די להידחף: מתי נקבל להיט מביונסה? . gettyimages

די להידחף: מתי נקבל להיט מביונסה?

ביונסה מסרבת לרדת מהכותרות, שבועיים לאחר שיצא שיתוף הפעולה שלה עם אד שירן, הרשת סוערת בטענה שהיא נדחפת ללהיטים של זמרים אחרים. ביקשנו מכתבי המוזיקה שלנו להביע את דעתם בנושא

השנה היא 2017 ועדיין לא קיבלנו חומרים חדשים ומקוריים מקווין בי. למרות שהיא דאגה להישאר בראדר שלנו בשנה האחרונה, אך עדיין - לא כמו שרצינו או לפחות קיוונו. במהלך השנה השתתפה ביונסה בכמה להיטים גדולים כמו "Mi Gente" ולאחרונה בלהיט הענק עם אד שירן "Perfect". והרשת גועשת על המלכה בטענה שהיא "נדחפת" ללהיטי ענק במקום להביא מוזיקה מקורית משלה. כתבי המוזיקה שלנו בטור דעה מיוחד על הנושא. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי: 

"מנצלת את ההצלחה של השיר ואת המעמד שלה" - עידו בר

בשנה האחרונה ביונסה לקחה הפסקה מעולם המוזיקה בכדי לטפח את הבטן ההריונית שלה ולהפוך בפעם השנייה לאמא. בכל זאת, היא הספיקה לשתף פעולה בלא מעט להיטים. תחילה עם הלהיט הדרום אמריקאי Mi Gente של ג'יי באלווין ו-ווילי וויליאמס. לאחר מכן היא המשיכה כאורחת כבוד באלבום התשיעי של אמינם, בו היא מבצעת איתו את שיר הקאמבק שלו "Walk On Water". קחו דוגמא נוספת - השיר ״Perfect” של אד שירן. כמה שבועות לאחר שיחרורו, גרסא חדשה עם ביונסה. אז נכון, במקרה עם אמינם היא שיתפה פעולה והשיר הוא שלה (או חצי שלה), אבל מה עם המקרים בהם היא מחכה ששירים יהפכו ללהיט ורק אז היא תורמת את קולה לפזמון ובית? 

 

לשאלתנו, למה ביונסה צריכה "לרכוב" על הצלחה של אמנים אחרים בזמן ההפסקה שלה וזאת בכדי לא להעלם? היא יודעת שהיא אייקון מוזיקה עם זאת היא יודעת שאם היא לא תראה נוכחות היא תאבד מהכח שלה, ובכן למה היא עושה זאת על גבם של אמנים אחרים, יש לה מספיק אפשרויות להישאר בכותרות. אך ביונסה כמו ביונסה תעשה זאת באמצעות המוזיקה. לפי דעתי, ביונסה מספיק יצירתית כדי לחשוב על דרך אחרת לתקוע את הדגל שלה ולהגיד ״הייתי פה״. 

מספיק יצירתית כדי לחשוב על דרך אחרת להראות נוכחות
מספיק יצירתית כדי לחשוב על דרך אחרת להראות נוכחות © GETTYIMAGES

היא לא מקבלת פרסים על השיתופי פעולה שאליהם היא "נדחפה", הפרס היחידי הוא התמורה האישית שהיא מקבלת מכך - שמה עולה לכותרות והיא נשארת חלק מהשיח הציבורי המוזיקלי. אך מביונסה ציפינו ליותר, מזמרת כה מוערכת ומחוזרת, הפכה קווין בי בשנה האחרונה למרת נדחפת, שרק מחפשת תשומת לב ורוכבת על גבם של אמנים אחרים. התאכזבנו. היא מנצלת הצלחה של אמנים ושירים אחרים ואת המעמד שלה. לא לעניין ביונסה, לא לעניין.

"יודעת לזהות להיט ולהצטרף אליו" - אוראל אדמקה 

אין ספק, כשמדובר בביונסה העולם אוהב לגעוש ולדון עד אין קץ בכל דבר שקשור אליה. אז נכון, מכוכבת בסדר גודל של בניונסה, שנמצאת קרוב לשלושה עשורים בתעשיית המוזיקה ושולטת בה ביד רמה, היינו מצפים לאיזה סינגל חדש, קליפ, כל דבר. אך עם השנים למדנו להכיר את הפרסונה ולהבין שהיא משנה את חוקי המשחק כשזה מגיע למוזיקה חדשה, כמו שהיא בוכיחה לנו במהלך שנים. בתקופה האחרונה נוצר רעש ברשת על ההדחפות של קווין בי ללהיטים הגדולים. זה התחיל משמות קטנים כמו ג'יי באלווין עבר לאמינם וכעת עם אד שירן. ניתן להבין את הטענות נגד, גם אני הייתי מעדיפה לשמוע חומרים חדשים על פני כמה שורות בשיר בודד. 

 

אך ביונסה כאן כדי להשאיר חותם בדרכה המקורית. היא לא נוהגת לשחרר סינגלים, ולרוב היא עובדת על אלבומים חדשים בשקט מופתי. כדי להוכיח לעולם שהיא עדיין כאן היא הכינה עוד כמה דברים על הפרק. כמו הלהיט עם אד שירן. כשנשאל השמר הג'ינג'י על השיתוף החדש והמסקרן, הוא סיפר כי משנה שעברה השניים עבדו על הדואט. מה שמראה כי ביונסה לא "נדחפת" ללהיטים, אלא יודעת לזהות אותם לפני ולהצטרף אליהם  

משנה את חוקי המשחק כשזה מגיע למוזיקה חדשה
משנה את חוקי המשחק כשזה מגיע למוזיקה חדשה © GettyImages

ושוב, כשזה מגיע לכוכבים בקנה מידה כזה תמיד יהיה מה להגיד ואיך, אבל בנינו הציפייה לחומרים חדשים שצפויים להשתחרר השנה עושים אותנו לא סבלניים וכל מה שאנחנו מבקשים זה שהיא תחזור אלינו בפול טיים. 

ספרו לנו בתגובות מה דעתכם גם על הנושא. 

 

תגובות