הציפייה נגמרה: כל מה שחשבנו על החדש של אמינם. gettyimages

הציפייה נגמרה: כל מה שחשבנו על החדש של אמינם

הומאז'ים לאמנים מהעבר, זעם פוליטי, שיתופי פעולה מוצלחים ויותר מדי ז'אנרים שאינם היפ-הופ: כל מה שחשבנו על אלבומו התשיעי של הראפר. ביקורת אלבום

לאחר ארבע שנים מאז האלבום האחרון ושמועות שרצות עוד מהקיץ הקודם, הוא סוף-סוף הגיע: Revival, אלבום הסטודיו התשיעי של אמינם. האלבום אשר הופק על-ידי ד"ר דרה וריק רובין שוחרר בשבוע שעבר (ו') לכל שירותי הסטרימינג. בין 19 רצועות באורך כולל של כמעט שמונים דקות, נמצאים הסינגלים אשר כבר הוכרזו - "Walk On Water" עם ביונסה ו-"River" עם אד שירן. 

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

האלבום כלל שיתופי פעולה נוספים של הראפר עם כמה מהשמות החמים של הרגע: קהלאני, פינק, אלישיה קיז, X אמבסדורס וכמובן סקיילר גריי אשר שיתפה פעולה עם הראפר פעמים רבות. כמו כן, לא יכולנו להתעלם מהעובדה כי באלבום יש יציאות רבות נגד הנשיא ה-45 של ארצות הברית - דונלד טראמפ: בשיר "Untouchable" מתאר אמינם את הלבן הגזען אשר משמיץ את השחור. 

 

ובשיר "Like Home" אשר כולו מתמקד בטראמפ, משמיץ אותו הראפר ואף קורא לו נאצי ומשווה אותו להיטלר. בשנות העשרים המוקדמות שלו, אמינם ייצג את אותו מעמד אמריקני "לבן", וזה נחמד לראות אותו משתמש בקולו כדי להרחיק את העם משנאה וחלוקה.  

"משתמש בקולו כדי להרחיק את העם משנאה" © gettyimages

לאורך האלבום גולש אמינם לז'אנרים שונים כמו רית'ם אנד בלוז, אינדי פופ, טראפ ואפילו רוק, כשחלק מהשירים כוללים סאמפלים ואף קטעים שלמים של אמנים מהעבר: "Remind Me" הוא עיבוד מחדש של השיר "I Love Rock & Roll" של הזמרת ג'ואן ג'ט מהאייטייז, הפזמון של השיר האייקוני "Zombie" מהניינטיז מושאל לשיר "In Your Head" ועוד.  

 

בשורה התחתונה, חלק גדול מהשירים נשמעים די דומה ורק הביט משתנה: הוא מתחיל די רגוע, אז הוא מתעצבן, נשמע פזמון ווקאלי, וחוזר במשך 80 דקות. האלבום לא בדיוק עמד בציפיות הגבוהות שלנו כיאה לאמינם, אך כמה מהסינגלים דווקא מאוד מוצלחים ואנחנו מוצאים את עצמנו לוחצים על הכפתור הריפיט לא מעט. 

תגובות