפתחת סדרת קמחי "כרגיל"

תגובות