נחשו למי יש יום הולדת? לממתק האהוב!. ADOBESTOCK

נחשו למי יש יום הולדת? לממתק האהוב!

לרגל יום הגומי שחל אתמול (ש'), אספנו לכם כמה עובדות על ההיסטוריה של הממתק האהוב • וגם: איך תהנו מהם במיוחד בקיץ? מתכון מיוחד מבית יוגטה

בעולם הממתקים, יש ממתק אחד שכבש את ליבם של ילדים ומבוגרים ברחבי העולם והפך לקלאסיקה של ממש. הממתק הפך לאהוב כל כך, הוא אפילו קיבל יום בינלאומי משלו – 15 ביולי, יום ההולדת לנחשי הגומי.

ממתקי גומי הגיעו אלינו מהעולם העתיק, המצרים והפרסים הכינו קינוחים מתוקים עשויים ממיצי פירות ודבש, אבל רק עם הופעת הג'לטין והתפתחותו של דוב הגומי בשנות העשרים של המאה הקודמת, נחשי הגומי התחילו להתפתח.  

 עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

© ADOBESTOCK

 

בשנים הראשונות, נחשי הגומי יוצרו בעבודת יד, דבר שלקח זמן ומאמץ רב. בשנת 1981, חברת הממתקים הגרמנית טרולי הציגה את נחשי הגומי לשוק ההמוני והם תפסו תאוצה ופופולריות עד שהפכו למוצר שאפשר למצוא כמעט בכל חנות ממתקים בעולם.

הפופולריות של נחשי הגומי התבטאה גם בכניסתם לעולם התרבות. הם הופיעו בסרטים, בתוכניות טלוויזיה ובקליפים שונים. בנוסף, נחשי הגומי הפכו לממתק חובה במסיבות יום הולדת, במיוחד לילדים. בין אם הם מקשטים עוגות, שוחים בקערות פונץ' או משולבים בשקיות ההפתעה, הם מוסיפים התרגשות מתוקה לכל חגיגה.

היום, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב מאוד של נחשי גומי. מטעמים שונים, גדלים, מצופים בסוכר או חלקים, חמוצים או מתוקים, כל אחד מוצא את נחש הגומי שמתאים לו. בשנים האחרונות התחילו לייצר גם נחשי גומי טבעוניים, מה שהרחיב את הקהל שיכול להנות מהם אפילו יותר.

© ADOBESTOCK

יוגטה, מותג הממתקים האהוב בישראל, מציע שני סוגים של נחשי גומי. נחשי גומי ומסוכרים ונחשי גומי חלקים, בטעמי פירות מתוקים ומגוונים. נחשי הגומי מגיעים בשלושה משקלים: קופסאות של 180 גר', שקיות של 200 גר' ושקיות של 800 גר', בכשרות של בד"ץ חוג חתם סופר בני ברק.

לסיכום, לא יכולנו להשאיר אתכם לחגוג את יום ההולדת לנחשי הגומי ללא מתכון ליום קיץ חם. כך תכינו ארטיק נחשי גומי של יוגטה בבית, במינימום מאמץ:

מצרכים:

  • תבניות ארטיק
  • מיץ לפי העדפה
  • נחשי הגומי של יוגטה – מסוכרים או חלקים לפי העדפה

הכנה:

  1. סדרו את נחשי הגומי של יוגטה בתבניות הארטיק
  2. שפכו את המיץ, לפי העדפתכם
  3. הכניסו להקפאה במשך כ-4 עד 6 שעות

לארטיק חמוץ יותר, בחרו במיץ חמצמץ כמו לימונדה או אשכולית עם נחשי הגומי המסוכרים.

לארטיק מתוק במיוחד, בחרו במיץ מתוק כמו תות בננה או מנגו, עם נחשי הגומי החלקים.

ובתאבון!

© ADOBESTOCK
תגובות