רול און: מה חשבנו על המנות החדשות בג'פניקה?. צילום: גליה אבירם

רול און: מה חשבנו על המנות החדשות בג'פניקה?

סושי עם חסה וסלט דג בטמפורה - ג'פניקה מרעננים את התפריט ומוסיפים שלל מנות חדשות, החל ממנות פתיחה וגריל ועד סושי. האם הן עברו את מבחן הטעם?

ישראלים אוהבים אוכל אסייאתי - החל ממנות נודלס ועוף ועד סושי, הקהל הישראלי מחבק ומאמץ בהאהבה את המטבחים שהגיעו מהמזרח הרחוק. אחת מהרשתות המצליחות והמזוהות ביותר עם המטבח הזה היא רשת "ג'פניקה" שמציעה מגוון רחב של מנות שכולל סושי, גדים, מוקפצים, מנות ווק, מרקים ועוד. כעת, אל כל המנות המוכרות מצטרפות מנות פתיחה ועיקריות חדשות ואנחנו הלכנו לטעום אותן.

עוד בערוץ האוכל של פרוגי:

כמובן שהתחלנו עם מנות הפתיחה. תחילה הוגש לשולחן קריספי פיש - אצבעות דג בטמפורה עם רוטב איולי הויסין (32 שקלים). מדובר בדג מטוגן עם רוטב מעט פיקנטי אך מיוחד. המנה עצמה הייתה קלילה וטעימה (במיוחד אם מוסיפים קצת לימון לדג ואז כל הטעמים משתדרגים). המנה הבאה שהוגשה לשולחן כמנת פתיחה הייתה מאוד דומה לקריספי פיש. בעצם, היא הייתה סלט דג קריספי, אותם דגים מטוגנים בטמפורה עם סלט של עגבניות שרי, קולרבי, נענע, שום, בצל ירוק, כוסברה, בזיליקום, צ'ילי אדום ובוטנים ברוטב תמרינד (29 שקלים) ופה קרה משהו מעניין. מלבד שילוב הירקות והרוטב המיוחד שיצרו רובד של טעמים מיוחדים בפה, הדג המטוגן ספח את הרוטב החמצמץ של הסלט וקיבל טוויסט מעניין ומיוחד. כל אלו העניקו למנה את תואר מנת הפתיחה הטובה והמרעננת ביותר (מי היה מאמין שאננו נתלהב ככה מסלט?)

© צילום פרטי

עוד מנת פתיחה שטעמנו הייתה כנפיים פריכות בתמרינדי ובקישוט שומשום (19-29 שקלים). פה דווקא נרשמה אכזבה קלה. אומנם מדובר במנה פיקנטית חביבה וטעימה, אך לא מדובר במנה שלא יכולנו למצוא בכל מסעדה אחרת ואנחנו באנו עם ציפיות גבוהות למנות חדשות ומיוחודות. אז, המנה הזו טעימה אך לא מיוחדת ותתאים יותר למי שמחפש את הטעמים המוכרים והבנאליים. 

גם בגזרת מנות הסושי, החליטו לחדש בג'פניקה עם ארבעה רולים חדשים (42-48 שקלים). לפני שנתייחס בכלל לטעמים, נציין שכל הרולים שהוגשו לנו, למעט זה הכולל גבינת שמנת, היו שמנים ועבים מאוד, מה שמראה אולי על נדיבות ושפע במנה, אך מצד שני מעט סירבל את האכילה. טעמנו תחילה את המנטה רול (סלמון נא, אבוקדו, כוסברה, נענע וחסה אייסברג בציפוי סלמון נא ושבבי בטטה), שהיה טעים ומיוחד, אבל פחות התחברנו לחסה בתוך סושי. הפיני רול (ספייסי טונה, גבינת שמנת, ביצי טוביקו, מלפפון ובצל ירוק בציפוי סלמון מעושן וקרנצ'י סלק) הרגיש לנו מעט מוכר, הרי לא פעם נתקלנו בסושי הכולל גבינת שמנת ואילו שילוב של סלמון מעושן וגבינה זה שילוב מוכר שכל בית קפה מגיש. היה כיף ונעים לאכול את הרול הזה שנעשה בגודל המדויק והנכון ביותר לאכילה ולמרות ששילוב הטעמים לא היה מפתיע, הוא כן היה טעים ומה שהוסיף לרול הזה נפח מעניין ומיוחד היה הקריספי סלק שהונח מעל כל הרול והקפיץ את המנה.

© צילום פרטי

שני הרולים הבאים שטענו, קריספי רול וסלמון ליים רול, היו החביבים עלינו ביותר ואין ספק שנחזור לג'פניקה במיוחד עבורם. הקריספי רול (ספייסי סלמון/סלמון טמפורה (לבחירה), אבוקדו ובטטה בציפוי סלמון גריל, שבבי בטטה, פנקו ובצל ירוק)היה טעים ומיוחד במינו ויצר ממש חגיגה בפה. אבל, הרול הכי טוב מבין הארבעה, הרול שכבש את ליבנו (או יותר נכון את קיבתנו) שהיה הטעים ביותר, המרענן והמיוחד ביותר, הוא ללא ספק הסלמון ליים רול (סלמון נא, אבוקדו, שיטאקי ופלחי לימון בציפוי סלמון מעושן, אבוקדו ופלחי לימון) שאולי התיאור שלו נשמע פשוט, אבל שילוב הטעמים והרעננות שהוא מביא עמו הקפיצה את כל הארוחה. 

את הארוחה סיימנו עם מנת עוף בקשיו (56 שקלים), אחת משתי המנות החדשות בקטגוריית "אורז וגריל". מדובר במנה יחסית קלאסית של רצועות עוף בטמפורה מוקפצות ברוטב צ'ילי תמרינדי, שמאוד הזכיר לנו את התיבול והרוטב שהיה על הכנפיים במנות הפתיחה, ביחד עם שלל ירקות מוקפצים - פלפל מתוק מעושן, גזר, פלפלים, בצל סגול, בצל ירוק וקשיו. כל זה הוגש עם אורז מאודה. המנה הייתה טובה, גדולה ובהחלט משביעה. העוף היה טעים ובמיוחד בשל העובדה שמדובר בעוף בטמפורה. הירקות היו מעט בנאלים ומוכרים כמעט מכל מנת ווק אסייאתית. אילולא העוף המיוחד, היינו אומרים שמדובר במנה ילדותית ורגילה, אך העוף והטמפורה הצילו את המנה שהפכה למיוחדת ומספקת.   

© צילום פרטי

 

 

תגובות