שולטות במוזיקה: הנשים החזקות בפלייליסט מושלם ומעצים. צילום מסך מיוטיוב

שולטות במוזיקה: הנשים החזקות בפלייליסט מושלם ומעצים

מביונסה ועד אריתה פרנקלין - הכנו לכם פלייליסט נשי חזק ומעצים שהכי מסמל girl's power

היום (ג') מתקיימת שביתה על אלימות כלפי נשים. שביתה זו מגיעה לאחר שבתקופה האחרונה אנו שומעים יותר ויותר מקרי אלימות ורצח כלפי נשים. המוזיקה בעולם משמשת כדרך ביטוי מרכזית של נשים בחברה, לאור השביתה החלטנו להכין פלייליסט מיוחד המעצים את הנשים ונותן ביטוי לשירים עם המסרים המדהימים האלה שחייבים לעבור בחברה.

עוד בערוץ המוזיקה בפרוגי:

אריאנה גרנדה - "God Is A Woman"

השיר הראשון בפלייליסט שלנו הוא חדש יחסית ונקרא "God Is A Woman" אותו הוציאה הזמרת האהובה עלינו בתקופה האחרונה - אריאנה גרנדה. השיר מדבר על אמונה, נשיות ועוצמה. הוא שקט אך קצבי, כבר משם השיר ניתן להבין שמדובר בשיר שלגמרי מאמין שאלוהים "הוא" האישה. האישה היא החזקה ולא מגיע לה להיפגע.

 

גלי עטרי - "מה שאת אוהבת"

השיר הבא הוא "מה שאת אוהבת" של גלי עטרי, מדובר בקלאסיקה במוזיקה הישראלית ושיר שעושה לנו טוב על הלב. שיר המדגיש את הבחירה האישית של האישה ואת היכולת שלה להחליט לעשות רק מה שאת אוהבת. בלי שיחליטו בשבילך. השיר מעצים ומחזק את האישה בחברה ביג טיים!

 

ביונסה - "Run The World"

מי שולט על העולם? בנות! ככה הולך הפזמון של השיר ואנו יכולים להגיד שזה נכון! השיר המדובר של קווין בי (ביונסה כמובן) עוסק בהעצמת נשים בכל המובנים. לפי השיר ניתן להבחין לפי ביונסה עצמה, שברגע שהיא משיגה מטרה מוסיימת היא רוצה להגיע גבוהה יותר. וזה מוטו שחייב להיות אצל כולן וגם אצל כולם.

 

סי היימן - "לא עובדת בשביל אף אחד"

כבר משם השיר ניתן לראות כמה הוא מעצים ומחזק את האישה. האישה לא עובדת בשביל אף אחד! היא אחראית על עצמה ולא צריכה את ה"שלטון" הגברי כדי לדעת מה לעשות. הוויב של השיר כיפי ומקפיץ וגם עם הכיפיות שבשיר הוא מעביר את המסר בצורה טובה ואמיתית.

 

מייגן טריינור - "No"

שיר זה מראה את הכוח של נשים וגם להחליט על עצמן. ממש כמו שם השיר "לא" טריינור מדגישה בשיר את היכולת של הנשים להחליט מי ידע את השם שלהן או מה המספר שלהן. כל אישה ואישה אחראית על עצמה ולא מישהו אחר אחראי עלייה.

 

אריתה פרנקלין - "Respect"

זמרת הסול שנפטרה בקיץ האחרון, נחשבת לאחת הזמרות האהובות והמוערכות בהיסטוריה של המוזיקה האמריקנית ונחשבת סמל למאבק וכוח נשי. אחד השירים המזוהים ביותר עמה הוא "Respect", שהוא בכלל קאבר ולא שיר מקורי שלה. במקור שר אותו הזמר אוטיס רדינג ופרנקלין לקחה את השיר לגרסה הנשית וכך גם הפכה לחלק בלתי נפרד מהמאבק לזכויות אזרח. הכי כבוד!

 

עפרה חזה - שיר הפרחה

אחת מהזמרות הגדולות בתרבות הישראלית שרה בגאווה "אני פרחה". את השיר ביצעה חזה לראשונה בסרט "שלאגר". בסרט היא גילמה את דמותה של דינה שיוצאת נגד בן-זוגה שמקניט אותה על רצונה לרקוד ובתגובה היא מתחילה לרקוד ולשיר באת "שיר הפרחה". בתוך זמן קצר הפך השיר, שהיה נחשב אז לפרובוקטיבי, ללהיט. 

 

כריסטינה אגילרה - "Can't Hold Us Down"

עוד לפני שהפכה לשופטת בתכנית כשרונות, אי שם בעשור הקודם, כריסטינה אגילרה הייתה אחת מזמרות הפופ המצליחות והאהובות ביותר. בשנת 2003 היא הוציאה את הסינגל "Can't Hold Us Down" שלפי השמועות נכתב כתבגובה לשיריו של אמינם בהם התייחס לכריסטינה אגירלה. הסינגל הפך בין לילה להמנון פמיניסטי ואם תקשיבו היטב למילות השיר תמצאו מסרים מעצימים כמו "אז לא אמורה להיות לי דעה, אני אמורה להיות בשקט רק בגלל שאני אישה?",  

 

 

 

תגובות