אמ;לק: פיגוע משולב בירושלים - לוחמת מג"ב נרצחה. צילום מסך מהפייסבוק. לוחמת מג"ב שנרצחה בפיגוע

אמ;לק: פיגוע משולב בירושלים - לוחמת מג"ב נרצחה

גם בסוף השבוע הזה אנחנו פה עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו הכי מעודכנים. הפעם: שריפה ענקית בלונדון, גאווה ישראלית בעולם הספרות וטרור בעיר הקודש

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה לנו השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים בבחינת הבגרות בהיסטוריה או במסיבת הסיום? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 פיגוע משולב בירושלים

אמש (ו'), הטרור הכה שוב בבירה כששלושה מחבלים חמושים סכינים ובכלי נשק פגעו בשני אזורים שונים. האחד, מערת צדקיהו, שבה ניסו שני מחבלים לפגוע בשוטרים השני, בשער שכם, הממוקם לא רחוק משם, כאשר מחבל נוסף דקר לוחמת מג"ב בת 23, הדס מלכא, אשר נפצעה באורח קשה ולבסוף מתה מפצעיה. מלבד מלכא, נפצעו שני בני אדם נוספים, האחד במצב בינוני והשניים האחרים באורח קל. כל המחבלים נורו למוות בזירות האירוע.

ארה"ב: בכיר בקונגרס נורה באימון בייסבול

ביום רביעי, הגיעו קולות של יריות גם לחברי בית הנבחרים שבארה"ב במהלך אימון במגרש הבייסבול. בשעת הירי נשמעו קולות של יותר מ-25 כדורים, שגרמו לפציעתם של חמישה בני אדם, אשר ביניהם סטיב סקאליס בן ה-51, מספר שלוש בבית הנבחרים, שנפצע ככל הנראה בירך וכן,  עוזר של חבר קונגרס אחר ושני שוטרים. גם טראמפ, נשיא ארה"ב, הגיב לאירוע וגינה אותו.

 יממה אחרי מסיבת הסיום: בת 17 נרצחה

כיממה לאחר מסיבות הסיום בבית ספרה, נרצחה הנרייט קרא, נערה בת 17 מהעיר רמלה. שבועיים קודם לכן התלוננה קרא בפני המשטרה על כך שאמא זרקה עליה סיר במהלך ויכוח וביום שלישי נמצאה בדירה ברמלה כשמספר סימני דקירה מצויים בצווארה. ג'ורג', קרא, שמונה לאחרונה לתפקיד שופט בבית המשפט העליון, קיבל את הבשורה המצערת על קרובת משפחתו בעת שנכח בטקס השבעתו בבית הנשיא. המשטרה עצרה שלושה חשודים וחוקרת את הרצח.

הנערה שנרצחה וזרים שהונחו לזכרה © צילום מסך מהפייסבוק

 שריפה בלב לונדון

 אחד המקומות המרכזיים בלונדון בער ביום רביעי האחרון כשמגדל גרנפל בן 24 הקומות, אשר ממוקם במערב לונדון נשרף לגמרי בעת ששהו בו כמה מאות בני אדם. הערב (שבת) עדכנה משטרת בריטניה את מספר ההרוגים, שעומד כעת על 58 ודווחה שככל הנראה כל הנעדרים במגדל שעלה השבוע באש בלונדון נספו. בימים האחרונים נפגשו בכירים עם הדיירים ששרדו את השריפה וביניהם ראש העירייה, מנהיג הלייבר ג'רמבי קורבין, המלכה אליזבת והנסיך וויליאם. 

© צילום מסך מיוטיוב

 גאווה בעולם הספרות: גרוסמן זכה בפרס יוקרתי

ביום רביעי ישראל תפסה את מקומה המכובד על המפה גם בעולם הספרות כשדויד גרוסמן, סופר ישראלי, קטף את התואר הסופר הישראלי הראשון שאי פעם זכה בפרס מאן בוקר הבינלאומי, ואף זכה בתואר הרומן הטוב ביותר שתורגם לאנגלית. את הפרס הוא קיבל בטקס חגיגי שהתקיים בלונדון על הספר "סוס אחד נכנס לבר" ודווח כי הוא יחולק שווה בשווה בינו לבין המתרגמת, ג'סיקה כהן, אשר הודיעה בנאומה כי היא מתכוונת לתרום חצי מכספי הזכייה שלה לארגון "בצלם".

© צילום מסך מיוטיוב
תגיות
תגובות