יום ההמבורגר: כל מה שלא ידעתם על הקציצה המפורסמת. AdobeStock

יום ההמבורגר: כל מה שלא ידעתם על הקציצה המפורסמת

נכון שהיום ערב חג שבועות, אבל לא רק. היום זה גם יום ההמבורגר הבינלאומי. לכבוד כך, הכנו לכם עובדות מעניינות על הקציצה הכי מפורסמת ואהובה בכל העולם כולו

היום (חמישי) אנחנו לא חוגגים רק את שבועות, אלא גם אם יום ההמבורגר הבינלאומי. זה אולי נשמע לכם סותר, אבל תדעו שבכלל לא שכן המצווה בחג היא בכלל לאכול ארוחה בשרית. אין כמעט אדם שלא אוהב את אחת מהקציצות הכי אהובות ומפורסמות בעולם כולו, ולכבוד החגיגות, החלטנו לבקש מרשת בורגרס בר להביא כמה עובדות מעניינות שאולי בכלל לא ידעתם...

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

  1. 1. הקשר היהודי - הגרסה המוקדמת ביותר שאוזכרה בארה"ב של המבורגר- או בשמו המקורי, "המבורגר סטייק" שהגישו מהגרים מגרמניה ,הייתה מעוף מכובס בשנת 1884 .

  2. 2. בארה"ב בלבד נאכלים  50 ביליון המבורגרים בשנה. 

  3. © באדיבות בורגרס בר
  4. 3. ההמבורגר היקר בעולם – הפלייר בורגר 5000 הוגש במסעדה בלאס וגאס עם פטריות כמהין שחורות וכבד אווז ולצידו הוגש בקבוק יין יוקרתי שאטו פיטרוס בציר 1990 כדי להצדיק את המחיר הגבוה של המנה שעמד על 5000 דולר. תמורת הסכום ה"פעוט" הזה תוכלו לרכוש קציצה ותוספות במשקל של 350 ק"ג.

  5. 4. היכל התהילה של ההמבורגר ממוקדם בעיר סימור שבמדינת מינסוטה בארצות הברית 

  6. 5. הטרנד הבריא הביא איתו מודעות לאיכות הבשר ושאר המרכיבים של מנת ההמבורגר, אבל הוא הביא עמו גם את הגרסה הטבעונית שמיד החלה למככב בתפריטים השונים.

  7. 6. התוספת שתופסת – הצ'יפס הוא החבר הכי טוב שלהמבורגר וכללל כשני שליש מכל ההמבורגרים שיאכלו  ברחבי העולם, ילוו בצ'יפס.

    © AdobeStock
  8. 7. בשנת 2012 הוקמה בישראל קהילת ההמבורגרים שחרתה על דיגלה לטעום כל קציצה בישראל כדי לספר לנו האם זה טעים.

  9. 8. עד שההמבורגר לא הגיע לארצות הברית, הוא בכלל לא הוגש בלחמנייה
  10. 9.  60% מהסנדוויצ'ים שנמכרים ברחבי העולם הם... המבורגרים
  11. 10. המבורגרים נפוצו בארה"ב ב-1904, אחרי שהוצגו כחטיף ביריד האוכל בסנט לואיס
  12.  



תגיות
תגובות