לאכול ולהירגע: ה"סנקס" שיעזרו לכם להירגע במבחן . צילום: fotolia

לאכול ולהירגע: ה"סנקס" שיעזרו לכם להירגע במבחן

תקופת המבחנים כבר בפתח וכל תלמיד יודע - מעבר לעטים, סרגל ומחשבון, חשוב לקחת גם אוכל. אז מה הכי כדאי לקחת אתכם למבחן?

בקרוב תתחיל תקופת מבחני הבגרויות למועדי החורף ויחד איתו גם מתחילה תקופת המבחנים בתיכונים, בחטיבות הבייניים, בבתי הספר היסודיים ובאוניברסיטאות. רגע לפני שמתחיל הלחץ ותקופת החרישות על החומר מגיעה קחו רגע לנשום עם המאכלים שירגיעו אתכם.

עוד בערוץ אוכל בפרוגי:

שוקולד

שוקולד הוא אחד מהמאכלים היותר ממריצים שקיימים. הקקאו והסוכר (הרבה סוכר) גורמים להגברת האנרגיה ומקפיצה את רמות התפקוד שלנו. השוקולד המומלץ אגב הוא שוקולד מריר, שגם ידוע כבריא יותר משוקולד חלב או לבן. אז שוקולד הוא ללא ספק המאכל שאתם צריכים לקחת איתכם למבחן, הוא גם נותן אנרגיה וגם המתיקות שלו מנחמת ומרגיעה קצת את הפה שלנו מהלחץ של המבחן. רק תזכרו, שאומנם האנרגיה קופצת מהר, אבל היא גם יורדת מהר אחרי כמה דקות. 

 

שוקולד - מספק זריקת סוכר ואנרגיה
שוקולד - מספק זריקת סוכר ואנרגיה © fotolia

 

 

מסטיק

 

משהו בלעיסת המסטיק לגמרי יכולה לעזור לכם במבחן, זה מרגיע, מתוק בפה והלסת שלכם בפעילות מלאה וכך אתם לא תתעייפו במהירות בזמן הבחינה. אז כל עוד לא תעשו בלונים בזמן המבחן או שתלעסו בצורה מרעישה מידי מסטיק הוא ללא ספק, חובה בכל מבחן. המלצה שלנו: מסטיקים ללא סוכר, לא חבל על השיניים שלכם?

עדיף ללא סוכר
עדיף ללא סוכר © fotolia

 

כריך

מבחן יכול להמשך שעה ויכול להמשך גם שלוש שעות, הכל תלוי בסוג המבחן ובתלמיד ולכן אתם עלולים להיות רעבים בזמן הבחינה, כריך הוא ללא ספק הפתרון שלכם למצב שכזה ויותר ממולץ להגיע איתו לבחינה. בחרו כריך בריא שמכיל פחמימה מורכבת, שיהיה מספיק משביע אבל לא מפוצץ מדי.

 

פתרון לרעב בזמן בחינה
פתרון לרעב בזמן בחינה © fotolia

 

פרי

מעבר לעובדה שפרי זה גם טעים וגם בריא, הפרי יכול לספק לכם הפסקה קצרה (וטעימה) מהכתיבה במבחן דבר שיכול קצת לעורר אתכם ולגרום לקצת יותר ריכוז ומוכנות למבחן לאחר הפסקת הפרי הקצרה שתקחו. אגב, גם פירות יבשים זה אחלה - טעים, נותן אנרגיה ובריא.

 

קח פרי ותהייה לי בריא
קח פרי ותהייה לי בריא © fotolia

 

שתייה

לקחת שתייה למבחן זה חשוב כמעט כמו לקחת עט או כל כלי כתיבה למבחן. אז זה לא משנה אם תשתו מים, מיץ ממותק או אפילו כוס קפה או תה (אגב תה מצוין לפני מבחן!) אך אתם לגמרי חייבים שתייה במהלך המבחן, אתם לא יודעים מתי יתקוף אתכם צמא או חלילה שיהוקים, חוץ מזה ששתיה זה תמיד חשוב ותמיד עוזר.

 

 

 

תגובות