יום הטוסט הבינלאומי: כל מה שלא ידעתם על הכריך המפורסם. AdobeStock

יום הטוסט הבינלאומי: כל מה שלא ידעתם על הכריך המפורסם

לכבוד יום הטוסט הבינלאומי, החלטנו להביא לכם עובדות מפתיעות על הכריך הקלוי עם הגבינה הצהובה המותכת שכולם אוהבים

היום (ג') הוא יום הטוסט הבינלאומי. כן, כן, יש יום שלם שמוקדם בעולם כולו לכריך שמורכב בפרוסות לחם קלויות ובניהם גבינה צהובה מותכת ושלל תוספות שוות וטעימות. אין כמעט אחד שלא אוהב או מתחבר לאחת מהגרסאות של הכריך. לכן, לכבוד היום החיגיגי הזה, הבאנו לכם כמה עובדות מפתיעות של ידעתם על טוסט, גבינה צהובה ומה שבניהם....

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

1. הדבר היחיד שנחשב לגרוע בכל האמור לטוסטים, הם יחסי הציבור שלו, מכיוון והאסוציאציה הראשונה שעולה בראשנו כשאומרים "טוסט" היא בייגל מקמח לבן וגבינה צהובה עתירת שומן. בפועל מדובר בשילוב מצוין של כל אבות המזון: פחמימות, חלבונים, מעט שומנים וויטמינים ומינרלים חשובים.

2. טוסט המורכב משתי פרוסות לחם, פרוסת גבינה צהובה 9% שומן, שלוש פרוסות עגבנייה ושלושה זיתים, יכיל פחות מ- 200 קלוריות ויכיל כרבע מההמלצות היומיות לצריכת חלבון וסידן.

3. גבינה צהובה היא מקור מצוין לחלבון ולסידן (כפי שמונה מחלב ופי חמש מגבינה לבנה). פרוסה אחת ביום יכולה להעלות את הסטטוס התזונתי הכולל של האוכל באותו היום.

4. רגישים ללקטוז? גבינה צהובה אינה מכילה כמעט כלל לקטוז ולכן גם הרגישים ללקטוז יכולים ליהנות ממנה.

5. מחשבה מוטעית רווחת היא שגבינה צהובה מכילה כמות גבוהה של כולסטרול. למעשה, כמות הכולסטרול בגבינה צהובה, דומה לכמות הכולסטרול שיש בעוף ובדגים. למשל, ב100 גרם גבינה צהובה יש כ-27 מ"ג כולסטרול, לעומת 100 גרם עוף או דגים, בהם יש 70 מ"ג כולסטרול.

6. להכנת פרוסת גבינה אחת דרושות כמעט שתי כוסות חלב!

 

את העובדות כתבה רותי אבירי דיאטנית קלינית, יועצת תזונה למאפיית אנג'ל

 

תגובות