"ככה האמת מרגישה": גוון סטפני חוזרת באלבום שלישי. צילום מסך מיוטיוב

"ככה האמת מרגישה": גוון סטפני חוזרת באלבום שלישי

הזמרת גוון סטפני חוזרת באלבום חדש ואמנם שלישי במספר אך ראשון מזה עשור - "This Is What The Truth Feels Like". אז מה חשבנו עליו? ביקורת אלבום

זמרת הפופ וסולנית להקת נו דאוט, גוון סטפני, שאחראית ללהיט האייקוני "Hollaback Girl", חוזרת לעולם המוזיקה עם אלבום סולו שלישי במספר וראשון מזה עשור ועושה רושם כאילו היא מעולם לא עזבה. האלבום ברובו עוסק בשנה הקשה שעברה על גוון, שבמהלכה, גילתה הזמרת שבן זוגה מזה 13 שנה ואב לילדיה ניהל רומן בן שלוש שנים עם המטפלת של ילדיה והסתיים בגירושין של השניים. הזמרת, ששימשה כמנטורית בעונה הקודמת של תוכנית הריאלטי The Voice ואף הכירה דרכה את בן זוגה הנוכחי, זמר הקנטרי בלייק שלטון, בחרה לגנוז את כל השירים אותם הקליטה טרם הגירושין והחלה לעבוד על האלבום החדש שזכה לשם "This Is What The Truth Feels Like", שורה הלקוחה מהשיר הרביעי באלבום "Truth". באלבום החדש, גוון לא מפחדת להיחשף ומדברת בפתיחות על כל מה שעבר עליה בתקופה האחרונה בכנות מעוררת השראה.
 
עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בקיץ 2014 הוציאה גוון את הסינגל ״Baby Don't Lie״, עליו עבדה עם המפיק בני בלנקו שבעבר עבד בין היתר עם בריטני ספירס וריהאנה. הסינגל כשל ולא הצליח להחזיר את הבאז סביב הזמרת ממנו היא נהנתה בתקופת תהילתה בין השנים 2004/2007. גם הסינגל השני "Spark The Fire" עליו אחראי המפיק פארל וויליאמס נכשל ושניהם מצאו את עצמם מחוץ לאלבום שהיה אמור לצאת במקור בדצמבר 2014. לאחר הכישלון אותו חוותה הזמרת באותה השנה וביחד עם הגירושין מבעלה שהגיעו לאחר מכן, החליטה הזמרת להתחיל לעבוד על אלבום חדש לגמרי ולשם כך גייסה את צמד הכותבים ג'סטין טרנטר וג'וליה מייקלס שבין עבודותיהם ניתן למנות את הלהיטים "Sorry" של ג'סטין ביבר ו-"Good For You" של סלינה גומז ואחראים לכתיבתם של רוב השירים באלבום אותם כתבו יחד עם סטפני.

 

האלבום נפתח בשיר "Misery" ובו שרה גוון לאהבה החדשה בחייה שתוציא אותה מהאומללות והסבל שהיא חווה, השיר מתאפיין בסאונד מעט גנרי וצפוי, אבל עם זאת מדובר בשיר נחמד למדי. השיר הבא הינו "You're My Favorite" שאם היינו צריכים לנחש על מי הוא מדבר, היינו מהמרים שמדובר כמובן בבן זוגה של הזמרת, בלייק שלטון. בשיר מדגישה הזמרת שמבין כל הדברים אותם היא חוותה וניסתה במהלך חייה הוא המועדף עליה ביותר. לא מדובר בשיר עם פוטנציאל להפוך ללהיט אך גם הוא לא רע בכלל.

לאחר מכן מגיע השיר "Where Would I Be" שלא תורם יותר מידי לאווירה באלבום ובאופן כללי די סתמי. השיר הבא, "Make Me Like You", הוא גם הסינגל השני הרשמי מתוך האלבום, הקליפ של השיר צולם בשידור חי במהלך טקס הגראמי האחרון וזכה להתייחסות ועניין רב בתקשורת שמיהרו לסקר את הקליפ ואת הדרך המקורית בה צולם. השיר עצמו מתהדר בסאונד שאפיין את מוזיקת הפופ בשנות ה-80 ולעיתים נשמע כמו שיר של אייקון פופ אחרת - קיילי מינוג. "Truth" שמגיע לאחר מכן הוא השיר ממנו נלקח שמו של האלבום "This is What The Truth Feels Like", שורה החוזרת על עצמה בפזמון ובו גוון מודה לאהבה החדשה בחייה שהצילה אותה בזמנים קשים. לחלוטין אחד הרגעים החזקים באלבום. החצי הראשון בגירסתו הסטנדרטית של האלבום נסגר בסינגל הראשון מתוכו - "Used To Love You" בלדה מרגשת וכנה להחריד בה שרה הזמרת ישירות לבעלה לשעבר. השיר יתפוס אותכם כבר מהשמיעה הראשונה, ברור לכל מדוע נבחר לשמש כסינגל המוביל.

 

"Send Me a Picture" ו-"Red Flag" שפותחים את חציו השני של האלבום הסטנדרטי נמנים בין השירים הפחות טובים ומעניינים באלבום, אך לעומת זאת, "Asking 4 It" שמגיע לאחר מכן בו מארחת הזמרת את הראפר Fetty Wap, הוא בהחלט קפיצת מדרגה משמעותית, מדובר בשיר המתאפיין בסאונד אורבני מעולה, בהחלט אחד השירים הבולטים באלבום. אחריו מגיע השיר "Naughty" שנשמע קצת כמו איימי ווהינאוס וכולל מלודיות מצוינות בבתים ופזמון קליט וממכר במיוחד. הרצועה הבאה באלבום היא השיר "Me Without You", בלדה מעולה בה חושפת גוון שהרבה יותר טוב לה בלי בעלה הבוגדני. "אתה כל כך טוב ואתה אפילו לא יודע את זה" שרה גוון ב-"Rare" - השיר אשר סוגר את הגירסה הסטנדרטית של האלבום ובו מעללת הזמרת את האהבה החדשה בחייה ובהחלט תופס את אחת המשבצות החזקות באלבום. מבין השירים הנמצאים בגירסת הדלוקס של האלבום בלטו השירים "Splash" ו-"Obsessed", שני שירים מצוינים שבקלות היו לחליף כמה מהשירים החלשים שנכנסו לגירסה הרגילה באלבום.

עטיפת האלבום
עטיפת האלבום © באדיבות: יחסי ציבור

באלבום החדש, גוון סטפני עומדת ערומה, חשופה כמעט לחלוטין, היא לא מתביישת לדבר על מה שכואב לה או על הדברים שעושים לה טוב. "This Is What The Truth Feels Like" שכבש השבוע את פסגת מכירות האלבומים באמריקה הוא אמנם לא אלבום מבריק במיוחד, אין בו שום דבר שלא שמענו כבר בעבר, אבל הוא כנה וככה האמת מרגישה וזה מה שהופך את האלבום הזה לאלבום מצוין שקל להתחבר אליו, כי בסופו של דבר זה מה שאנחנו מחפשים במוזיקה שלנו. 

ציון בסולם פרוגי: ★★★★

 
תגובות