בקלות וברוגע: כל הטיפים לעבור את כיתה י"א. צילום: Fotolia

בקלות וברוגע: כל הטיפים לעבור את כיתה י"א

כיתה יא היא השנה הקשה ביותר בתיכון בשביל רבים מאיתנו, ולכן עם תחילת שנת הלימודים החדשה, ריכזנו מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את השנה באופן הכי רגוע והכי קל שניתן

כן, אנחנו יודעים, השנה בקושי התחילה וכבר מחר ערב חג ראש השנה וכולנו נצא לחופשה בת שלושה ימים ועדיין - יש כאלו שיגדירו את שנת הלימודים בכיתה י"א כהכי קשה ומאתגרת. אז רגע לפני שמתחילים החגים, קבלו את כל הטיפים שיעזרו לכם לעבור את השנה בקלות ובמהירות. תקראו, תשננו ותנצלו את החגים כדי ליישם, להתכונן ולהכין את עצמכם... בהצלחה!

עוד בערוץ הלימודים של פרוגי:

למצוא תחביב 

הטיפ הזה של למצוא תחביב חוזר די הרבה אצלנו באתר, ויש לכך סיבה. כיתה י"א מהווה תקופה קשה ואינטנסיבית בה מתמודדים עם הרבה מבחני בגרות באותו הזמן. בכדי לעבור את התקופה הזאת ברוגע, מומלץ למצוא תחביב שבו יהיה ניתן לעסוק במהלך השנה. התחביב צריך להיות נגיש, לקחת כמה שפחות זמן ולהיות מהנה ומספק. ניתן לשחק שחמט או דמקה פעם ביום, לקרוא ספר, לסרוג מקרמה, לצבוע מנדולינות, או לעשות כל דבר אחר שמעניין אתכם ויכול להרגיע אתכם מהעומס של היומיום.

© adobestock

להתרכז במטרות 

בכדי לעבור את כיתה י"א ברוגע ובקלות, מומלץ שתהיו מרוכזים בתקופת הבגרויות ובלמידת החומר. למקד את המאמצים שלכם במקצועות ליבה כמו לשון ומתמטיקה, ובמקצועות שבהם אתם מרגישים שיש צורך בשיפור משמעותי. לדוגמא - אם הציון שלכם בתנ"ך היה נמוך בכיתה י', מומלץ להשקיע זמן נוסף בתנ"ך, לשאול יותר שאלות ואף למצוא תוכניות או עבודות שנותנות בונוסים לציון.

ליצור לוח זמנים

בכדי להתמודד עם הבגרויות, המבחנים ושיעורי הבית שיינתנו במהלך השנה, מומלץ לעבוד על פי לוח זמנים מאורגן אבל גמיש, שבו ישנן כמות מסוימת של שעות שבהן עובדים על כל נושא. מומלץ לקחת הפסקות כל שעתיים לכל היותר, של כחמש עד עשר דקות, ולהשאיר זמן לתחביבים ולסופי שבוע חופשיים ומהנים. תשתדלו ללמוד ולהשקיע בחומר הנלמד במהלך כל השנה ולא רק בימים הבודדדים לפני הבגרות כדי לא ליצור על עצמכם עומס רב מדי.

© adobestock

להשקיע גם במבחנים רגילים

על אף שכיתה יא' ממוקדת בהכנה לבגרויות, המבחנים שיינתנו לכם חשובים באותה המידה. לא רק שהם מהווים חלק מהציון הסופי, הם גם מהווים חזרה על החומר שיופיע בבגרויות. צריך להתכונן למבחנים באופן קבוע, והדבר מהווה חלק חשוב מלוח הזמנים שעליו דיברנו בסעיף הקודם. התכוננות למבחנים, בייחוד במקצועות ליבה, אף עדיפה על התכוננות לבגרויות, בייחוד במחצית הראשונה של השנה.

להכיר בעובדות

לפני שאתם מתחילים את כיתה יא', צריך להכיר בכמה עובדות אחרונות. ראשית, השנה תהיה קשה ומתישה, אבל י"ב נוטה להיות שנה פחות אינטנסיבית. אחרי שתסיימו את כיתה י"א, ניתן לחשוב שהקשה ביותר מאחוריכם, ורוב הסיכויים שזה נכון, אז תשקיעו כמה שצריך. בנוסף, צריך להכיר בכך שיהיו כישלונות, ציונים נמוכים מהצפוי ובסופו של דבר, הם לא משנים. סך הציונים חשוב יותר מכל ציון אחד, ואף כשלון יחיד לא יכול לפגוע בכם באופן משמעותי. וגם אז, פעמים רבות ישנם מועדי ב' שבהם ניתן יהיה לשפר את הציון. תזכרו לקחת הכל בפרופורציות הנכונות ולשתף את הקרובים אליכם בתחושות שלכם - לטוב ולרע.

 

תגובות