בגלל הקורונה: אירוויזיון 2020 בוטל סופית. צילום: Gettyimages.IL/ Michael Campanella

בגלל הקורונה: אירוויזיון 2020 בוטל סופית

משבר הקורונה שעיקרו באירופה - הכריע: תחרות המוזיקה האירופאית, האירוויזיון, לא יתקיים השנה בצל התפשטות הנגיף. מדובר במהלך שקורה לראשונה מאז 64 שנות קיום התחרות

לאחר ספוקלציות והשערות לקראת גורלו של אירוויזיון 2020 במאי הקרוב, בשל התשפטות נגיף הקורונה, בעיקר באירופה, יבשת התחרות - כעת יש החלטה סופית על ביטול התחרות.

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

בהודעה רשמית שפורסמה בעמוד הטוויטר של התחרות נכתב: "עם חרטה עמוקה אנו נאלצים להודיע על ביטול תחרות הזמר של האירוויזיון ברוטרדם 2020". במשך שבועות ניסה חבר המנהלים של התחרות למצוא אלטרנטיבות שונות לקיום התחרות, אחת מהן הייתה לקיים את האירוע ללא קהל או שידורי לייב מהמדינות המשתתפות - אך בדקות האחרונות נפלה ההחלטה לבטל את האירוע כולו.

עוד צויין כי על אף ביטול התחרות השנה, רוטרדם צפויה לארח את האירוויזיון בשנה הבאה. כידוע, השנה הייתה אמורה לייצג את ישראל זוכת "הכוכב הבא לאירוויזיון", עדן אלנה עם השיר "Feker Libi" שכתב דורון מדלי יחד עם עידן רייכל. על פי חוקי התחרות השיר לא יוכל לייצג אותנו בשנה הבאה, אלא אם תעשה החרגה כללית בחוקי ה-EBU בנושא.

 

בראיון ל"כאן 11" עם ההכרזה על הביטול, פרצה אלנה בבכי בשידור ואמרה: אתם לא יודעים כמה זה מבאס. יהיה טוב, אני אדבר עם אמא שלי וחבר שלי, יהיה טוב". בהמשך הוסיפה: "אני בשוק, לא יודעת איך לעכל את זה. אני ממש עצבנית. רציתי לנצח והרגיש לי שיש לי סיכויים ממש טובים".

השנה היו אמורות לקחת חלק 41 מדינות בסך שני חצאי הגמר השונים שכאמור, היו אמורים להתקיים בחודש מאי הקרוב. תאגיד השידור הישראלי מסר: "לאחר התייעצות ממושכת, קיבלו ארגון ה-EBU וגוף השידור ההולנדי החלטה לבטל את קיומו של אירוויזיון 2020 ברוטרדם, הולנד. טרם הוחלט האם ישודר משדר חלופי ב-2020, והאם אירוויזיון 2021 יתקיים בהולנד. בנוסף, טרם ידוע האם נציגי 2020 ייצגו את מדינותיהם בשנת 2021".

 
תגובות