מתנגדת נחרצות לגזענות: ביונסה בראיון פוליטי מיוחד. צילום: gettyimages

מתנגדת נחרצות לגזענות: ביונסה בראיון פוליטי מיוחד

בראיון שפורסם לפני מספר ימים, ביונסה מדברת על הסינגל האחרון וההופעה בסופרבול שעוררה סערה פוליטית. וגם – מה קורה עם האלבום הקרב ובא? כל הפרטים

כל מי שצפה בהופעת המחצית בסופרבול האחרון הגיע לפחות לשתי מסקנות מרכזיות על השיר החדש של ביונסה (Formation): הראשונה היא שהוא מדהים, והשנייה היא שהוא אולי השיר הכי פוליטי שביונסה הוציאה אי פעם. צופה ממוצע יכול היה לפרש את ההופעה והכוריאוגרפיה בסופרבול כקריאת תיגר עוצמתית כנגד ההתנהלות המשטרתית כלפי האוכלוסייה השחורה בארצות הברית. כך גם הקליפ, שכולו מפגין עוצמה מרשימה של ביונסה כאישה חזקה ומצליחה, אך יחד עם זאת - מסרים פוליטיים כנגד המשטרה. יש שראו זאת כמרד אמיתי, כבגידה במוסדות המדינה וכשדבר מסוג זה מגיע מאישה כה חשובה בארצות הברית ובעולם כולו, יחד עם קרבה בלתי רגילה שלה אל הנשיא המכהן ברק אובמה, מדובר בסערה של ממש. שוטרים במדינות רבות ברחבי ארצות הברית החלו במחאה וחרם כנגדה, בטענה שהיא מעודדות אלימות כלפי שוטרים במצב שהוא רגיש מאוד כיום באזורים מסוימים.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

כעת, בראיון למגזין אמריקאי, היא מרגיעה את הרוחות: ״אני אמנית, ואני חושבת שהאמנות הכי עוצמתית לרוב מובנת לא נכון. אז כל מי שחשב שהמסר שלי הוא אנטי-משטרתי, הוא ממש טועה. יש לי כל כך הרבה כבוד והערצה לשוטרים ולמשפחותיהם על כך שהם מקריבים מעצמם ושומרים עלינו כל הזמן. אבל יחד עם זאת אני מתנגדת למשטרה אלימה וברוטאלית שמפלה בין גזעים. אלו שני דברים שונים ונפרדים״.

היא מוסיפה מסר נוסף כנגד הגזענות והיחס המתנשא כלפי התרבות השחורה: ״אם כשאני חוגגת את המנהגים והתרבות שלי כחלק מחודש ההיסטוריה השחורה, זה גורם למישהו אי–נוחות, אז יש לו בעיה. זה משהו בעייתי אצל האנשים הללו שהיה קיים עוד הרבה לפניי. אני לחלוטין גאה להיות חלק מהאוכלוסייה הזאת ומה שהיא יצרה פה, ואני שמחה שהשיח הזה דוחף דברים לכיוונים חיוביים״.

 

ביונסה מתכוננת כעת לקראת צאת אלבומה השישי, שהוא אחד האלבומים שהכי מצפים לו השנה ברחבי העולם כולו. תאריך מסוים עוד לא פורסם, ויש שמועות שמספרות כי יהיה גם פה את ״אפקט ביונסה״ בפעם השנייה ושהאלבום ישוחרר בהפתעה, כרעם ביום בהיר. אחת מכותבות השירים של האלבום רומזת שהאלבום יהיה דומה בעוצמתו ובמסריו ל- “Formation” ואם כך, יש לנו בהחלט למה לצפות.

 

 

תגיות
תגובות