ביקורת אלבום: קמילה שרה על ההתאהבות בשון מנדס. צילום מסך מיוטיוב

ביקורת אלבום: קמילה שרה על ההתאהבות בשון מנדס

הזמרת האמריקאית עם השורשים הלטינים קמילה קביו, רק בת 22 וכבר הספיקה הרבה בקריירה שלה. בסוף השבוע האחרון היא שיחררה את אלבום הסולו השני שלה Romance" ". האם הוא מוצלח כמו הראשון? ביקורת

אין אחד לא מכיר את קמילה קביו אשר התחילה את הקריירה שלה בגיל 15 בתכנית אקס פקטור עם להקת פיפת' הארמוני שהוקמה במהלך התכנית. בסוף שנת 2016 קביו הודיעה כי היא עוזבת את הלהקה והחלה  להתמקד בקריירת סולו. אחרי שנה היא הוציאה את אלבומה הראשון Camila שזכה להצלחה גדולה עם להיט הענק "Havana".

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

את האלבום השני שלה פותח השיר "Shameless" השיר מתאר מישהי שרוצה לאהוב מישהו בלי בושה וכבר לא מתביישת להודות שיש לה רגשות כלפיו. לשיר יש מנגינה אפלה ומיסתורית שגורמת לנו להרגיש את הסבל שהיא חווה כאשר היא רוצה לדעת האם גם הוא מרגיש כמוה. לאחר שיר קודר מגיע שיר עם מגינה יותר קלילה. "Living proof" מדבר על פעולה אינטימית בינה לבין בן זוגה. אבל מה שמפתיע בשיר הזה הן לא המילים אלא המנגינה והקול של קביו. בבתים המנגינה היא קלילה ומיוחדת אבל בפזמון הזמרת מראה לכולם את הכישרון בשירה ומגיעה לגבהים מטורפים וזה נשמע מדהים. השיר הבא "Should've said it" מתאר סיטואציה בה למישהי יש רגשות כלפי מישהו אבל הוא לא רצה אותה אז ורק אחרי שהיא כבר עברה הלאה הוא סוף סוף החליט שהוא רוצה לפתח מערכת יחסים איתה והיא אומרת ש"אם היית רוצה אותי כל כך היית צריך להגיד זאת לפני". לשיר יש מנגינה קלילה ומגניבה וקולות רקע של קמילה מאוד תורמים למנגינה.

 

אחרי שלושה שירים עם מנגינות רגועות יחסית מגיע השיר "My Oh My" בשיתוף פעולה עם הראפר האמריקאי דה בייביז שהוא שיר קצבי וקופצני. בשיר מתוארת מערכת יחסים שהיא מבוססת רק על יחסים אינטימיים ולא על רגשות. המנגינה וקולות הרקע מזכירות אווירה מרושעת וזה מבטא שהיא יודעת שהמערכת יחסים הזאת לא טובה ורעה אבל "הלילה היא לא רוצה להיות אותה ילדה טובה". לפי דעתנו שיר זה הוא המקביל של "Havana" מאלבם הבכורה של הזמרת. מיד לאחר מכן מגיע שיתוף פעולה נוסף - "Senorita" עם בן זוגה שון מנדס. השיר עם המנגינה הלטינית שלו כבש כל מצעד השנה והפך ללהיט הלוהט של הקיץ ואף מועמד לפרס בטקס הגראמי. ממשיכים עם השירים המקפיצים עם "Liar". השיר הקליט עם נגיעות לטיניות בתוכו מתאר מישהי שמכחישה את הרגשות שלה כלפי מישהו ולא רוצה להודות שיש לה רגשות כלפיו.

 

אחרי השיר הקצבי והשמח מגיע שיר יותר דרמטי וקצת אפל "Bad kind of Butterflies"  מתאר מישהי שהיא במערכת יחסים אבל בכל זאת היא חושבת על מישהו אחר ומפתחת עליו רגשות. היא שרה  "יש לי פרפרים מסוג רע בבטן כמו כאלה שאת מקבלת כאשר יש לך משהו להסתיר". ישנן שמועות שהשיר מדבר על האקס שלה מתיו האסי שאיתו הייתה בזוגיות במשך שנה ונפרדה ממנו ביוני האחרון חודש לפני שהתחילה את מערכת היחסים עם מנדס. ולפי שיר זה הפרידה ממתיו קרתה בעקבות שהתחילה לפתח רגשות כלפי שון. השיר הבא "Easy" הוא שיר קליט ועם מנגינה נעימה לאוזן הפונה לבן זוגה ובו היא מפרטת איך הוא עזר לה לאהוב את עצמה ואיך בעזרתו היא הרגישה אהובה בפעם הראשונה. מיד אחרי זה מגיע השיר "Feel it twice" שהוא הבלדה הראשונה באלבום. השיר מתאר את רצונה להיפרד מבן זוגה כי היא כבר לא מרגישה אותו דבר אבל קשה לה לעשות זאת כי היא לא רוצה להכאיב לו. המנגינה השקטה ביחד עם הקול העדין של קביו והמילים של השיר גרמה לנו לצמרמורת ובאמת יכולנו לשמוע את הכאב בקולה ועד כמה היה לה קשה להודיע זאת לבן זוגה.

