יום הסושי הבינלאומי: הסושיות הכי מיוחדות בעולם. צילום מסך מהפייסבוק

יום הסושי הבינלאומי: הסושיות הכי מיוחדות בעולם

אם גם אתם חובבי סושי מושבעים, שכבר הספיקו לחלוף על כל הסושיות הטובות בארץ, כדאי שתכינו את הדרכון שלכם ותתכוננו לסיור בסושיות ברחבי העולם. כל מה שאתם צריכים לקחת אתכם הוא תאבון ואהבה גדולה למאכל היפני. נא להדק חגורות ולהחזיק צ'ופסטיקס!

לפעמים הוא צמחוני או טבעוני ולעתים הוא מגיע עם דגים, עוף, אצה מבחוץ ומבפנים, אבל מה שבטוח הוא שכולנו יכולם למצוא לפחות סושי אחד שאנחנו אוהבים. לכבוד יום הסושי הבינלאומי, שחל היום (א'), ריכזנו עבורכם את חמש הסושיות הכי מגניבות ושוות בעולם. כדאי שתקראו את הכתבה הזאת עם הרבה תאבון.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

סושי סמבה

מסעדת "סושי סמבה" ממוקמת אי שם בבירת אנגליה, לונדון ומציעה לסועדים ערבוב של טעמים מיפן, ברזיל ופרו. המסעדה מעוצבת בסגנון ניו-יורקי ומזמינה אתכם להגיע אליה בדרך מקורית - מעלית זכוכית שמגיעה עד לקומה ה-38 תוך מספר שניות בלבד ומובילה לבית זכוכית  עם תקרה מפוארת. למרות שכנראה שתצטרכו עזרה מהמלצר כדי להבין מושגים שונים כמו "טיראדיטו" או "טקוויטו", המראה החזותי של האוכל על הצלחת מרהיב ביותר, שכן במקום להכין פוטומאקי גדול ממולא בכל מיני מילויים, המסעדה מכינה לכל אחד מנת "כוכב" משלו. בין המילויים ניתן למצוא סרטנים, טונה, סלמון, גבינה צהובה, צדפות, בשר בקר ואבוקדו. אנחנו לא יודעים מה אתכם, אבל כנראה שאנחנו היינו מוותרים מראש על הסרטנים והצדפות, והולכים על המילויים המגרים יותר.

© צילום מסך מהפייסבוק

 קיוקאווה

מסעדת קיוקאווה נמצאת בלוס אנג'לס ומציעה לסועדים מנות המוגשות בצלחת מהודרת בעלת שישה חלקים. כן, ממש כמו מגש של קפיטריה, רק ששם תמצאו מנות מגניבות יותר, כמו לובסטור על ריבוע של וונטון מטוגן או אוני ספוג במיסו לבן. יש שיגידו שהחזית של החנות לא הכי מזמינה ולא משקפת את היופי של המנות, אבל למעשה המורכבות והיצרתיות שבה מסדר השף סאטושי קיוקאווה את הצלחות מוסיפה ממד מיוחד למקום.

© צילום מסך מהפייסבוק

זושי פאזל

את מסעדת "זושי פאזל" תמצאו בסן פרנסיסקו, שם תפגשו את השף רוג'ר צ'ונג ואשתו, הבעלים של המקום והיחידים שמכינים את האוכל לכל המסעדה. צ'ונג נוהג לרכוש דגים אקזוטיים יותר מהסלמון והדגים הלבנים שאנחנו מכירים, והוא אף מסדר אותם במגשי סשימי גדולים ומרהיבים. למסעדה כמובן יש הרבה אורחים קבועים מה שאומר שבשביל להיכנס אתם תצטרכו להזמין מקום מראש. אנחנו כבר הזמנו ואתם?

© צילום מסך מהפייסבוק

 סוקיאבאשי ג'ירו

 כשחושבים על מסעדת הסושי הכי טובה בעולם אי אפשר לפספס את "סוקיאבאשי ג'ירו", שנמאת בטוקיו. תאמינו או לא, אבל בשנת 2011 נטפליקס הוציאו סרט תיעודי על מאסטר הסושי Jiro Ono בעל המסעדה (וגם שף) ומאז המסעדה הזו הפכה לבית עבור כל אוהבי הסושי בעולם. השף אונו הופך את הסושי לאומנות שאין דומה לה. האורז מוכן במיוחד בשביל כל הזמנה בנפרד, שומרים על טריות הדגים ועל הדלפק במסעדה יש רק עשר מקומות. מנהיגים עולמיים כמו אובמה וראש ממשלת יפן כבר ביקרו במסעדה הייחודית, והבינו עד כמה היא שווה את הביקור.

© צילום מסך מהפייסבוק

מון סושי בר

ולסיום סיומת, לא יכולנו שלא להזכיר סושיה מקומית, אז קבלו את מון סושי בר, מסעדה הנמצאת בתל אביב, שהייתה המסעדה הראשונה בארץ שהשתמשה במסוע מסתובב! בתפריט שלה תוכלו למצוא סושי מיוחד שמכניס לתוכו דברים שלא רואים בכל יום, כמו עוף וגבינת שמנת. אך הדבר המיוחד ביותר במסעדה הוא שמחזיקים מגשים וסכינים נפרדים לנשים בהריון שיכולות לאכול סושי ללא חשש לדגים נאים (דגים שאסור לאכול בזמן הריון מחשש לפגיעה). 

© צילום מסך מהפייסבוק
תגובות