שדרוג קל: כך תהפכו את הארוחות שלכם לבריאות יותר. צילום: fotolia

שדרוג קל: כך תהפכו את הארוחות שלכם לבריאות יותר

אוהבים לאכול הכל אבל בא לכם גם לאזן? אספנו בשבילכם טיפים לשדרוג הארוחות היום-יומיות והפיכתן לבריאות ומהנות יותר

האוכל שאנו מכניסים לתוך גופנו הוא הדלק שנותן לנו את הכח להמשיך באנרגטיות את היום שלנו. אמנם לשמור על שגרת מזון מוקפדת ומפוקחת זו משימה מאתגרת, אך אם נדאג להכניס ערכים בריאותיים לכל מנה, נוכל לשפר את הרגלי התזונה שלנו מבלי להתאמץ יתר על המידה. לקטנו עבורכם את הטיפים הנכונים.

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

ירקות

מעבר לעובדה שירקות הן תוספת צבעונית ומעניינת לכל ארוחה, הם גם מועשרים בסיבים תזונתיים כדוגמת ויטמינים ומינרלים, ומהווים ערך יקר וחשוב לתזונה בריאה. ניתן לצרף אותם לארוחה מבושלים, טריים, או אפילו מאודים. מעבר לכך, תמיד נחמד לאכול אותם בארוחות העיקריות כתוספת מגוונת, והם יכולים לשמש כחטיף נחמד בין ארוחות או כסלט.

© fotolia

פירות  

פירות הם הממתקים של הטבע, כך שאם כבר מתחשק לכם משהו מתוק לנשנש - פירות הם הפתרון האולטימטיבי. סוכר הפרי מעניק לגוף אנרגיה זמינה שמהווה דלק לשרירים ולמוח. מעבר לרענון שהפרי נותן לגופנו, הוא רווי במינרלים, ויטמנים, וסיבים - בידיוק כמו הירקות. ניתן לצרף את הפירות לארוחות כקינוחים מענגים או כחטיף מעשיר ביו הארוחות, מיץ טבעי או סלט פירות עסיסי.

© אינסטגרם ירדן הראל

דגנים מלאים

בדגנים המלאים נמצאים מרכיבים בריאותיים חשובים שאינם נמצאים בדגנים המזוקקים כגון סיבים תזונתיים, ויטמינים, חומצות שומן חיוניות, ויטמין ‏E‏, מינרלים ועוד‏‎. דגנים מלאים הם מקור לעמילן - שגורם לאוכל להתעכל באיטיות, מה שמעניק לגופנו אנרגיה מתמשכת לאורך זמן. את הדגנים המלאים אפשר לשלב בצורוות שונות כדוגמת פסטה מחיטה מלאה או לחם, קינואה, או אפילו שיבולת שועל. ניתן גם לאכול דגני בוקר הבנויים מדגנים מהסוג הזה והסופר מרקט מכיל לא מעט כאלו שגם טעימים במיוחד.

© fotolia

שמן זית

לעומת שמן קנולה או חמניות, שמן זית הוא הבריא ביותר, והעשיר ביותר בנוגדי חמצון. הוא השמן היחיד שמופק בתהליך טבעי לחלוטין, והוכח כמפחית סיכונים למחלות רבות. כדי ליישם את הטיפ הנ"ל אפילו לא צריך להתאמץ. פשוט לזכור להגביר את השימוש בשמן הזית בטיגון, בישול, ואפילו טיבול.

© fotolia

חלבון

החלבונים מהווים את אחד מאבות המזון החשובים ביותר לגוף, הוא בונה בו חלקים שונים, ביניהם השרירים והעצמות, המערכת החיסונית, בניית הורמונים וויסות מאזן המים. חוסר בחלבון יכול להוביל לתשישות, פגיעה בקצב ההתפתחות הפיזית ואיבוד מסת השריר. כדאי ורצוי להוסיף חלבון לארוחות לעיתים תכופות. זה יכול להיות מתורגם בצורת בשר, ביצים ודגים. לצמחוניים/טבעוניים שבינינו יש אופציות כדוגמת טופו, שעועית, חומוס וכדומה.

© fotolia

מוצרים מופחתי סוכר

סוכר הוא מוצר חיוני שמשפיע על תהליכים שונים בגוף האדם, אך צריכה מיותרת ומופרזת ממנו תיצור בעיות בריאותיות. ניתן להימנע מהיווצרות של מחלות המלוות לצריכה מוגזמת של סוכר על ידי הפחתה מושכלת במוצרים עתירי הפחמימה, ושימת לב על בחירה נכונה של קניית מזון כמו דגנים, שימורים, ומשקאות מופחתי סוכר.

© fotolia

 

תגיות
תגובות