 

השיר הבא "Dream of you" הוא שיר מאוד רומנטי המתאר מישהי שמתאהבת במישהו "וכל מה שהיא עושה זה רק לחלום עליו" ומבקשת ממנו "שבבקשה שיגיד שגם הוא חולם עליה". המנגינה איטית ונעימה והקול של קביו נשמע פה קצת כמו קול של מלאך וממש כיף להאזין לזה. השיר הבא ""Cry for me הוא שיר יותר קצבי המתאר התמודדות עם פרידה והיא לא מבינה איך הוא עובר הלאה כל כך מהר ולא מרגיש שבור כמו שהיא מרגישה והיא רוצה שהוא ירגיש עצוב ו"יבכה בשבילה". המנגינה הקצבית וגם קצת דרמטית מבטאה את הכעס שיש בה כי הוא עבר הלאה מהר מדי לטעמה וגם בקולה של קביו אפשר לשמוע זאת. ומיד אחרי שיר מלא בכעס מגיעות שלושה בלדות החותמות את האלבום. השיר הבא "This love" מתאר מישהי שנמצאת במערכת יחסים רעה והיא מנסה לצאת ממנה אבל היא נופלת למשחקים של בן זוגה שוב ושוב. השיר בא לייצג את כל הנשים שחוות אלימות מכל סוג  מבני זוגם וקשה להן לצאת ממנה. בעקבות המנגינה השקטה והמילים המאוד מרגשות אנחנו יכולים להרגיש אמפתיה עם אותן נשים והכאב שבקול של קביו גורם לנו להישבר ולשאול איך אלימויות נגד נשים יכולות בכלל להיות קיימות.

© אינסטגרם (@camila_cabello)

את השיר הבא קמילה כתבה עם פיניאס או'קנול שהוא אחיה של הזמרת בילי אייליש. "Used to this" היא עוד בלדה המתארת זוג ידידים טובים שמתחילים לפתח רגשות רומנטיים ביניהם והשינויים בניהם הנגרמים בעקבות כך, היא שרה "זה יקח לי דקה אבל אני יכולה להתרגל לזה" שאנחנו עכשיו זוג. למרות שקביו לא רוצה לאשר שהשיר אכן נכתב על שון מנדס ישנם כמה גורמים בשיר שדי מבהירים שהשיר מבוסס על הקשר שלהם. בתחילת השיר קמילה שרה "אף פעם לא אהבתי את סן פרנסיסקו עד שנישקת אותי שם" אך במהלך הקיץ מנדס היה בסיבוב הופעות וקביו הגיעה להופעה שלו ובסן פרנסיסקו והם נצפו מתנשקים ברחבי העיר. קביו אמרה שהיא כתבה את השיר הזה בתקופת הזמן הזו. האם מדובר בסתם צירוף מקרים? אנחנו לא חושבים.

האלבום נסגר עם השיר "First Man"  שהוא הסיום המושלם לאלבום. בשיר היא פונה ישירות לאביה אלחנדרו ובו היא מרגיעה אותו בקשר למערכת היחסים שהייתה בה בזמנו. ואומרת לו שהוא הגבר הראשון שאהב אותה והגיע הזמן שיתן לעוד גבר להיכנס לחייה. לאורך כל האלבום קביו מתארת את החוויות הראשונות שלה במערכות יחסים רומנטיות ופה בשיר האחרון היא סוג של מודה לאביה שבזכותו גילתה איך זה מרגיש להיות אהובה על ידי גבר.

האלבום מתאר את הדברים הטובים באהבה וגם את הדברים הרעים כמו הפרידות והשיברון מהם. בעזרת אלבום זה קביו מצליחה להעביר לנו את התחושות שהיא הרגישה בעקבות ההיכרויות הראשונות שלה עם מערכות יחסים רומנטיות. האלבום גורם לנו לרצות להתאהב בעצמנו ועכשיו אנחנו עוד יותר רוצים למצוא כבר אהבה. האלבום הזה הוא הרבה יותר בוגר מהאלבום הראשון שבו קביו מתארת מי היא ובאלבום הזה היא כבר נפתחת יותר על הרגשות הכי אינטימיים שהרגישה כמו להתאהב וגם נפתחת על המערכות היחסים הרומנטיים שהיו לה ובניהם גם על המערכת היחסים האקטואלית שיש לה עם בן זוגה שון מנדס.

תגובות