כתבי פרוגי ממליצים: השירים שיכניסו אתכם לאווירת חג השבועות. fotolia

כתבי פרוגי ממליצים: השירים שיכניסו אתכם לאווירת חג השבועות

בין בישולי הרביולי, בזמן האפייה של עוגות הגבינה והפיצות, ורגע לפני שאתם מקבלים את חג השבועות עם הבגדים הלבנים והחגיגיים - קחו לכם רגע ובואו לראות איזה פלייליסט הרכיבו לכם כתבי ערוץ המוזיקה של פרוגי עבור חג השבועות

הכתבים הצעירים של ערוץ המוזיקה של פרוגי החליטו לגרום לכם לחגוג את החג בצורה הכי טובה שיש, ומה הדבר שתמיד גורם לאווירה טובה? מוזיקה כמובן! רגע לפני חג השבועות הלבן והנקי שנציין היום (ה') בערב - בואו לגלות על ההמלצות שלנו לשירים שהכי יכניסו אתכם לאווירת החג: בין אם זה בהקשר הלבוש הלבן והחגיגי, בנוגע למלחמות המים שעושים בחג או בכלל לאוכל הטעים והחלבח שמאפיין את החג!

עוד בערוץ המוזיקה של פרוגי:

הדי קולמר ממליצה על "חוזרים הביתה" של שלמה ארצי ואריק איינשטיין: "את האמת ששבועות הוא החג האהוב עליי מבין כל החגים. אני גרה בקיבוץ וכל שנה כשמגיע שבועות עושים טקס גדול וחגיגי. השילוב של כל האוכל (חולה על גבינות), שוקו בשקית וחבילות של קש זה הדרך הכי טובה בעיניי לחגוג את שבועות. אם להגיד את האמת, זה חג שעושה לי תחושה של בית ואני מאוד מחוברת לחג הזה, מאז ומתמיד. בחרתי את השיר 'חוזרים הביתה' של שלמה ארצי ואריק איינשטיין, בעיקר כי הוא מאוד פשוט אבל עם זאת גם מאוד יפה, ותמיד כשאני שומעת אותו זה גורם לי לאווירה שונה, אווירה של בית".

 

הילה זבולון ממליצה על "Cold Water" של ג'סטין ביבר ומייג'ור לייזר: "רגע לפני שהחג נכנס, איך אפשר לא להיזכר במלחמות המים המטורפות שעשינו בילדותנו? 'cold water' האגדי של ג׳סטין ביבר ומייג׳ור לייזר מזכיר לי לגמרי את המים הקרים שמושפרצים לכל עבר, ומסמלים את פתיחת הבריכות ואת ההוכחה הרשמית שהקיץ כבר כאן וחג השבועות איתו. השיר הזה שמלא באנרגיות כל כך מתאים לתקופה הכיפית והחמה, ומזכיר לי שממש עוד מעט נוכל להתחיל ללכת למסיבות הקיץ המדהימות שלא מאחרות לבוא שכל התגעגענו אליהן! אז אפשר להתחיל להשפריץ, כי החום רק עולה!".

 

נוי מוסלם ממליצה על "חלומות מופרטים" של רן דנקר: "השיר בעיניי מקבל את עונת האביב וטיפה מהחום של ישראל: החום שמשאיר אותנו סגורים בבתים ביחד עם המזגנים. לעומת זאת, יש אנשים שמעדיפים לקבל את עונת האביב הנהדרת בטיולים, ביקורים במקומות חדשים ולבקר את הכינרת שגדלה משמעותית בשנים האחרונות. אם שואלים אותי, אין דבר כזה חג שבועות מבלי להזכיר את בואו של האביב והטיולים החווייתים והכיפים שאפשר לעשות עם משפחה וחברים". 

 

עדן עטיה ממליצה על השיר "Cake by the ocean" של להקת דאנס: "חג השבועות זכה גם לכינוי 'חג המים' בשל מלחמות המים שהפכו לאחד ממנהגי החג. מנהג זה שודרג בקליפ של הלהיט הענק בכך שבמקום מים הם זרקו עוגה אחד על השני. למרות הרעיון המגניב להחליף את המים בעוגה (וגם אם זו עוגת גבינה, כפי שמאפיין את שבועות) - אני חושבת שעדיף לשמור את העוגת הגבינה הטעימה לארוחה החגיגית ולחזור למנהג של המלחמת מים, כי אסור לשחק עם אוכל. שיהיה לכם חג שמח, ותזהרו לא להירטב יותר מדי כדי לא להיות חולים!".

 

נועם אסולין ממליצה על "תמיד חלמתי" של אליעד נחום: "תקופת הקורונה הייתה תקופה פחות קלה ואף קשה לרובנו וחג השבועות הוא בדיוק הסיבה שחלמנו עליה כדי לשמוח והיא לגמרי נותנת לנו כח. השיר 'תמיד חלמתי' של אליעד נחום מתקשר בעייני בצורה כל כך מיוחדת לתקופה שאנחנו נמצאים בה כרגע - מתווה החזרה לשגרה וחגיגות חג השבועות: האווירה נקייה, חדשה וקיצית, ממש כמו במילות השיר שמביעות את האהבה לשמחה ולחופשיות. מעבר למלל המדהים של השיר, אותו כתב והלחין נחום בעצמו יחד עם ראובן "טדרוס" ארגאי לא יכולתי להתעלם מהלחן הנעים שפשוט כיף לרקוד לצליליו ברחבי הבית. 'תמיד חלמתי' הוא פשוט השיר המושלם שלי לפלייליסט החג".

 

סוניה מרי ריפ ממליצה על השיר "שיר לאמא" של אלון עדר: "באווירת חג השבועות, קשה להתעלם מהחיבור למשפחה. בין הגבינות ומלחמות המים עם החברים שלנו, ארוחה משפחתית היא בין הדברים שכולנו אוהבים בחג הקציר. אין כמו להתאסף עם כל האנשים שהכי קרובים לליבנו, בערב שבועות, לדבר, לצחוק ולחגוג יחד. לדעתי השיר שמתאים לאווירת החג הוא השיר 'שיר לאמא' של אלון עדר. למרות שהוא מוקדש לאמא, התחושה שהשיר משרה היא תחושה חמימה ועוטפת שגורמת לכל מאזין להיזכר באחיו, הוריו ומשפחתו וליהנות מהאהבה שרק המשפחה יכולה להעניק לנו. 'ריח עוגות של ידיים אוהבות' - יש יותר שבועות מהמשפט הזה? חג שמח!". 

 

  

תגובות